Νέος οδηγός διατροφής: Τι πρέπει να περιλαμβάνει το πιάτο σου σήμερα

Στα μέσα Μαρτίου δόθηκε στη δημοσιότητα ο νέος οδηγός διατροφής στη Μεγάλη Βρετανία και η ειδικός μας επισημαίνει τις αλλαγές.

neos-diatrofikos-odigos

Η Υπηρεσία Δημόσιας Υγείας της Μεγάλης Βρετανίας, έδωσε στη δημοσιότητα το νέο οδηγό διατροφής, δηλαδή το τι θα πρέπει να περιμβάνει το πιάτο μας σύμφωνα με τις προτεινόμενες διατροφικές συστάσεις και φέρει τον τίτλο Eatwell guide.

Όπως τονίζει η διατροφολόγος Κλειώ Δημητριάδου, πρόκειται ουσιαστικά μια ακόμα διαφορετική εκδοχή της δικής μας διατροφικής πυραμίδας με ορισμένα αρκετά ενδιαφέροντα σημεία:

Συγκεκριμένα, οι αλλαγές στο διατροφικό πιάτο αφορούν τα εξής:

*Συστήνεται η κατανάλωση 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών καθημερινά (όπως το γνωρίζαμε μέχρι τώρα), με επισήμανση ωστόσο στην προσπάθεια για ποικιλία από αυτή την ομάδα τροφίμων.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Υγιεινά pancakes με 2 υλικά από τη διαιτολόγο Κλειώ Δημητριάδου!

* Οι υδατάνθρακες (ψωμί, δημητριακά, πατάτες κλπ.) φαίνεται να καταλαμβάνουν τον ίδιο χώρο σε ποσότητα με τα φρούτα και τα λαχανικά, αρκεί όμως να είναι ολικής άλεσης και να μην έχουν πρόσθετο αλάτι, ζάχαρη και λιπαρά

*Από πρωτεΐνες, συστήνεται η κατανάλωση περισσότερων οσπρίων και ψαριών (2 μερίδες ανά εβδομάδα, εκ των οποίων η μία να είναι κάποιο λιπαρό ψάρι).

Eatwell_guide_2016_FINAL_MAR-16-e1458256576917

*Tα γαλακτοκομικά προτείνονται με χαμηλά λιπαρά και χωρίς ζάχαρη, ενώ επισημαίνεται και η πιθανή χρήση υποκατάστατων πχ. σόγιας

Tα λιπαρά θα πρέπει να μην είναι κορεσμένα και να καταναλώνονται σε μικρές ποσότητες.

*Για πρώτη φορά, τα γλυκά και τα σνακ πχ. πατατάκια αλλά και οι διάφορες σος βρίσκονται εκτός πιάτου, ώστε να είναι ξεκάθαρο ότι δε θα πρέπει να περιλαμβάνονται στη διατροφή μας.

*Σημειώνεται επίσης, η σημασία της ενυδάτωσης (με περιορισμό όμως των χυμών) και τέλος έχει προστεθεί και μια διατροφική ετικέτα για να μας θυμίζει ότι πρέπει να συμβουλευόμαστε τις συσκευασίες για να γνωρίζουμε τι καταναλώνουμε!

Ευχαριστούμε την Κλειώ Δημητριάδου, διατροφολόγο- διαιτολόγο, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Msc στη συμβουλευτική ψυχολογία Life Coaching Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο (ΚΕΚ)

http://coachmydiet.wordpress.com/

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i