Οι 6 υγιεινές συνήθειες που σε παχαίνουν

Έχεις μειώσει τις μερίδες, αγοράζεις μόνο ημιάπαχο γιαούρτι και έχεις κόψει το έτοιμο φαγητό. Τότε γιατί δε χάνεις βάρος;

30.06.2020

εχεις διαβασει

Οι 6 υγιεινές συνήθειες που σε παχαίνουν

Υγιεινή συνήθεια Νο3: Επιλέγεις «καλά» σνακ

Το σαμποτάζ: Έχεις αντικαταστήσει τη σοκολάτα, τα μπισκότα και τα κριτσίνια με σπόρους, ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα για να κάνεις πιο υγιεινά τα σνακς σου; Μπράβο! «Εάν όμως καταβροχθίζεις απεριόριστες ποσότητες στη διάρκεια της ημέρας, μπορεί να παίρνεις επιπλέον κιλά, αφού αυτά τα πιο υγιεινά, πλούσια σε θρεπτικά στοιχεία σνακς έχουν συνήθως εξίσου υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες» λέει ο Γιάννης Χρύσου. «Επειδή τα φυσικά σνακς είναι καλύτερα από 1 μπισκότο, αυτό δε σημαίνει ότι μπορείς να τρως όσο θέλεις και να περιμένεις ότι θα χάσεις βάρος» εξηγεί.

Κάν’ την πιο υγιεινή: «Εάν θέλεις να τσιμπολογάς σπόρους και ξηρούς καρπούς, αγόρασε συσκευασίες σε μέγεθος σνακ αντί να έχεις μαζί σου μια συσκευασία σε οικογενειακό μέγεθος» επισημαίνει ο ειδικός. «Προσπάθησε να μην τρως πάνω από μια χούφτα ξηρούς καρπούς την ημέρα για να ελαχιστοποιήσεις την πρόσληψη λιπαρών και θερμίδων. Εναλλακτικά, προτίμησε φρούτα και ωμά λαχανικά – είναι γεμάτα νερό, οπότε σε χορταίνουν περισσότερο».

Έξυπνη αλλαγή: Με 1 μήλο, 1 μέτριο καρότο και 3 κομμάτια σέλερι με λίγο ντιπ από γιαούρτι και μυρωδικά, αντί για 50 γραμμ. σπόρους ή ξηρούς καρπούς, θα γλιτώσεις 185 θερμίδες.

Διάβασε επίσης: Περισσότερες επιλογές για υγιεινά σνακ με μόνο 100 θερμίδες

Υγιεινή συνήθεια Νο4: Τρως μικρότερες μερίδες

Το σαμποτάζ: Το να μειώνεις τις μερίδες στο μισό μπορεί να μοιάζει με τον τέλειο τρόπο να φας λίγο από αυτό που σου αρέσει –ένα χάμπουργκερ ή μία πίτσα– χωρίς να νιώθεις στέρηση ή να παίρνεις βάρος. Όμως, δεν ισχύει πάντα αυτό. «Το σώμα σου χάνει βάρος πιο αποτελεσματικά όταν τρως 3 χορταστικά γεύματα την ημέρα» εξηγεί ο ειδικός. «Οι μικρότερες μερίδες μπορεί να σε κάνουν να νιώθεις στέρηση ή πείνα, οπότε είναι πιο πιθανό να τσιμπολογάς ανάμεσα στα γεύματα».

Κάν’ την πιο υγιεινή Εάν επιμείνεις στις κανονικές μερίδες, θα είναι λιγότερο πιθανό να καταφύγεις σε μπισκότα λίγο μετά το μεσημέρι. Μία κανονική μερίδα ζυμαρικών έχει το μέγεθος μπάλα του τένις, μία μερίδα τυρί το μέγεθος σπιρτόκουτου και μία μερίδα κρέας ή ψάρι το μέγεθος τράπουλας. Και μη φαντάζεσαι ότι μπορείς να βάλεις όσα λαχανικά θέλεις. Μία μερίδα τους ισοδυναμεί με μια γεμάτη χούφτα.

Έξυπνη αλλαγή: Τρώγοντας μία κανονική μερίδα κοτόπουλο και ζυμαρικά με γεύση σπανάκι, αντί μισή μερίδα –συν τη σοκολάτα που αναπόφευκτα θα απολαύσεις όταν αρχίσει να γουργουρίζει η κοιλιά σου– θα γλιτώσεις 100 θερμίδες.

Υγιεινή συνήθεια Νο5: Απολαμβάνεις ένα «υγιεινό» πρωινό

Το σαμποτάζ: Το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας – όλοι το ξέρουμε αυτό. «Όμως, πολλές γυναίκες που φροντίζουν την υγεία τους προτιμούν γιαούρτι, μούσλι και ίσως φρούτα ή χυμό» αναφέρει ο ειδικός. «Αυτό εγγυάται την αποτυχία σου, καθώς τα υψηλά επίπεδα σακχάρου οδηγούν σε απότομη αύξηση του σακχάρου στο αίμα, ενώ η απότομη πτώση που ακολουθεί σε κάνει να λαχταράς γλυκά και μπισκότα αργότερα, το απόγευμα».

Κάν’ την πιο υγιεινή: «Είτε το πιστεύεις είτε όχι, το πρωινό πλούσιο σε πρωτεΐνες, όπως βραστά αβγά, άπαχο μπέικον, μανιτάρια και ντομάτες, είναι ιδανικό για να βγάλεις τη μέρα» σημειώνει ο Γιάννης Χρύσου. «Οι πρωτεΐνες σε κρατούν χορτασμένη για περισσότερη ώρα και αποτρέπουν τις λιγούρες για γλυκά στη διάρκεια της ημέρας» προσθέτει. Εάν δε διαθέτεις χρόνο για κανονικό πρωινό, φάε 1 φλιτζάνι δημητριακά ολικής αλέσεως και ανακάτεψε το γάλα με σκόνη πρωτεΐνης (θα τη βρεις σε καταστήματα υγιεινής διατροφής) ή τυρί κότατζ και ντομάτα σε κύβους πάνω σε μαύρο ψωμί.

Έξυπνη αλλαγή: Το πρωινό με ομελέτα και άπαχη πρωτεΐνη με ντομάτες και μανιτάρια –αντί για μούσλι, γιαούρτι, φρούτα και χυμό– σου γλιτώνει 250 θερμίδες. Τα δημητριακά σου γλιτώνουν 230, ενώ το τυρί κότατζ με μαύρο ψωμί 210.

Διάβασε επίσης: Τι πρέπει να περιέχει το τέλειο πρωινό; 

Μήπως δεν πρέπει να λες όχι στις λιχουδιές; Διάβασε τη συνέχεια στη σελίδα 3.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece