Ποια διατροφή ακολουθεί μια διαιτολόγος; Ανακρίναμε τη διατροφολόγο Κλειώ Δημητριάδου!

Πόσο εύκολο είναι για κάποιον που μιλάει όλη μέρα για φαγητό να μην παρασύρεται και να τηρεί όσα προτείνει; Διατροφή διαιτολόγος σημειώσατε Χ!

loni-jane

Είναι σχεδόν σαν να δουλεύει σε κατάστημα με τρόφιμα με τη διαφορά ότι δέχεται την κοινωνική πίεση να παραμένει σε «σωστά» κιλά για να δίνει το καλό παράδειγμα...

Ανακρίναμε τη διαιτολόγο- διατροφολόγο Κλειώ Δημητριάδου και μάθαμε πως μπορεί να υπάρξει ισορροπία και καλή σχέση ανάμεσα στο δίδυμο "διατροφή διαιτολόγος"!

Ποιο πλάνο ακολουθεί γενικά η διατροφολόγος:

«Σε γενικές γραμμές, προσπαθώ να εφαρμόζω όσα συστήνω και στα άτομα με τα οποία συνεργάζομαι. Οι οδηγίες που κρατάω τις περισσότερες μέρες είναι να κάνω τουλάχιστον 4 γεύματα και να πίνω πολύ νερό (ή αφεψήματα).

Φροντίζω να καταναλώνω καθημερινά φρούτα και λαχανικά και να γυμνάζομαι 2 με 3 φορές την εβδομάδα (ανάλογα με τον ελεύθερο χρόνο μου). Αυτό στο οποίο έχω εκπαιδεύσει τον εαυτό μου είναι να τρώει μικρή ποσότητα γλυκού».

Διατροφή - διαιτολόγος: φάκελος λιχουδιές

Η Κλειώ επισημαίνει πως δεν αρνείται τις λιχουδιές, ενώ μας αποκαλύπτει και την αδυναμία της: το γρήγορο φαγητό (ναι όπως το διάβασες):

«Ποτέ δε θα αρνηθώ να φάω κάποιο κέρασμα, αλλά ποτέ δε θα  φάω πχ. ολόκληρο κομμάτι τούρτας, παρά θα ζητήσω να το μοιραστώ με κάποιον για να φάω 2 κουταλιές. Η στέρηση είναι αυτή που τελικά οδηγεί στην υπερβολή και καλό είναι να θυμάσαι ότι το γλυκό έχει την ίδια γεύση είτε φας 2 μπουκιές είτε όλο το κουτί...

Έχω μια αδυναμία στο junk food και μια φορά την εβδομάδα είναι κάτι το οποίο μου επιτρέπω. Αυτό βέβαια, ισχύει και για τα διαιτολόγια που φτιάχνω».

Αυτό που πρέπει να θυμάσαι σύμφωνα με την Κλειώ Δημητριάδου είναι πως δεν υπάρχει κάτι το οποίο να απαγορεύεται σε ένα πλάνο διατροφής αλλά σημασία έχει η ποσότητα και η συχνότητα κατανάλωσης των διαφόρων γευμάτων και το πώς θα ενταχθεί το λιπαρό γεύμα μέσα στην ημέρα.

Ένα ή ακόμα και 2 σουβλάκια με καλαμάκι και πίτα χωρίς λάδι και χωρίς πατάτες ή 3 κομμάτια πίτσα ή ακόμα και 1 burger (λιγότερο συχνά λόγω του κιμά που είναι σίγουρα πολύ πιο λιπαρός από τα καλαμάκια) δε θα φέρουν την καταστροφή όταν η υπόλοιπη εβδομάδα έχει κυλήσει ισορροπημένα.

Κάνε κλικ στην επόμενη σελίδα για να δεις το πλήρες πλάνο διατροφής της διαιτολόγου:

Διατροφή διαιτολόγος: φάκελος ροφήματα και δίαιτα

«Πρόσφατα συνειδητοποίησα ότι είχα συνηθίσει να πίνω 2 ή 3 καφέδες καθημερινά, οπότε τους περιόρισα σε ένα φλυτζάνι καφέ φίλτρου με λίγο γάλα με χαμηλά λιπαρά και συνήθως πίνω και ένα πράσινο τσάι ή ένα αφέψημα με κρόκο κοζάνης ή αν θέλω οπωσδήποτε τη γεύση, έναν ακόμα ελληνικό καφέ ντεκαφεϊνέ», τονίζει η διατροφολόγος.

Η Κλειώ δεν προσθέτει ζάχαρη σε κανένα ρόφημα ενώ παλαιότερα είχε φτάσει να βάζει μέχρι και τρεις κουταλιές ζάχαρη.

«Αναψυκτικά πίνω συνήθως μαζί με το [ελεύθερο] γεύμα αλλά πάντα light ή κάποιο ανθρακούχο νερό. Από αλκοόλ καταναλώνω συνήθως γλυκό αφρώδες κρασί ή μπύρα, και όταν το... ρίχνω έξω mojito», τονίζει η Κλειώ.

Συνηθισμένα γεύματα

Πρωινό: συνήθως  ½ ποτήρι χυμός με μια φέτα σπιτικό νηστίσιμο κέικ (πορτοκαλιού ή καρότου) με ελαιόλαδο, στέβια, ξηρούς καρπούς

Δεκατιανό: κάποιο φρούτο (αν και αυτό είναι το γεύμα που η διαιτολόγος χάνει λόγω φόρτου εργασίας. Αν σου συμβαίνει το ίδιο, η Κλειώ προτείνει να καταναλώσεις  το φρούτο το απόγευμα ή το βράδυ).

Μεσημεριανό: 1 μερίδα φαγητό σπιτικό, πάντα μαζί με σαλάτα (με 1 κουτ. της σούπας λάδι μετρημένο)! Τον τελευταίο καιρό, η διατροφολόγος έχει ανακαλύψει το kale το οποίο βάζει παντού.

Η διατροφή του σπιτιού περιλαμβάνει τα πάντα: λαδερά, όσπρια, ψάρι, μακαρόνια με κιμά (ολικής άλεσης), κρέας, κοτόπουλο κλπ.

Extra tip: η διατροφολόγος αποφεύγει το ψωμί αλλά ένα κομματάκι τυρί πάντα υπάρχει στο πιάτο της.

Απογευματινό: 1 ποτήρι κεφίρ ή 1 γιαούρτι

Βραδινό: συνήθως σαλάτα με λίγο παξιμάδι και τυρί με χαμηλά λιπαρά ή  1 πιάτο τραχανά ή λίγο κρέας/ αυγό/ καπνιστό σολομό ή 1 σπιτικό πιτσάκι (πίτα από σουβλάκι με τυρί, γαλοπούλα και ντομάτα) ή 2-3 καλαμάκια.

Αν έχω χρόνο μπορεί να φτιάξω και κάποια χορτόσουπα ή μανιταρόσουπα. Σε περίπτωση που καθίσω να δω ταινία στο σπίτι θα φτιάξω λίγα ποπ κορν (ή πολλά αλλά δε θα φάω βραδινό), τονίζει η διατροφολόγος.

Διατροφή διαιτολόγος: τι πρέπει να κρατήσεις

Η διατροφή ενός διαιτολόγου δεν είναι τέλεια και δε θα μπορούσε να είναι γιατί η καθημερινότητα κάποιες φορές δυσκολεύει τα πράγματα. Και ακόμα και αν η καθημερινότητα είναι ιδανική μπορεί οι «κακές παρέες» να σε πάνε σε μαγαζί που σερβίρει brunch και να δοκιμάσεις απ’ όλα (ειδικά αυγά benedict), ή να σε οδηγήσουν σε μεζεδοπωλείο και να τα παραγγείλουν όλα τηγανητά!

Εσύ κάν'το όπως η "coachmydiet" Κλειώ:

«Παρακολουθώ ωστόσο, συχνά τη ζυγαριά και αν κάτι δεν πηγαίνει καλά, συμμορφώνομαι αναλόγως. Σε καμία περίπτωση πάντως δεν τρώω ό,τι μου κατέβει και δεν είναι [έτσι το σκαρί μου]... Η καλή διατροφή είναι μια διαδικασία που προκύπτει από οργάνωση και προσπάθεια και σταδιακά γίνεται !»

Ευχαριστούμε για τη mini ανάκριση την  Κλειώ Δημητριάδου, Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Χαροκοπείου, Msc στη συμβουλευτική ψυχολογία, Life Coaching Καποδιστριακό πανεπιστήμιο, www.coachmydiet.wordpress.com

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i