Πράσα: Ποια είναι τα διατροφικά τους οφέλη και γιατί ΠΡΕΠΕΙ να τα τρως (και 2 πρωτότυπες συνταγές!)

Μάθε όλους τους λόγους για τους οποίους το πράσο θα πρέπει να ενταχθεί στο καθημερινό σου διαιτολόγιο αλλά και 2 συνταγές από διάσημους σεφ για να το μαγειρέψεις.

28.05.2018

εχεις διαβασει

Όταν αγοράζεις πράσα, θα πρέπει να προσέχεις μόνο ένα πράγμα: Να είναι φρέσκα για να απολαύσεις στο ακέραιο τα διατροφικά του οφέλη. Πώς θα το καταλάβεις; Θα πρέπει να είναι σκληρά τα λευκά και τα πράσινα μέρη του, να μην είναι πολύ μεγάλα σε μέγεθος και η ρίζα τους να δείχνει υγιής.

Ένα ολόκληρο πράσο παρέχει μόλις 54 θερμίδες, κι έτσι μπορεί να προσθέσει όγκο και γεύση στο γεύμα σου χωρίς να σε φορτώσει με θερμίδες.

 

  • Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και χαμηλό σε θερμίδες, επομένως κατάλληλο για όποιον προσπαθεί να διατηρήσει το βάρος του σε φυσιολογικά επίπεδα.
  • Συμβάλλει στην καλή κατάσταση της καρδιάς και στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.
  • Βοηθά στην καταπολέμηση της αναιμίας λόγω της περιεκτικότητάς του σε σίδηρο.
  • Ενισχύει τη μνήμη και καταπολεμά την υψηλή χοληστερόλη.
  • Περιέχει πολλές βιταμίνες όπως Κ, C, Α, Ε.
  • Έχει διουρητικές ιδιότητες και θεραπεύει το πρήξιμο των άνω και κάτω άκρων.
  • Τα πράσα αποτελούνται από νερό σε ποσοστό 90% και περιέχουν φλαβονοειδή που προστατεύουν από μερικές μορφές καρκίνου, όπως του εντέρου άλλα και του μαστού.
  • Και αν όλα τα παραπάνω δεν σου αρκούν, θα πρέπει να ξέρεις επιπλέον ότι τα πράσα αποτελούν καλή πηγή λουτεΐνης και ζεαξανθίνης, ενώσεων που συμβάλλουν στην υγιή όραση.

 

Το πράσο μπορεί να καταναλωθεί ωμό στις σαλάτες, όπως το φρέσκο κρεμμύδι, να μαγειρευτεί με ρύζι ή να συνοδεύσει το κρέας. Οι μήνες Ιανουάριος- Φεβρουάριος- Μάρτιος θεωρούνται οι καλύτεροι για την κατανάλωση των πράσων και έτσι σου προτείνουμε 2 νοστιμότατες συνταγές διάσημων σεφ για να βάλεις και επίσημα τα οφέλη του στο πιάτο σου.

Γλυκιά και αλμυρή συνταγή “succotash”

  • Σε ένα μικρό τηγάνι, τσιγάρισε 1/4 φλ. χοντροκομμένο μπέικον γαλοπούλας μαζί με λίγο ελαιόλαδο.
  • Βγάλε το από το τηγάνι όταν γίνει και πρόσθεσε 1/2 φλ. ψιλοκομμένες πιπεριές.
  • Μετά από λίγα λεπτά, πρόσθεσε 2 φλ. κομμένα πράσα και καραμέλωσέ τα όλα για περίπου 3 λεπτά.
  • Πρόσθεσε 1 φλ. ζεματισμένο αρακά και από 1 κ.γ. ψιλοκομμένο δεντρολίβανο και θυμάρι.
  • Πρόσθεσε 1/4 φλ. ζωμό κότας, άφησέ το να βράσει για να μειωθεί ελαφρώς ο ζωμός και μετά πρόσθεσε το μπέικον.
  • Διόρθωσε αν θέλεις το αλάτι και το πιπέρι.

 

 

 

Πικάντικη vegetarian γέμιση για mexican burritos

  • Κόψε σε λεπτές φέτες το λευκό μέρος από 2 πράσα.
  • Μαγείρεψέ τα σε ένα μέτριο κατσαρολάκι σε μέτρια θερμοκρασία με 1 κ.σ. ελαιόλαδο μέχρι να γίνουν διάφανα και πρόσθεσε αλάτι και πιπέρι.
  • Ανακάτεψε τα πράσα με 1/2 φλ. κυβάκια ζεματισμένης κολοκύθας, 1/2 φλ. κυβάκια ντομάτας, 1/4 φλ. κυβάκια κρεμμύδι, 1 κ.σ. πολύ ψιλοκομμένη πιπεριά jalapeño, φρέσκο κόλιανδρο, χυμό λάιμ, αλάτι και πιπέρι.
  • Ψήσε τις τορτίγιες σε ένα τηγάνι και μετά γέμισέ τες με το μείγμα των πράσων με τη σάλτσα.

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Τα καλύτερα light σνακ για δίαιτα (νόστιμα, θρεπτικά και με λίγες θερμίδες)

Αυτά είναι τα ιδανικά light σνακ για δίαιτα γιατί είναι πολύ νόστιμα και έχουν 150 με 200 θερμίδες μόνο!

6 super τροφές που χρειάζεται να τρως κάθε μέρα για την καλή υγεία της καρδιάς

Αυτές είναι οι τροφές για γερή καρδιά και καλή καρδιαγγειακή υγεία

Τα 7 λάθη που σου προσθέτουν κιλά το βράδυ

Όσον αφορά την απώλεια βάρους, κάθε γεύμα μετράει, αλλά το βραδινό κερδίζει το βραβείο του γεύματος στο οποίο είναι πιο πιθανό να παρασυρθείς.

φαγητό, διατροφή
Peganism: Η νέα διατροφική τάση που συνδυάζει vegan και paleo διατροφή (ναι, γίνεται!)

Η pegan διατροφή φαίνεται να είναι η επόμενη hot τάση στις δίαιτες. Μάθε γιατί και τι λέει η διαιτολόγος

Σύκο έφαγες; Light συνταγές με φρέσκα ή αποξηραμένα σύκα σε πρωινό, σαλάτα, γλυκό ή φαγητό!

Πώς θα καταναλώσεις το σύκο, το φρούτο που είναι τοπ αυτή τη στιγμή κι αυτή την εποχή. Ιδέες και συνταγές που θα λατρέψεις.

Μπάρες ενέργειας χωρίς ψήσιμο με κινόα και χουρμάδες (με 157 θερμίδες)

Αυτές οι μπάρες ενέργειας κρύβουν μέσα τους όλες τις υπερτροφές, έχουν μόλις 157 θερμίδες και δεν χρειάζονται καν ψήσιμο, αν είσαι φαν της ωμοφαγίας.

#shapegreece