Τα μικρά λαχανικά που καταπολεμούν τον καρκίνο | Ποιοι δεν πρέπει να τα τρώνε

Δεν είναι μόνον για την όρεξη αλλά αυτά τα κόκκινα μικρά λαχανικά προσφέρουν μια σειρά από οφέλη για την υγεία σου.

μικρά λαχανικά και ραπανάκια istock

Την επόμενη φορά που θα βρεθείς στη λαϊκή ψάξε για αυτά τα κόκκινα, μικρά λαχανικά, τα ραπανάκια. 

Τα ραπανάκια ανήκουν στην οικογένεια των φυτών Brassica. Αυτά τα σταυρανθή λαχανικά είναι γεμάτα αντιοξειδωτικά που αλλάζουν τον τρόπο αναπαραγωγής των καρκινικών κυττάρων, και φαίνεται ότι μειώσουν τον κίνδυνο καρκίνου. Περιέχουν μια ένωση που μπορεί να μετατραπεί σε σουλφοραφάνη. Αυτό το πλούσιο σε θείο φυτοχημικό είναι ωφέλιμο για διάφορους λόγους, συμπεριλαμβανομένης της ικανότητάς του να μειώνει δυνητικά τον κίνδυνο καρκίνου – το κάνει αυτό προστατεύοντας τα κύτταρα από βλάβες στο DNA καθώς και αδρανοποιώντας καρκινογόνες ουσίες.

Για το μέγεθός τους, τα ραπανάκια είναι μια καλή πηγή βιταμίνης C, ενός αντιοξειδωτικού που μπορεί να καταπολεμήσει την κυτταρική βλάβη που οδηγεί σε καρκίνο και άλλες ασθένειες. Είναι γεμάτα φυτικές ίνες αλλά χαμηλά σε θερμίδες. 

Ραπανάκια: πλούσια σε θρεπτικά συστατικά

  • Χαμηλά σε θερμίδες: Ένα φλιτζάνι ραπανάκια σε φέτες περιέχει περίπου 16 θερμίδες.
  • Πηγή βιταμίνης C: Ένα φλιτζάνι ραπανάκια καλύπτει περίπου το 30% της ημερήσιας αξίας για την βιταμίνη C, η οποία ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.
  • Περιέχουν φυτικές ίνες: Βοηθούν στην πέψη, ρυθμίζουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και συμβάλλουν στην απώλεια βάρους.
  • Καλή πηγή αντιοξειδωτικών: Περιέχουν κατεχίνες, πυρογαλλόλη, βανιλικό οξύ και άλλες φαινολικές ενώσεις που προστατεύουν τα κύτταρα από βλάβες.
  • Βιταμίνες και μέταλλα: Περιέχουν βιταμίνες Β, κάλιο, ασβέστιο, σίδηρο και μαγνήσιο.

Κόψε αυτές τις 4 τροφές και μείωσε τον κίνδυνο για καρκίνο

Πώς τα ραπανάκια σε ωφελούν

Τα ραπανάκια, εκτός από τραγανά και δροσιστικά, προσφέρουν και μια σειρά από οφέλη για την υγεία.

1. Κάνουν καλό στην καρδιά

Τα ραπανάκια είναι φιλικά προς την καρδιά χάρη στο ότι αποτελούν πηγή σουλφοραφάνης καθώς και άλλων φυτικών ενώσεων, όπως οι ανθοκυανίνες. Τα αντιοξειδωτικά και τα μέταλλα στα ραπανάκια, όπως το κάλιο, βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και στη βελτίωση της ροής του αίματος, μειώνοντας τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων.

2. Έχουν αντικαρκινική δράση

Τα αντιοξειδωτικά στα ραπανάκια, όπως οι ανθοκυανίνες και οι ισοθειοκυανικά, έχουν μελετηθεί για την πιθανή τους ικανότητα καταπολέμησης των καρκινικών κυττάρων. Τόσο τα φύλλα όσο και η ρίζα του ραπανιού είναι πηγή αντιοξειδωτικών με τα φύλλα να παρέχουν φλαβονόλες όπως η επικατεχίνη και οι ρίζες να παρέχουν ενώσεις όπως η πυρογαλλόλη και άλλες φαινόλες.

3. Συμβάλλουν στην υγεία του πεπτικού συστήματος

Οι φυτικές ίνες στα ραπανάκια προάγουν την υγιή πέψη, αποτρέποντας τη δυσκοιλιότητα και ρυθμίζοντας την εντερική λειτουργία. Το ραπανάκι μπορεί να διεγείρει τη ροή της χολής. Η χολή παράγεται από το συκώτι και χρησιμοποιείται από το πεπτικό σύστημα για την πέψη και τη διαχείριση των λιπών καθώς και για την απομάκρυνση των τοξινών και των άχρηστων προϊόντων από το συκώτι.

4. Ενισχύουν το ανοσοποιητικό

Η βιταμίνη C στα ραπανάκια ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και την άμυνα του οργανισμού ενάντια σε λοιμώξεις. Η βιταμίνη C μαζί με τα άλλα φυτοθρεπτικά συστατικά, συμβάλλει στην προστασία των κυττάρων του σώματος από τις βλαβερές συνέπειες της γήρανσης ή ενός ανθυγιεινού τρόπου ζωής.

5. Κάνουν καλό στην επιδερμίδα 

Τα αντιοξειδωτικά στα ραπανάκια μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία του δέρματος από βλάβες που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες και την ηλιακή ακτινοβολία.

Βάλε ραπανάκι στις σαλάτες σου: Να τα οφέλη που δεν ήξερες (και πώς αλλιώς θα το φας)

Πώς να εντάξεις τα ραπανάκια στη διατροφή σου

  • Πρόσθεσε τα σε σαλάτες για μια τραγανή και πιπεράτη γεύση.
  • Τρίψε τα και πρόσθεσε τα σε σως ή ντιπ.
  • Κάνε τα τουρσί για μια εύγευστη και υγιεινή προσθήκη σε σάντουιτς ή σαλάτες.
  • Ψήσε τα ή σόταρέ τα για μια ζεστή και γευστική γαρνιτούρα.
  • Πρόσθεσε τα σε χυμούς ή σε smoothies για μια έξτρα δόση θρεπτικών συστατικών.

Ποιοι δεν πρέπει να τρώνε ραπανάκια;

Τα ραπανάκια είναι μια υγιεινή επιλογή για τους περισσότερους ανθρώπους, ωστόσο, εάν έχεις πρόβλημα με τον θυρεοειδή, μείωσε την ποσότητα των σταυρανθών λαχανικών που τρως. Αυτό συμβαίνει επειδή αυτά τα λαχανικά μπορεί να παρεμβαίνουν στην απορρόφηση του ιωδίου που είναι απαραίτητο για την παραγωγή θυρεοειδικών ορμονών. Ωστόσο, αξίζει να έχεις κατά νου ότι θα πρέπει να τρως μια λογική ποσότητα σε σταθερή βάση για να είναι ένα πρόβλημα.

Εάν υποφέρεις από πέτρες στη χολή, θα πρέπει να γνωρίζεις ότι η κατανάλωσή τους μπορεί να προάγει τη ροή της χολής.

Αν και τα ραπανάκια φαίνεται να είναι ωφέλιμα για όσους πάσχουν από διαβήτη, η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων από αυτά μπορεί να επηρεάσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, οπότε εάν έχεις διαγνωστεί με πρόβλημα σακχάρου στο αίμα, όπως ο διαβήτης, θα πρέπει να είσαι προσεκτική στην κατανάλωσή τους.

Τέλος, αν και η αλλεργία στα ραπανάκια είναι σπάνια, μπορεί να είναι σχετική για ορισμένα άτομα με ευαισθησία.

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i