Πρέπει να κόψεις τα γαλακτοκομικά για να χάσεις κιλά; Μάθε την αλήθεια

Η Khloé Kardashian ισχυρίζεται ότι ο ιδανικός τρόπος για να αδυνατίσεις είναι σταματώντας τα γαλακτοκομικά. Έχει όμως δίκιο;

dairy

«Μέσα σε ενάμιση μήνα έχασα 5 κιλά απλώς αποκλείοντας τα γαλακτοκομικά προϊόντα από τη διατροφή μου, χωρίς να κάνω τίποτα άλλο διαφορετικά και έχω ενθουσιαστεί!», αναφέρει η Khloe στο περιοδικό NewBeauty.

Μήπως πρέπει να το δοκιμάσεις λοιπόν κι εσύ; «Μόνο αν είσαι αλλεργική στα γαλακτοκομικά και σίγουρα όχι επειδή θέλεις να χάσεις κιλά», λέει η διατροφολόγος Danielle Starin, R.D.

Εκτός του ότι τέτοιες δίαιτες που αποκλείουν από τη διατροφή ολόκληρες ομάδες τροφίμων είναι μη βιώσιμες και οδηγούν σε διατροφικές ελλείψεις, όταν πρόκειται για απώλεια βάρους, οι έρευνες είναι υπέρ των γαλακτοκομικών εδώ και καιρό.

Για παράδειγμα, μία επανεξέταση 14 τυχαίων ελεγχόμενων κλινικών μελετών από το International Journal of Obesity κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που κατανάλωναν περισσότερα γαλακτοκομικά, ενώ βρίσκονταν σε μία δίαιτα με περιορισμένες θερμίδες, έχασαν περίπου 1 κιλό λίπους περισσότερο σε σχέση με αυτούς που ακολουθούσαν δίαιτες με λίγα γαλακτοκομικά προϊόντα.

«Τα γαλακτοκομικά αποτελούν ένα ολόκληρο “θρεπτικό εργοστάσιο” και είναι γεμάτα με πρωτεΐνη, υγιή λιπαρά, ασβέστιο, μαγνήσιο, βιταμίνη D και βιταμίνες Β6 και Β12», λέει η Starin.

 

Και καθένα από αυτά τα θρεπτικά στοιχεία είναι σημαντικό για την απώλεια βάρους, καθώς προωθούν έναν υγιή μεταβολισμό, ανεβάζουν τα επίπεδα της ενέργειας και, όπως θα διαπιστώσεις μετά από ένα μόνο ποτήρι γάλα, βοηθούν στην καταπολέμηση των λιγούρων σου.

Επειδή ο οργανισμός σου χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να τα χωνέψει σε σχέση με τους υδατάνθρακες και προκαλούν την απελευθέρωση ισχυρών ορμονών κορεσμού στο έντερό σου, τόσο οι πρωτεΐνες όσο και το λίπος σου δίνουν την αίσθηση του κορεσμού μετά από κάθε γεύμα.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Khloe Kardashian: Αποκαλύπτει τη διατροφή που ακολουθεί στο νέο της βιβλίο

«Όταν παραμένεις χορτασμένη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι μπορείς να παραλείψεις το επόμενο σνακ ή να παραφάς στο επόμενο γεύμα σου», λέει η Starin.

Για την ακρίβεια, σε μία έρευνα του British Journal of Nutrition, η κατανάλωση ενός σνακ με πολλές πρωτεΐνες και με τυρί μετρίων λιπαρών μία ώρα πριν το μεσημεριανό, είχε σαν αποτέλεσμα οι συμμετέχοντες να καταναλώσουν μικρότερη ποσότητα φαγητού στο επόμενο γεύμα τους και κατά την υπόλοιπη ημέρα.

Αν και αυτή η έρευνα δεν αποτελεί δικαιολογία για να φας λίγο παραπάνω τσιζκέικ, μία άλλη έρευνα από το European Journal of Nutrition συνδέει τα λιπαρά των γαλακτοκομικών με την απώλεια βάρους!

Εκτός από το γεγονός ότι οι πρωτεΐνες σε κρατούν χορτάτη, είναι σημαντικές και για να αυξήσεις το μεταβολικό ρυθμό σου και να χτίσεις μύες.

Αναφέραμε ότι η έρευνα του International Journal of Obesity ανακάλυψε ότι οι συμμετέχοντες που βρίσκονταν σε δίαιτα και κατανάλωναν τα περισσότερα γαλακτοκομικά απέκτησαν περίπου 1 κιλό άπαχων μυών παραπάνω σε σύγκριση με αυτούς που έτρωγαν λίγα γαλακτοκομικά;

Προσδιόρισε το όριό σου για τη λακτόζη

Ο πραγματικός ήρωας της απώλειας βάρους είναι το ασβέστιο. Σύμφωνα με έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Τενεσί, το ασβέστιο που βρέθηκε στο γάλα ενεργοποίησε την απώλεια βάρους μειώνοντας στο σώμα τα επίπεδα της 1,25-dihydroxyvitamin D3, μίας βιταμίνης που οδηγεί στην ανάπτυξη των κυττάρων του λίπους.

Και προτού σκεφτείς τα συμπληρώματα ασβεστίου, μάθε ότι οι ερευνητές τονίζουν ότι οι πηγές ασβεστίου που προέρχονται από γαλακτοκομικά προϊόντα κάνουν καλύτερα τη δουλειά του αδυνατίσματος των κυττάρων λίπους.

Άρα, αν τα γαλακτοκομικά βοηθούν στην απώλεια και όχι στην πρόσληψη βάρους, πώς η Khloé έχασε κιλά αποφεύγοντάς τα;

Είναι πιθανό ότι πριν τα κόψει εντελώς, έτρωγε πολλά μακαρόνια με τυρί ή στικ με τηγανισμένη μοτσαρέλα (η ίδια άλλωστε τονίζει στο βιλβίο της πως έφτασε να τρώει πατατάκια, απλά γιατί της άρεσε ο ήχος όταν αυτά έσπαγαν μέσα στο στόμα της!).

« Όπως και να έχει, το πιο πιθανό είναι ότι απλώς δεν αναπλήρωσε τις θερμίδες που λάμβανε από τα γαλακτοκομικά μέχρι τότε», λέει η Starin.

Αν τρως λιγότερες θερμίδες από αυτές που καις, θα χάσεις σίγουρα κιλά. Ωστόσο, αν έχεις δυσανεξία στη λακτόζη ή είσαι αλλεργική στα γαλακτοκομικά, η αποφυγή αυτής της διατροφικής ομάδας μπορεί να μειώσει το πρήξιμο. Απλώς να θυμάσαι ότι οποιαδήποτε απώλεια βάρους θα προέρχεται από τα υγρά και όχι από λίπη.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i