Γιατί οι χορεύτριες έχουν τόσα κρούσματα ψυχογενούς ανορεξίας; Ποια διατροφή πρέπει να ακολουθούν;

Γιατί οι χορεύτριες ειδικά του μπαλέτου πέφτουν θύματα της ψυχογενούς ανορεξίας; Τι συμβαίνει και τι προτείνει η ειδικός;

shutterstock_530221189 By Prostock-studio

Χορός και Σωστή Διατροφή: Ο χορός αποτελεί μία από τις πιο απαιτητικές μορφές τέχνης. Κάθε χορευτής, οποιοδήποτε είδος χορού και αν έχει επιλέξει, πρέπει να δίνει ιδιαίτερη προσοχή όσον αφορά το καθημερινό του διαιτολόγιο. Η καθημερινή εξάσκηση, σε ερασιτεχνικό αλλά και σε επαγγελματικό επίπεδο, απαιτεί επαρκή πρόσληψη ενέργειας και θρεπτικών συστατικών για να μπορέσει ο χορευτής να έχει τη μέγιστη απόδοση.

«Σκεφτείτε το σαν ένα αυτοκίνητο που αν δεν του βάλεις βενζίνη, δεν θα λειτουργήσει», εξηγεί η ειδικός.

Εκτός αυτού, όμως, ο χορός και ειδικότερα το μπαλέτο, έχουν συνδυαστεί με πολλά κρούσματα ψυχογενούς ανορεξίας και βουλιμίας, γεγονός πολύ λυπηρό. Η λανθασμένη άποψη, ότι πρέπει το σώμα να είναι πολύ αδύνατο και «στεγνό» από σωματικό λίπος, το άγχος, η πίεση στις πρόβες και η υψηλή ανταγωνιστικότητα οδηγούν σε υποθρεψία με αποτέλεσμα η υγεία του χορευτή να διατρέχει σοβαρό κίνδυνο.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ; ΜΗΠΩΣ ΕΧΕΙΣ ORTHOREXIA NERVOSA;

«Επιπλέον, ένα φαινόμενο που παρατηρείται σε χορεύτριες όλων των ηλικιών είναι πως σχεδόν ποτέ δεν είναι ικανοποιημένες με την εικόνα του σώματός τους, σε σύγκριση με άλλες κοπέλες», τονίζει η Διονυσία Αγαλιώτη.

Για να μειωθεί ο κίνδυνος της ενεργειακής ανισορροπίας, η διατροφή ενός χορευτή πρέπει να περιλαμβάνει όλα τα μακροθρεπτικά και μικροθρεπτικά συστατικά, καθώς και επαρκής ποσότητες σε υγρά και ηλεκτρολύτες. Η καθημερινή ενεργειακή πρόσληψη, σύμφωνα με τις παγκόσμιες διατροφικές συστάσεις, είναι 30 kcal / kg άλιπης μάζας συν επιπλέον πρόσληψη θερμίδων ανάλογα με την ενεργειακή δαπάνη μέσω της φυσικής δραστηριότητας.

Για την πρόσληψη σε μακροθρεπτικά συστατικά, προτείνεται η κατανάλωση:

  • 3-5 γρ υδατανθράκων / kg σωματικού βάρους / ημέρα,
  • 1,2-1,7 γρ πρωτεΐνης / kg σωματικού βάρους / ημέρα,
  • 20 - 35% της ενεργειακής πρόσληψης να προέρχεται από λίπος.
  • Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται και στα μικροθρεπτικά συστατικά και ειδικότερα σε επαρκή πρόσληψη σιδήρου, ασβεστίου και βιταμίνης D.

Γενικά, είναι σημαντικό οι χορευτές να ζητούν διαιτητικές συμβουλές από εξειδικευμένους διαιτολόγους, καθώς η πίεση για τη διατήρηση χαμηλού σωματικού βάρους και χαμηλών επιπέδων σωματικού λίπους είναι υψηλή και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μη επιθυμητά αποτελέσματα για την υγεία του οργανισμού.

Ευχαριστούμε την Διονυσία Αγαλιώτη, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc

Μέλος Ένωσης Διαιτολόγων Διατροφολόγων Ελλάδος,  Μέλος Συνδέσμου Διαιτολόγων και Διατροφολόγων Κύπρου, Εγγεγραμμένη Διαιτολόγος ΣΕΕΤΤΤΔ, Μέλος του European Federation of the Associations of Dietitians (EFAD)

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i