4 ιδανικοί συνδυασμοί τροφών για ευεξία και αδυνάτισμα

Συνδυασμοί για μέγιστη πρόσληψη βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων.

4 ιδανικοί συνδυασμοί τροφών για ευεξία και αδυνάτισμα

Από τη Μαρία Αθ. Ψωμά, M.D., Ph.D., DU, ιατρό-βιοπαθολόγο, Ιατρική της Παχυσαρκίας, διδάκτορος Πανεπιστημίου Αθηνών, Ιατρική & Χειρουργική της Παχυσαρκίας (Πανεπιστήμιο Παρισιού VI).

Πραγματικά, όσο μεγαλώνει η εμπειρία μου, τόσο επαληθεύομαι όσον αφορά τα αποτελέσματα μιας σωστής διατροφής, τόσο για το μεταβολισμό όσο και για ευεξία. Το ιδανικό είναι να καταναλώνουμε μια διατροφή με φυσικές, ανεπεξέργαστες τροφές και ιδανικά 5-8 μερίδες φρούτων και λαχανικών.

Έτσι θα πετύχουμε μια μέγιστη πρόσληψη βιταμινών, μετάλλων, ιχνοστοιχείων, που όχι μόνο θα θωρακίσουν το ανοσοποιητικό μας, αλλά θα βοηθήσουν και στην απώλεια βάρους. Παράλληλα θα πετύχουμε ένα λαμπερό δέρμα και αυξημένη ενέργεια.

Ειδικά αυτή την εποχή, με τις πολλές υποχρεώσεις και την οικονομική κρίση , θα πρέπει να πετύχουμε τον ιδανικό συνδυασμό τροφίμων. Η κάθε βιταμίνη μόνη της δεν είναι τόσο ωφέλιμη, όσο αν συνδυαστεί με κάποιες άλλες. Έτσι πετυχαίνουμε μέγιστη βιοδιαθεσιμότητα από τον οργανισμό.

4 ιδανικοί συνδυασμοί τροφών για ευεξία και αδυνάτισμα

1.Βιταμίνη C και σίδηρος

Ο σίδηρος είναι ζωικής προέλευσης (θαλασσινά, κρέας, αυγά) και φυτικής (φακές). Ο δεύτερος όμως δεν είναι τόσο βιοδιαθέσιμος απο τον οργανισμό. Καλό θα ήταν όποια μορφή σιδήρου και αν καταναλώνουμε (φυτικής ή ζωικής) να το συνδυάζουμε με βιταμίνη C για μέγιστη απορρόφηση.

Κάποιοι ιδανικοί συνδυασμοί είναι:

  • Φράουλες (βιτ. C) μέσα στη βρώμη (fe)
  • Σάλτσα με λεμόνι ( βιτ. C)στη σαλάτα με σπανάκι (fe)
  • Κρέας (Fe) με μπρόκολο και ακτινίδια (βιτ. C)

2. Λιποδιαλυτές βιταμίνες (A,D,E,K) και λίπος

Οι λιποδιαλυτές βιταμίνες δεν μπορούν να απορροφηθούν χωρίς την παρουσία λίπους. Καλές πηγές λίπους είναι το ελαιόλαδο, το αβοκάντο, το ηλιέλαιο, τα καρύδια , οι ξηροί καρποί και οι σπόροι. Η κατανάλωση αυτών των τροφών βοηθά τον οργανισμό να αφομοιώσει τις συγκεκριμένες βιταμίνες.

Μπορείς να εντάξεις αυτούς τους συνδυασμούς στο διαιτολόγιό σου:

  • Αβοκάντο (λίπος) μέσα σε σαλάτα μαρούλι (βιταμίνη Κ)
  • Γλυκοπατάτες (καροτενοειδή/ βιταμίνη Α) ψητές με ελαιόλαδο (λίπος)

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i