Η δίαιτα της νύχτας ή τι να ΜΗΝ τρως το βράδυ: 5 διατροφικές συνήθειες για καλό ύπνο

Πρόσεξε τι βάζεις στο βραδινό σου πιάτο! Να τι να μην τρως το βράδυ

05.01.2019

εχεις διαβασει

1. Διατροφή με υπερβολές 

Ένα ελαφρύ σνακ πριν από τον ύπνο μπορεί να βελτιώσει τον ύπνο, αλλά το πάρα πολύ φαγητό μπορεί να προκαλέσει πεπτικές ενοχλήσεις, γεγονός που οδηγεί σε εγρήγορση και στη συνέχεια σε αϋπνία. Η κατανάλωση αμυλούχων τροφών φαίνεται να συνδέεται με τη μείωση των διαταραχών του ύπνου ενώ από την άλλη πλευρά αν αποφασίσεις να πας στο κρεβάτι σου με άδειο ­στομάχι, το πιο πιθανό είναι ότι θα …χάσεις τον ύπνο σου. Η υπογλυ­καιμία προκαλεί έκκριση ορμονών (προκειμένου να ρυθμιστούν τα επίπε­δα της γλυκόζης στο αίμα), οι οποίες ουσιαστικά διεγεί­ρουν τον εγκέφαλο, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η διαδικασία του ύπνου. Η καλύτερη λύση είναι ένα σνακ 1-2 ώρες πριν τον ύπνο.

2. Το αλκοόλ είναι ένα δίκοπο μαχαίρι

Οι έρευνες δείχνουν ότι η μικρή κατανάλωση αλκοόλ, η λεγόμενη “μικρή δόση”, μπορεί να βοηθήσει τον ύπνο και τα ξυπνήματα κατά τη διάρκεια της νύχτας. Προσοχή όμως! Δεδομένου ότι ο μέσος άνθρωπος μεταβολίζει το αλκοόλ σε ποσοστό 0,01% – 0,02% ανά ώρα, για ένα μέσο άτομο που έχει 0,06 – 0,08 (δύο με τρία ποτήρια) αλκοόλης στο αίμα του λίγο πριν κοιμηθεί, ο οργανισμός χρειάζεται 4-5 ώρες για να το μεταβολίσει. Αν λοιπόν, ξυπνάς κουρασμένη και με έντονη κόπωση, τώρα ξέρεις το γιατί. Ο οργανισμός σου έδινε “μάχη” για να αποβάλλει το αλκοόλ κατά τη διάρκεια της νύχτας.

3. Καφεδάκι μόνο το πρωί

Σύμφωνα με πολύχρονες μελέτες ο καφές πρέπει να πίνεται το πρωί πριν από τις 11 όταν είναι μειωμένα τα επίπεδα κορτιζόλης και να αποφεύγεται ακόμα και έξι ώρες πριν τον ύπνο το βράδυ διότι μπορεί να προκαλέσει διαταραχές.

4. Μείωσε το λίπος στις τροφές σου

Ένα υψηλό σε λιπαρά γεύμα το βράδυ μπορεί να προκαλέσει δυσπεψία ή καούρα και υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους η καούρα κατά τη νύκτα, είναι πιο επικίνδυνη. Ο οργανισμός μας είναι λιγότερο έτοιμος για να αντιμετωπίσει την κατάσταση αυτή και ταυτόχρονα η δυνατότητα πρόληψης πιθανών μόνιμων βλαβών είναι μικρότερη.

5. Μην τρως αργά το βράδυ

Η κατανάλωση φαγητού αμέσως πριν ξαπλώσεις το βράδυ αποτελεί την καλύτερη συνταγή για την αύξηση βάρους και τον κακό ύπνο, ενώ μπορεί να προκαλέσει σοβαρές ζημιές στον ιστό του λαιμού και του οισοφάγου σου. Καλό είναι λοιπόν να τρως το βραδινό σου γεύμα τουλάχιστον 3 ώρες προτού πέσεις για ύπνο. Ακόμα και αν το κάνεις ήδη, να έχεις στο νου σου ότι και η κατανάλωση των σνακ αργά το βράδυ μπορεί να έχει το ίδιο αποτέλεσμα.

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

10 συμβουλές της διαιτολόγου που θα βοηθήσουν στην απώλεια κοιλιακού λίπους

Ναι, μπορείς να μειώσεις το κοιλιακό λίπος. Δες τι συστήνει η ειδικός.

Γιατί δεν χάνω τα τελευταία κιλά
Γιατί δεν χάνω τα τελευταία κιλά; Αυτές είναι οι πιθανές αιτίες

Γιατί όσο πλησιάζεις το στόχο σου, η απώλεια βάρους γίνεται δυσκολότερη;

Σούπα βελουτέ με ρεβίθια
Σούπα βελουτέ με ρεβίθια: Η τέλεια συνταγή για τις κρύες μέρες του χειμώνα

Το κρύο θέλει την ζεστή σουπίτσα του! Φτιάξε την βελούδινη σούπα που σου προτείνουμε με βασικό συστατικό τα ρεβίθια.

Φάκελος «Επίπεδη Κοιλιά» | 14 κανόνες διατροφής για flat κοιλιακούς
14 κανόνες διατροφής για flat κοιλιακούς

Ξεκίνα ένα – ένα τα βήματα για να αποκτήσεις την τέλεια επίπεδη κοιλιά με μικρά μυστικά δίαιτας

δίαιτα για να ξεμπλοκάρει ο μεταβολισμός
Οι 10 κινήσεις για να ξεμπλοκάρει ο μεταβολισμός και η διατροφή που τον ενισχύει

Κάθε χρόνος που περνά μειώνει σταδιακά την ικανότητα του οργανισμού να καίει θερμίδες με την ίδια ταχύτητα. Να πώς θα διατηρήσεις τη φλόγα

κοιλιά εγκυμοσύνη αδυνάτισμα γονιμότητα υγεία μαμά
Θέλεις επίπεδη κοιλιά; Απόφυγε αυτές τις τροφές!

Εκτός από τις καθιερωμένες ασκήσεις, υπάρχουν και μερικές τροφές που πρέπει να αποφεύγεις αν θες καλλίγραμμη κοιλιά.

#shapegreece