7 κανόνες για τη δίαιτα που χαρίζει ευτυχία!

Κάνε δίαιτα και απόκτησε καλή διάθεση! Όχι μόνο από τα κιλά που θα χάνεις, αλλά και από τις τροφές που σου φτιάχνουν τη διάθεση άμεσα!

16.09.2012

Γράφει: Shape.gr

εχεις διαβασει

7 κανόνες για τη 
δίαιτα που χαρίζει 
ευτυχία!

5. Σολομός και άλλα ψάρια πλούσια σε Ω-3

Εάν στη διατροφή σου δεν περιλαμβάνονται αρκετά ψάρια, πρέπει να την αλλάξεις τώρα.

  • Τα ψάρια που είναι πλούσια σε Ω-3 λιπαρά οξέα (σολομός, τόνος, σκουμπρί, ρέγκα, σαρδέλες και πέστροφα) βοηθούν στη μείωση του κινδύνου καρδιοπάθειας και μπορούν επίσης να σου φτιάξουν τη διάθεση.
  • «Οι μελέτες που έχουν γίνει όχι μόνο έχουν δείξει μέχρι και 50% μείωση των συμπτωμάτων σε ανθρώπους με κλινική κατάθλιψη από τη στιγμή που αρχίζουν να αυξάνουν την πρόσληψη Ω-3», λέει ο Joseph Hibbeln, M.D., του Εθνικού Ινστιτούτου για την Κατάχρηση Αλκοόλ και τον Αλκοολισμό, στο Μέριλαντ των ΗΠΑ, «αλλά ακόμη κι εκείνοι που απλώς έχουν κακή διάθεση στην καθημερινότητά τους αναφέρουν βελτίωση».
  • Θέλεις ακόμη καλύτερα νέα; Ο ίδιος τονίζει ότι σε μερικούς ανθρώπους η αλλαγή φαίνεται εντός μερικών ημερών ή ακόμη και ωρών μετά την κατανάλωση γευμάτων πλούσιων σε Ω-3 λιπαρά οξέα.
  • Υπάρχουν, όμως, τρία κύρια είδη Ω-3 λιπαρών οξέων τα οποία εντοπίζονται στις τροφές: το άλφα λινολενικό οξύ (ALA), το εικοσαπεντανοϊκό οξύ (EPA) και το δωκοσοεξανοϊκό οξύ (DHA) – αλλά δε θεωρούνται όλα εξίσου καλά για τον οργανισμό.
  • Σύμφωνα με τον Joseph Hibbeln, το ALA που υπάρχει στο λιναρόσπορο, στα φουντούκια και σε άλλες φυτικές τροφές δε θα σου τονώσει τη διάθεση με τον ίδιο τρόπο που το κάνουν τα Ω-3 EPA και DHA, που περιέχονται στα λιπαρά ψάρια, γιατί οι τύποι EPA και DHA απορροφώνται πιο εύκολα από το σώμα.

– Πάρε την καθημερινή σου δόση:

Ο Joseph Hibbeln συστήνει μια καθημερινή δόση 3,5 γραμμ. DHA και EPA, αν και από 0,5 έως 1,8 γραμμ. την ημέρα (η ποσότητα που προτείνει η Αμερικανική Καρδιολογική Ένωση για την προστασία από καρδιακές παθήσεις) είναι πιο ρεαλιστική δόση για τους περισσότερους ανθρώπους. Ο ίδιος επισημαίνει ότι θα έχεις οφέλη από οποιαδήποτε αύξηση στην πρόσληψη αυτών των λιπαρών.

Καλές πηγές των Ω-3 είναι ο σολομός (2 έως 3 γραμμ. Ω-3 ανά 113 γραμμ. ψαριού), ο λευκός τόνος σε κονσέρβα (1 γραμμ. ανά 113 γραμμ. ψαριού) και η πέστροφα (1 γραμμ. ανά 113 γραμμ. ψαριού). Ορισμένες ποικιλίες γάλακτος, σόγιας και αβγών είναι επίσης ενισχυμένες με DHA Ω-3 – έλεγξε τις ετικέτες των προϊόντων.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece