Για την καλή υγεία του εγκεφάλου μην τρως αυτήν την τροφή!

Αυτό είναι το μόνο πράγμα που δεν πρέπει να τρως αν θέλεις να προστατέψεις την υγεία του εγκεφάλου σου.

πρωινό για την υγεία του εγκεφάλου istock

Εάν θέλεις να προστατέψεις την υγεία του εγκεφάλου σου, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το κάνεις και δεν είναι μυστικό ότι η διατροφή είναι ένας από αυτούς.

Ωστόσο, υπάρχει μια συγκεκριμένη τροφή που πρέπει να αποφεύγεις για να προστατεύσεις τη λειτουργία του εγκεφάλου σου αλλά και κάποιες τακτικές που πρέπει να ακολουθήσεις. 

Οι τροφές που επιβαρύνουν τον οργανισμό

Τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα: Οι ειδικοί συμφωνούν ότι τα εξαιρετικά επεξεργασμένα είναι επιβλαβή για τον εγκέφαλο. Όταν τρως πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα, προκαλούν φλεγμονή, η οποία μπορεί να βλάψει τα αιμοφόρα αγγεία που παρέχουν στον εγκέφαλο το αίμα που χρειάζεται για να λειτουργήσει όσο το δυνατόν καλύτερα.

Επίσης, επηρεάζουν την υγεία του εντέρου, η οποία επηρεάζει τα πάντα, από το βάρος και τη διάθεσή σου, το ανοσοποιητικό σύστημα και τη γνωστική σου ικανότητα. Ένα έντερο με πρόβλημα μπορεί να είναι η αιτία για την κούρασή σου, την κατάθλιψη και των πεπτικών προβλημάτων. Ως γνωστό ο εγκέφαλος και το έντερο συνδέονται μεταξύ τους. 

Τα τρόφιμα με ζάχαρη. Ο χαρακτηρισμός στις ετικέτες "υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη" δεν περιορίζεται μόνο στην απλή ζάχαρη, αλλά και στα τρόφιμα και ροφήματα που περιέχουν σιρόπι καλαμποκιού υψηλής περιεκτικότητας σε φρουκτόζη. Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης έχει συσχετιστεί με μειωμένη γνωστική λειτουργία ενώ τα υψηλά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα έχουν συνδεθεί με την άνοια, όπως έδειξε πολυετή μελέτη.

Μάλιστα, υπάρχει συσχέτιση μεταξύ του διαβήτη τύπου 2 και της ανάπτυξης του Αλτσχάιμερ και της άνοιας. Για αυτόν τον λόγο, τα τρόφιμα που αυξάνουν τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2, όπως τα αναψυκτικά με ζάχαρη, τα επεξεργασμένα δημητριακά και τα επεξεργασμένα κρέατα πρέπει να μειωθούν.

Τα επεξεργασμένα κρεατικά και τα αλλαντικά, όπως τα παστά, τα καπνιστά, τα λουκάνικα καθώς και τα τηγανητά έχουν συσχετιστεί με χαμηλότερη γνωστική λειτουργία. Ένας καλός εμπειρικός κανόνας, λέει ότι τα τρόφιμα που είναι ανθυγιεινά για την καρδιά σου είναι επίσης κακά για τον εγκέφαλό σου.

Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό επειδή οι υγιεινές για την καρδιά συνήθειες μειώνουν τον κίνδυνο τόσο για καρδιακή προσβολή όσο και για εγκεφαλικό, που και τα δύο μπορεί να προκαλέσουν σοβαρή εγκεφαλική βλάβη και θάνατο. Επιπλέον, τα τρόφιμα πλούσια σε λιπαρά φράζουν τις αρτηρίες στο σώμα σου, καθιστώντας δύσκολο το αίμα να μεταφέρει θρεπτικά συστατικά και οξυγόνο. Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα κατακλύζουν επίσης μέρη του σώματός σου προκαλώντας υπεργλυκαιμία, η οποία μπορεί να προκαλέσει προβλήματα μακροπρόθεσμα. 

Ποια τροφή πρέπει να αποφύγεις για να προστατέψεις την υγεία του εγκεφάλου σου;

Η απόλυτη χειρότερη τροφή για την υγεία του εγκεφάλου σου αλλά και τη συνολική σου υγεία είναι το μπέικον, καθώς και άλλα επεξεργασμένα κρεατικά και αλλαντικά. Το επεξεργασμένο κρέας ταξινομείται ως καρκινογόνο κατηγορίας 1 από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, που ουσιαστικά σημαίνει ότι υπάρχουν αρκετά στοιχεία ότι το επεξεργασμένο κρέας μπορεί να προκαλέσει καρκίνο.

Επιπλέον, το μπέικον δεν είναι μόνο επεξεργασμένο, αλλά συχνά περιέχει σάκχαρα που προκαλούν προβλήματα υγείας. Πιο συγκεκριμένα το μπέικον:

  • Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα και επεξεργασμένα λίπη: Αυτά αυξάνουν τα επίπεδα της "κακής" (LDL) χοληστερόλης στο αίμα, αυξάνοντας τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων. Επιπλέον, η επεξεργασία του κρέατος κατά την παρασκευή του μπέικον έχει συσχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου.
  • Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο: Το μπέικον περιέχει σημαντική ποσότητα νατρίου, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε υψηλή αρτηριακή πίεση.
  • Έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά: Το μπέικον έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα, θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την καλή υγεία.
  • Ο τρόπος μαγειρέματος αυξάνει τον κίνδυνο: Το μπέικον συχνά τηγανίζεται ή ψήνεται σε υψηλές θερμοκρασίες, κάτι που μπορεί να οδηγήσει στον σχηματισμό επιβλαβών ενώσεων, όπως οι ετεροκυκλικές αμίνες και οι πολυαρωματικοί υδρογονάνθρακες, οι οποίες έχουν συσχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου.

Εννέα τροφές που τονώνουν τον εγκέφαλο και βελτιώνουν τη μνήμη

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i