7 κανόνες για τη δίαιτα που χαρίζει ευτυχία!

Κάνε δίαιτα και απόκτησε καλή διάθεση! Όχι μόνο από τα κιλά που θα χάνεις, αλλά και από τις τροφές που σου φτιάχνουν τη διάθεση άμεσα!

16.09.2012

εχεις διαβασει

7 κανόνες για τη 
δίαιτα που χαρίζει 
ευτυχία!

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ γιατί αισθάνεσαι κουρασμένη, εξαντλημένη και κακόκεφη κάθε φορά που προσπαθείς να χάσεις μερικά κιλά; Μην κατηγορείς τον εαυτό σου: μάλλον φταίνε αυτά που τρως – ή, μάλλον, που δεν τρως.

Όπως έχει αποδειχθεί, ορισμένες τροφές βελτιώνουν τη χημεία του εγκεφάλου μας ώστε να νιώθουμε χαρούμενοι, αλλά συνήθως αυτές είναι και οι πρώτες που κόβουμε από τη διατροφή μας. Για το λόγο αυτόν, δημιουργήσαμε μια δίαιτα που βασικό χαρακτηριστικό της είναι ότι θα σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Όχι μόνο θα συμβάλει θετικά στην προσπάθειά σου να χάσεις βάρος, αλλά είναι και πλούσια σε συστατικά που ανεβάζουν τη διάθεσή σου. Εάν ακολουθήσεις το σχέδιο αυτό, θα βοηθήσεις το σώμα σου να είναι δραστήριο, τον νου σου εστιασμένο και τη σκέψη σου θετική – κι αυτό είναι εξίσου σημαντικό για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία του στόχου σου όσο και το να κάψεις θερμίδες ή το να ασκείσαι.

Η διατροφή και η συναισθηματική μας κατάσταση συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους. Οι διατροφικές ελλείψεις μπορούν να πυροδοτήσουν άσχημα συναισθήματα όπως ο θυμός, η ένταση και η κούραση. Παρ' όλα αυτά, η λύση μπορεί να είναι τόσο απλή όσο και η ένταξη των παρακάτω επτά υπέροχων και δυναμωτικών τροφών -ή μιας από τις εναλλακτικές που προτείνουμε- στη δίαιτά σου. Για μεγαλύτερη διευκόλυνση, ακολούθησε το πλάνο των 7 ημερών. Περιέχει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία για να νιώθεις λιγότερο κακοδιάθετη και να έχεις περισσότερη ενέργεια, έτσι ώστε να μπορέσεις να χάσεις τα κιλά που θέλεις!

1. Ζυμαρικά ολικής αλέσεως και σύνθετοι υδατάνθρακες

Έχεις ανάγκη τους υδατάνθρακες για να σου δίνουν ενέργεια, αλλά δεν είναι όλοι οι υδατάνθρακες «ίσοι» μεταξύ τους:

  • Τα δημητριακά και γενικά οι σπόροι ολικής αλέσεως (συμπεριλαμβανομένων και των ζυμαρικών ολικής αλέσεως, αφού από αυτούς παρασκευάζονται) προσφέρουν δύναμη στο σώμα σου, ενώ διατηρούν το σάκχαρο του αίματος (τη γλυκόζη) –και τη διάθεσή σου- σε σταθερά επίπεδα.
  • Όταν, όμως, τρως επεξεργασμένους υδατάνθρακες και τροφές με ζάχαρη (οτιδήποτε από κρουασάν μέχρι λευκό ψωμί και cookies), τα επίπεδα της γλυκόζης ανεβαίνουν απότομα. Θα νιώσεις υπέροχα – αλλά μόνο για λίγο. Τότε το πάγκρεας λαμβάνει το μήνυμα να απελευθερώσει την ορμόνη ινσουλίνη, η οποία επιτρέπει στα επίπεδα της γλυκόζης να επιστρέψουν στα φυσιολογικά επίπεδα. Ορισμένες φορές, όμως, η ινσουλίνη το παρακάνει και κάνει τα επίπεδα της γλυκόζης να πέσουν πολύ χαμηλά, με αποτέλεσμα να νιώθεις εκνευρισμό και αναστάτωση – ένας φαύλος κύκλος που σε ωθεί στην αναζήτηση περισσότερης ζάχαρης.
  • Στην πραγματικότητα, το να κόψεις εντελώς τις τροφές που περιέχουν ζάχαρη ίσως είναι ο δρόμος που θα σε οδηγήσει σε μια μόνιμη βελτίωση της διάθεσής σου. «Σε μελέτες που έχουμε πραγματοποιήσει για την κατάθλιψη είδαμε ότι ορισμένοι άνθρωποι ανακουφίστηκαν, όταν έκοψαν εντελώς τη ζάχαρη από τη διατροφή τους. Πρώτα αυξάνεται η ενέργεια και στη συνέχεια απομακρύνεται η κατάθλιψη» τονίζει ο Larry Christensen, Ph.D., πρόεδρος του Τμήματος Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της νότιας Αλαμπάμα.
  • Αν και δεν έχουν διεξαχθεί έρευνες για τη σχέση των τροφών με ζάχαρη και της καθημερινής γκρίνιας, είναι λογικό ο περιορισμός των γλυκών να βοηθά στη σταθεροποίηση της διάθεσής μας.

– Πάρε την καθημερινή σου δόση:

Να λαμβάνεις 5 ή περισσότερες καθημερινές μερίδες τροφών ολικής αλέσεως (μία μερίδα αντιστοιχεί σε ένα φλιτζάνι μαγειρεμένα ζυμαρικά ολικής αλέσεως, ή μισό φλιτζάνι βρασμένο κουάκερ, μισό φλιτζάνι μαγειρεμένο μαύρο ρύζι, μισό φλιτζάνι μαγειρεμένο πλιγούρι, ή κριθάρι, ή μία φέτα ψωμί ολικής αλέσεως) ή αμυλούχα λαχανικά (μία γλυκοπατάτα 100 γραμμ. ή μισό φλιτζάνι καλαμπόκι).

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece