Πρέπει πράγματι να ανησυχήσεις εάν τρως πολλά φρούτα;

Οι δίαιτες χωρίς ζάχαρη έχουν κατακλύσει το Instagram στην εποχή μας και αυτό είναι κάτι καλό αφού η ζάχαρη μπορεί να κάνει μεγάλο σαμποτάζ στην προσπάθειά σου να χάσεις κιλά.

fisika-sakxara

Αλλά, κάποιες celebrities, όπως η Patti Stanger, του ριάλιτι Millionaire Matchmaker, ίσως το παρακάνουν, διατυμπανίζοντας τα οφέλη του αποκλεισμού όλων των σακχάρων από τη διατροφή τους- ακόμα και αυτών που υπάρχουν στα φρούτα!

Αλλά, αξίζει αυτή η στέρηση του εαυτού σου από τα smoothies των φρούτων και τα μπολ με πεπόνι πράγματι στο όνομα της καλής υγείας;

Όπως αποδεικνύεται, πρόκειται για μύθο, σύμφωνα με την Alissa Rumsey, R.D., εκπρόσωπο της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτητικής. Πού οφείλεται λοιπόν η παρανόηση ότι τα φρούτα θα καταστρέψουν τη διατροφή σου;

«Ξεκινάει από τη σύγχυση που περιβάλλει τα υπέρ και τα κατά των φυσικών σακχάρων σε αντίθεση με τα πρόσθετα σάκχαρα», λέει η Ramsey.

Τα φυσικά σάκχαρα υπάρχουν στα φρούτα, στα γαλακτοκομικά προϊόντα και στα αμυλώδη λαχανικά και το σώμα και το μυαλό σου τα χρησιμοποιεί σαν καύσιμα. Χωρίς αυτά, θα βρισκόμασταν αντιμέτωποι με ένα σημαντικό ενεργειακό έλλειμμα.

Επίσης, τα υπόλοιπα θρεπτικά στοιχεία που βρίσκονται στα φρούτα βοηθούν στην αποφυγή της αύξησης των σακχάρων στο αίμα σου.

«Όταν λαμβάνεις φυσικές μορφές ζάχαρης από φρούτα, γαλακτοκομικά και αμυλώδη λαχανικά, λαμβάνεις πρόσθετα θρεπτικά στοιχεία, όπως φυτικές ίνες και πρωτεΐνες, τα οποία μειώνουν την αύξηση των σακχάρων στο αίμα», λέει η Ramsey.

Ενώ, τα πρόσθετα σάκχαρα που υπάρχουν στα αναψυκτικά, στους χυμούς και στα επεξεργασμένα τρόφιμα, είναι αυτά που ενοχοποιούν όλα τα σάκχαρα. Εν συντομία, τα φυσικά σάκχαρα σου κάνουν καλό ενώ τα τεχνητά όχι.

Αλλά χρειάζεται προσοχή.

«Η υπερβολική ζάχαρη, οποιουδήποτε είδους, προκαλεί αύξηση των σακχάρων στο αίμα σου, γεγονός που ενεργοποιεί την απελευθέρωση ινσουλίνης. Και αφού η ινσουλίνη είναι μία ορμόνη αποθήκευσης, της αρέσει να αποθηκεύει την πλεονάζουσα ποσότητα των σακχάρων στο αίμα σαν λίπος, και ειδικότερα κοιλιακό λίπος. Ακόμα, η υπερβολική κατανάλωση σακχάρων συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη και καρδιαγγειακής νόσου».

Οπότε, όταν πρόκειται για φρούτα, τυπικά μπορεί και να πάρεις υπερβολική ποσότητα αλλά από κάτι που σου κάνει καλό. Και αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αποκόψεις αυτή την ομάδα τροφίμων εντελώς από τη διατροφή σου. Το κλειδί είναι στο να διατηρείς υπό έλεγχο τις μερίδες σου.

«Να στοχεύεις σε 2 με 3 μερίδες φρούτων την ημέρα. Μπορείς να υπολογίσεις τη μία μερίδα σαν μία κούπα από μούρα ή κομμένα φρούτα, ένα φρέσκο φρούτο μεγέθους μπάλας του τένις ή μισό γκρέιπφρουτ», αναφέρει η Ramsey.

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i