Νέα έρευνα αναδεικνύει το ταχίνι ως super food (το συστήνει και ο διαιτολόγος)!

Κι όμως, το ταχίνι κάνει καλό στη διατροφή σου και υπάρχει έρευνα που πιστοποιεί τα οφέλη του στην υγεία και την σιλουέτα σου.

taxini-diatrofi

Από τον Γιάννη Χρύσου,  Κλινικό Διαιτολόγο – Διατροφολόγο

Τι είναι το ταχίνι; 100% αλεσμένο σουσάμι, ιδιαίτερα πλούσιο σε πρωτεΐνη, αντιοξειδωτικές ουσίες και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα.

1 κουταλιά της σούπας ταχίνι

Τα δεδομένα αυτά οδήγησαν το τμήμα Χημείας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης να προσδιορίσει τα ακριβή συστατικά του σουσαμιού και κατ’ επέκταση του ταχινιού και να αξιολογήσει τις δράσεις του.

Η έρευνα αυτή κατέληξε σε πολύ σημαντικά συμπεράσματα. Πιστοποιήθηκε το γεγονός ότι το ταχίνι περιέχει σημαντικές ποσότητες λιγνάνων και φαινολικών ενώσεων με πολύ έντονη αντιοξειδωτική δράση που αποδείχθηκε ότι συμβάλλουν και στην προστασία των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων του ταχινιού..

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι 10 σούπερ τροφές που πρέπει να δοκιμάσεις φέτος

Έτσι το ταχίνι είναι μια καλή πηγή ω λιπαρών οξέων, που αποδεδειγμένα συμβάλλουν στον καλύτερο έλεγχο της χοληστερίνης αίματος.

Επιπλέον, τα αντιοξειδωτικά συστατικά σε συνδυασμό με την περιεχόμενη πρωτεΐνη φάνηκε ότι έχουν αντιβακτηριακή δράση, με αποτέλεσμα την προστασία από την δράση παθογόνων μικροοργανισμών που οδηγούν σε αλλεργικές εκδηλώσεις.

Τέλος, βρέθηκε ότι ορισμένα από τα συστατικά του σουσαμιού και κατ’ επέκταση του ταχινιού, συμβάλλουν στην αναστολή της αιμοπεταλιακής συγκόλλησης, μίας κατάστασης που ευθύνεται για την δημιουργία θρομβώσεων.

Με άλλα λόγια, η έρευνα έδειξε ότι η τακτική κατανάλωση σουσαμιού και ταχινιού μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στην πρόληψη των καρδιαγγειακών ασθενειών γενικότερα.

Βάση των πρόσφατων ευρημάτων το ταχίνι πλέον θεωρείται ως ένα σημαντικό τρόφιμο υψηλής διατροφικής αξίας, που πρέπει να αποτελεί κομμάτι της καθημερινής διατροφής όλων, ως μέρος του πρωινού, των σνακς ή ακόμα και των κυρίως γευμάτων, στην προσπάθεια για μια πιο υγιεινή διατροφή.

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i