Συνεργάστηκε η Δήμητρα Γλυνού, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, www.facebook.com/dimglynutritionist

Λαχανικά και όσπρια είναι δύο πολύ βασικές ομάδες της διατροφής σου που θα πρέπει να έχουν σε αυτήν πρωταγωνιστικό ρόλο. Ποια θα πρέπει να διαλέξεις, ωστόσο, ανάλογα με τις ανάγκες σου;

Δες επίσης: Πώς θα φτιάξεις το πανεύκολο vegan παγωτό με μπανάνα

Λαχανικά και όσπρια για αδυνάτισμα, για ενέργεια, για υγεία στην καρδιά: Ποιες είναι οι καλύτερες επιλογές για κάθε ανάγκη;

Λαχανικά:

Για αδυνάτισμα:

Σταυρανθή λαχανικά: Πολλές φυτικές ίνες και γλυκοσινολάτες, συστατικά που βοηθούν τη λειτουργία του ήπατος και βελτιώνουν την αποτοξίνωση.

Μαρούλι: Μία από τις καλύτερες πηγές χρωμίου, το οποίο βελτιώνει τη λειτουργία της ινσουλίνης.

Σπανάκι: Καλό σε πρωτεΐνη και θυλακοειδή, ένα φυτοθρεπτικό που μειώνει τις λιγούρες.

Για ενέργεια:

Μανιτάρια: Eίναι εξαιρετική πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β και ταιριάζουν σε σούπες.

Μπρόκολο: Συνδυάζει βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνήσιο και σίδηρο – υπέροχο με σκόρδο και κρεμμύδι.

Για υγεία καρδιάς:

Κόκκινο κρεμμύδι: Πλούσιο σε κερσετίνη, που βοηθά στη μείωση της φλεγμονής.

Ντομάτα: Περιέχει λυκοπένιο, γνωστό για τα οφέλη του στην υγεία της καρδιάς. Για καλύτερη απορρόφηση προτίμησέ τη σε σάλτσα.

Δες επίσης: Διατροφικές συνήθειες στην Ελλάδα: Ποια θρεπτικά συστατικά πρέπει να αυξήσουμε στη διατροφή μας;

Όσπρια:

Για αδυνάτισμα:

Φασόλια: Γεμάτα φυτικές ίνες, ώστε να σε κρατάνε χορτάτη. Πολύ ωραία σε μορφή ντιπ ή σε σούπα.

Ρεβύθια: Επίσης πλούσια σε φυτικές ίνες, ενώ βοηθούν στην ισορροπία του σακχάρου. Είναι υπέροχα ψητά στο φούρνο με μυρωδικά και μπαχαρικά.

Για ενέργεια:

Μαυρομάτικα: Σίδηρος, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και μαγγάνιο θα σε γεμίσουν ενέργεια, ενώ μπορείς να τα φτιάξεις είτε σούπα είτε σε χειροποίητα vegan μπιφτέκια.

Μαύρα φασόλια: Καλή πηγή μαγνησίου, που, εκτός από το ότι προσφέρει ενέργεια, βοηθά και στον καλό ύπνο.

Κόκκινες φακές: Σίδηρος σε υψηλή περιεκτικότητα, που θέλει τη βιταμίνη C του για να απορροφηθεί (οι πιπεριές είναι μια εύκολη λύση και ταιριάζουν γευστικά).

Για υγεία καρδιάς:

Κόκκινα φασόλια: Φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και μαγνήσιο σε ένα τρόφιμο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κάθε σαλάτα σου.

Ενταμάμε (φασόλια σόγιας): Βοηθούν στη μείωση της χοληστερίνης.

Φακές: Όπως οι κόκκινες, προσφέρουν σίδηρο, αλλά έχουν και καλή ποσότητα καλίου.

Share
Published by
Βίκυ Πασχάλη @vasilenia

Recent Posts

Ενδομητρίωση: Αλήθειες και μύθοι για τη νόσο που καθυστερεί έως και 5 χρόνια να διαγνωστεί

Το ήξερες πως η ενδομητρίωση σχετίζεται άμεσα με έντονους πόνους περιόδου και υπογονιμότητα; Read More

22/07/2019 12:46 μμ

Αστρολογικές προβλέψεις: Tα ζώδια της εβδομάδας

Ποιες είναι οι αστρολογικές εβδομαδιαίες προβλέψεις για όλα τα ζώδια για την εβδομάδα που ξεκίνησε; Read More

22/07/2019 12:01 μμ

Ομελέτα με πατάτες και σέσκουλα: Η σούπερ υγιεινή και οικονομική συνταγή

Αυτό το πιάτο εiναι οικονοµικό και δiνει 4 µερiδες: Ομελέτα με πατάτες και σέσκουλα. Read More

22/07/2019 11:58 πμ

9 γρήγορα κόλπα ομορφιάς που αξίζει να γνωρίζεις

Ο ελεύθερος χρόνος σου είναι λιγοστός, όπως σε όλες. Μάθε, λοιπόν, πώς να φροντίζεις την ομορφιά σου καθημερινά με συνοπτικές… Read More

22/07/2019 11:55 πμ

15+1 μικρά tips για τέλεια χείλη

Ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές για να βάζεις σωστά κραγιόν, πετυχαίνοντας ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα στα χείλη. Read More

22/07/2019 11:25 πμ

Μήπως είσαι υπερβολικά ανταγωνιστική; Μάθε πώς θα το διαχειριστείς σωστά

Μάθε πώς θα τεστάρεις τον εαυτό σου και θα χαλιναγωγήσεις τον υπέρμετρο ανταγωνισμό σου. Read More

22/07/2019 11:24 πμ

Το Shape.gr χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Σε περίπτωση που θέλετε να τα απενεργοποιήσετε δείτε πώς

εδώ