Έχεις δοκιμάσει λυκοτρίβολο; Ρίχνει χοληστερίνη, αυξάνει τον μεταβολισμό

Είναι ένα ιδιαίτερο χορταρικό που χρησιμοποιείται στις σαλάτες. Το λυκοτρίβολο μπορείς να το βρεις συσκευασμένο σε ενημερωμένα σούπερ μάρκετ.

λυκοτρίβολο istock

Το λυκοτρίβολο ή γλιστρίδα κερδίζει δημοτικότητα μεταξύ των καλοφαγάδων που προσέχουν την υγεία τους που θέλουν να προσθέσουν στη διατροφή τους πιο νόστιμα χορταρικά με πλούσια θρεπτικά συστατικά. Οι Γάλλοι το ονομάζουν mâche (Valeriana locusta var. olitoria L.), και είναι μια από τις πιο θρεπτικές ποικιλίες μαρουλιού που υπάρχουν.

Είναι η σαλάτα σου υγιεινή; 7 λάθη που μπορεί να την "καταστρέψουν"

5 λόγοι να επιλέξεις λυκοτρίβολο

Αυτό το φυλλώδες λαχανικό καλλιεργείται επί πολλούς αιώνες στη Γαλλία και την Αγγλία και καταναλώνεται ως σαλάτα.

  1. Περιέχει πολλή βιταμίνη C
  2. Προσφέρει 14 φορές περισσότερη προβιταμίνη Α από το μαρούλι iceberg
  3. Περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β που ενισχύουν τον μεταβολισμό, τον εγκέφαλ και το ανοσοποιητικό
  4. Διαθέτει σχεδόν τόσο σίδηρο όσο το σπανάκι
  5. Είναι γεμάτο με θρεπτικά συστατικά που κάνουν καλό στην καρδιά

1. Προσφέρει πολλή βιταμίνη C

Ενώ το μαρούλι iceberg είναι μια σχετικά φτωχή πηγή βιταμίνης C, το λυκοτρίβολο είναι γεμάτο με αυτό το ζωτικής σημασίας θρεπτικό συστατικό (64% της Ημερήσιας Αξίας σε μια μερίδα σύμφωνα με τα δεδομένα Nutrition Facts του USDA). Μάλιστα περιέχει σχεδόν τόση βιταμίνη C όσο ο χυμός λεμονιού!

Η βιταμίνη C είναι ίσως περισσότερο γνωστή για τις αντιοξειδωτικές της επιδράσεις, αλλά παίζει επίσης ρόλο σε διάφορες σωματικές λειτουργίες. Για παράδειγμα, συμβάλλει στην παραγωγή κολλαγόνου, μιας πρωτεΐνης που βοηθά να διατηρείται το δέρμα λείο και τα οστά, τα δόντια και οι αρτηρίες σου γερές. Επιπλέον, η κατανάλωση περισσότερων τροφών πλούσιων σε βιταμίνη C – όπως το λυκοτρίβολο – είναι μια από τις πιο συχνές διατροφικές συστάσεις για την πρόληψη του κοινού κρυολογήματος.

2. Παρέχει 14 φορές περισσότερη προβιταμίνη Α από το μαρούλι iceberg

Οι περισσότεροι άνθρωποι συνδέουν την προβιταμίνη Α με πορτοκαλί λαχανικά, όπως τα καρότα και τα βερίκοκα, αλλά υπάρχουν επίσης πολλά πράσινα φυλλώδη λαχανικά που είναι γεμάτα με αυτό το θρεπτικό συστατικό που προστατεύει την όραση. Μόνο μια κούπα φρέσκο λυκοτρίβολο, για παράδειγμα, παρέχει το 18% της Ημερήσιας Αξίας για βιταμίνη Α (με τη μορφή καροτενοειδών). Εκτός από τη διατήρηση της υγείας των ματιών, η βιταμίνη Α είναι ζωτικής σημασίας για υγιείς βλεννογόνους. Λειτουργεί επίσης ως αντιοξειδωτικό, παρέχοντας προστασία από τις βλάβες από τις ελεύθερες ρίζες που σχετίζονται με πολλές χρόνιες ασθένειες και την πρόωρη γήρανση.

3. Περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β που ενισχύουν τον μεταβολισμό, τον εγκέφαλο και το ανοσοποιητικό

Ίσως γνωρίζεις ότι οι μπανάνες, οι πιπεριές και το φύτρο σιταριού είναι όλες καλές πηγές βιταμίνης Β6. Γνώριζες όμως ότι το λυκοτρίβολο είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή αυτής της σημαντικής βιταμίνης του συμπλέγματος Β; (Μια μερίδα 100 γραμμαρίων λυκοτρίβολο παρέχει το 14% της Ημερήσιας Αξίας για τη βιταμίνη Β6, σύμφωνα με την ανάλυση Nutrition Facts του USDA).

Γνωστή και ως πυριδοξίνη, η βιταμίνη Β6 είναι ένα ευέλικτο θρεπτικό συστατικό που εκτελεί μια μεγάλη ποικιλία λειτουργιών στο σώμα. Συμμετέχει, για παράδειγμα, στο μεταβολισμό των αμινοξέων (πρωτεΐνες), των υδατανθράκων και των λιπών, καθώς και στη γνωστική ανάπτυξη και τη λειτουργία του ανοσοποιητικού. Μπορεί επίσης να βοηθήσει στην αποκατάσταση του κατεστραμμένου συνδετικού ιστού και να αποτρέψει τη συσσώρευση τοξινών και το φούσκωμα, γι' αυτό και θεωρείται σημαντικό συστατικό της δίαιτας κατά της κυτταρίτιδας.

4. Διαθέτει σχεδόν τόσο σίδηρο όσο το σπανάκι

Μαζί με το σπανάκι, το λυκοτρίβολο βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με τα χόρτα και το σπανάκι που περιέχουν σίδηρο. Μια μερίδα ωμό λυκοτρίβολο παρέχει 2,2mg σιδήρου (ή 12% της Ημερήσιας Αξίας), γεγονός που το καθιστά μια συμπυκνωμένη πηγή σιδήρου σε σχέση με το σπανάκι.

Εάν έχεις έλλειψη σιδήρου και προσπαθείς να αυξήσεις την πρόσληψη αυτού του ζωτικού μετάλλου, λάβε υπόψη σου το εξής: ο σίδηρος που βρίσκεται στα λαχανικά, συμπεριλαμβανομένου του μαρουλιού, είναι μη αιμικός σίδηρος - ένας τύπος σιδήρου που δεν απορροφάται από το σώμα.

Ως εκ τούτου, τα άτομα που πάσχουν από έλλειψη σιδήρου συνήθως συνιστάται να τρώνε περισσότερο κρέας και πουλερικά (ή να λαμβάνουν συμπληρώματα σιδήρου υψηλής ποιότητας) προκειμένου να εφοδιάσουν γρήγορα το σώμα τους με σίδηρο αίμης υψηλής απορρόφησης.

5. Είναι γεμάτο με θρεπτικά συστατικά που κάνουν καλό στην καρδιά

Αποτελεί επίσης μια υπέροχη πηγή καλίου και χαλκού, τα οποία φημίζονται για την υγεία της καρδιάς. Το κάλιο βοηθά στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, ενώ ο χαλκός στη διατήρηση των επιπέδων χοληστερόλης. Επιπλέον, μελέτες έχουν συνδέσει την έλλειψη χαλκού με μη φυσιολογικά ηλεκτροκαρδιογραφήματα, δυσανεξία στη γλυκόζη και υψηλή αρτηριακή πίεση (υπέρταση).

Πώς να το χρησιμοποιήσεις

Το λυκοτρίβολο θα νοστιμίσει τη σαλάτα σου, κάνοντάς τη ακόμα πιο υγιεινή. Έχει γλυκιά γεύση και βελούδινη υφή:

  • Αγόρασέ το Για να είσαι σίγουρη ότι είναι φρέσκο, διάλεξε αυτό που τα φύλλα του είναι ανοιχτόχρωμο πράσινο στο μέγεθος του αντίχειρα.
  • Φύλαξέ το Τύλιξε τα φύλλα του σε νωπές χαρτοπετσέτες κι έπειτα κλείσ' το σε πλαστική σακούλα που σφραγίζεται. Φύλαξέ το στο ψυγείο μέχρι 3 ημέρες.
  • Σέρβιρέ το Ανάμιξε 1 κουταλιά της σούπας χυμό λεμονιού, 1 κουταλιά ελαιόλαδο, ½ κουταλιά μέλι, αλάτι και πιπέρι. Κόψε σε λεπτές φέτες μισό αβοκάντο και μισό γκρέιπφρουτ. Πρόσθεσε όλα τα παραπάνω σε 2 κούπες κομμένο μαρούλι μαζί με ντρέσινγκ της αρέσκειάς σου.

Οδηγός: Φρέσκα φρούτα και λαχανικά εποχής στην Ελλάδα (Ποια βγαίνουν κάθε μήνα)

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i