Γιατί δείχνω μεγαλύτερη; Μήπως φταίει η ζάχαρη;

Αν ένα πιο φρέσκο και νεανικό δέρμα είναι αυτό που επιθυμείς, τότε ίσως μια λύση είναι να κόψεις τη ζάχαρη.

29.09.2017

Γράφει: Κατερίνα Πατούλια

εχεις διαβασει

Γιατί δείχνω μεγαλύτερη; Μήπως φταίει η ζάχαρη;
 Η ουσία αυτή έχει βρεθεί αμέτρητες φορές στους τίτλους των εφημερίδων τα τελευταία χρόνια, με τους περισσότερους ειδικούς να συμφωνούν πως είναι καλύτερο να την αποφεύγουμε. Και σύμφωνα με επιστήμονες, η γλυκιά αυτή ουσία προκαλεί μεγάλες βλάβες στην ελαστίνη και το κολλαγόνο στο δέρμα σου, προκαλώντας την πρόωρη εμφάνιση ρυτίδων.
Για την ακρίβεια, μια μελέτη έχει αποκαλύψει πως οι άνθρωποι που έχουν συνεχώς υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους δείχνουν μεγαλύτεροι συγκριτικά με εκείνους που απέχουν από τη ζάχαρη.
Γιατί λοιπόν η ζάχαρη είναι τόσο αρνητική για την επιδερμίδα μας; Βασικά, κατά την πέψη της ζάχαρης ή τροφών με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη που μετατρέπεται γρήγορα σε ζάχαρη -είτε είναι στη μορφή ενός μήλου είτε ενός κομματιού κέικ- το σώμα σου διασπά αυτούς τους υδατάνθρακες σε γλυκόζη, κάτι που αυξάνει τα επίπεδα της ινσουλίνης σου.
Οι απλοί υδατάνθρακες, όπως η επεξεργασμένη ζάχαρη, το λευκό ψωμί και τα αναψυκτικά, προκαλούν απότομη άνοδο στα επίπεδα της ινσουλίνης σου, κάτι που οδηγεί σε εμφάνιση φλεγμονής σε όλο σου το σώμα. Εκείνη η φλεγμονή με τη σειρά της παράγει ένζυμα που διασπούν το κολλαγόνο και την ελαστίνη, με αποτέλεσμα χαλαρό δέρμα και ρυτίδες.
Και δεν τελειώνει εδώ – σύμφωνα με κορυφαίους δερματολόγους, η ζάχαρη που πέπτεται στον οργανισμό προσκολλάται μόνιμα στο κολλαγόνο του δέρματός σου μέσω μιας διαδικασίας γνωστής ως γλυκίωση. Πέρα από το ότι επιτείνει τη γήρανση, η γλυκίωση μπορεί επίσης να επιδεινώσει δερματικά προβλήματα όπως ακμή ή ροδόχρου ακμή.
«Το σιρόπι καλαμποκιού με πολλή φρουκτόζη και άλλα υγρά σάκχαρα μπορεί να προκαλέσουν τη μεγαλύτερη βλάβη – μπορεί να παράγουν περισσότερα μόρια που βλάπτουν το κολλαγόνο από οτιδήποτε άλλο στο μενού των επιδορπίων”, προειδοποιεί ο κορυφαίος δερματολόγος Nicholas Perricone.
«Να ελέγχεις επίσης για κρυφά σάκχαρα όπως βύνη κριθαριού, δεξτρόζη, συμπυκνωμένους χυμούς φρούτων και μαλτόζη. Μην ξεχνάς να ελέγχεις τις ετικέτες των φρουτοχυμών, των αναψυκτικών και όλων των έτοιμων φαγητών για αυτά τα βλαβερά για το δέρμα σου συστατικά.
Προτίμησε να πίνεις νερό αντί για ποτά με ζάχαρη – θα έχεις πολλαπλό όφελος για τον οργανισμό σου. Το νερό κάνει τα κύτταρα του δέρματος να φουσκώνουν, κάτι που δρα ως φυσικό αντίδοτο για τις ρυτίδες. Ο καλύτερος τρόπος να εξασφαλίσεις μια υπέροχη επιδερμίδα είναι να ακολουθείς μια ισορροπημένη διατροφή, γεμάτη με βιταμίνες Α και Ε και θρεπτικά συστατικά που βοηθούν το δέρμα όπως ω3 λιπαρά οξέα», προσθέτει.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece