Τα τρόφιμα που πρέπει να υπάρχουν πάντα στο ψυγείο και τα ντουλάπια

Έξυπνες αγοράς μιας και η ισορροπημένη διατροφή είναι θέμα οργάνωσης.

23.01.2020

Γράφει: Επιστημονικός Συνεργάτης Shape

εχεις διαβασει

τρόφιμα που πρέπει να έχεις στο ψυγείο

Από την Κλειώ Χούπη – Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc Παθολογία της Κύησης.

Όλα ξεκινούν από την οργάνωση.  Με λίγη προσπάθεια και ακόμα παραπάνω θέληση όλοι μας μπορούμε να έχουμε μια ισορροπημένη και χωρίς υπερβολές διατροφή. Ψώνισε έξυπνα και οργάνωσε τα ράφια του ψυγείου και της κουζίνας φροντίζοντας να υπάρχουν πάντα τα παρακάτω υλικά.

Διάβασε επίσης: Πώς θα οργανώσεις τα τρόφιμα στο ψυγείο με τις συμβουλές της διαιτολόγου

Τα τρόφιμα που πρέπει να υπάρχουν στο ψυγείο και τα ντουλάπια πάντα

Τι πρέπει να έχω στο ψυγείο πάντα; 

• Γάλα και γιαούρτι: Μαζί με δημητριακά ή μέλι μπορεί να γίνει ένα εύκολο, γρήγορο αλλά παράλληλα ιδανικό πρωινό, καθώς συνδυάζει αρμονικά πρωτεΐνη με υδατάνθρακα. Αυτά τα δύο τρόφιμα θα σου δώσουν ενέργεια και την απαραίτητη πρωτεΐνη για να ξεκινήσεις δυναμικά την ημέρα σου.
• Τυρί και γαλοπούλα σε φέτες: Μην αναρωτηθείς για ποιο λόγο… Φυσικά, γιατί το τοστ είναι αυτό που θα σε βγάλει ασπροπρόσωπη σε «καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης». Εναλλακτικά, μπορείς να δοκιμάσεις λευκό τυρί, όπως χαλούμι ή φέτα. Αν σου αρέσει το κίτρινο, προσπάθησε να επιλέξεις κάποιο της light κατηγορίας λιπαρών. Από αλλαντικά, προτίμησε καπνιστή γαλοπούλα, μια επιλογή νόστιμη και θρεπτική.
• Αβγά: Δε θα σου πάρει πάνω από 10 λεπτά να βράσεις ένα τέλειο αβγό ή να φτιάξεις μια gourmet ομελέτα. Και τα δύο αποτελούν ένα ιδανικό, πλήρες και παράλληλα light βραδινό γεύμα. Συνδυάζονται με μία φέτα ψωμί ή λίγο παξιμάδι και κάποιο φρέσκο λαχανικό.
• Φρούτα: Προμηθεύσου φρέσκα φρούτα εποχής από τη λαϊκή ή το σούπερ μάρκετ της γειτονιάς σου. Περιέχουν βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά, στοιχεία απαραίτητα για τον οργανισμό σου. Όσο υπάρχουν στο ψυγείο σου, αποτελούν εύκολο και ιδανικό σνακ.
Extra tip: Μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις για να φτιάξεις ένα απολαυστικό smoothie!
• Λαχανικά: Διάλεξε φρέσκα λαχανικά ή έτοιμες σαλάτες από το σούπερ μάρκετ, σε περίπτωση που δεν έχεις το χρόνο για πλύσιμο. Θα συνοδεύσουν εξαιρετικά το μεσημεριανό γεύμα σου και θα σε κάνουν να αισθανθείς πιο γρήγορα κορεσμό. Είναι και αυτά πλούσια σε βιταμίνες και πολλά αντιοξειδωτικά.
Extra tip: Μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις μέσα σε κάποιο σάντουιτς ή σε μια αραβική πίτα!

Τι πρέπει να έχω στα ντουλάπια της κουζίνας;

• Δημητριακά: Θα σου προσφέρουν πολλή ενέργεια, ενώ αποτελούν ένα πλήρες και γρήγορο πρωινό συνδυασμένα με γάλα ή με γιαούρτι. Προτίμησε δημητριακά βρόμης με αποξηραμένα φρούτα ή ακόμα και κομματάκια μαύρης σοκολάτας.
• Ζυμαρικά: Μια λέξη: μακαρονάδα! Σε 10 λεπτά έχεις βράσει μακαρόνια και με μια εύκολη σάλτσα και λίγο τριμμένο τυρί απολαμβάνεις ένα πλήρες γεύμα.
Διατροφικό tip: Μη σκεφτείς ότι θα πρέπει να αποφύγεις τα μακαρόνια για να χάσεις βάρος ή να μην πάρεις κιλά, μιας και αυτό είναι ένας διατροφικός μύθος. Το μόνο που πρέπει να προσέξεις είναι η ποσότητα που θα καταναλώσεις.
• Ψωμί του τοστ ή παξιμάδι: Απαραίτητα για το αγαπημένο σου τοστ ή για να κάνεις τη σαλάτα σου πιο πλήρη.
• Ρύζι ή πατάτες: Ένα εύκολο και γρήγορο συνοδευτικό για το κρέας ή το ψάρι σου.
• Όσπρια: Απαραίτητα για μια ισορροπημένη διατροφή, και –πίστεψε με– δεν είναι τελικά και τόσο δύσκολο να τα μαγειρέψεις. Ρώτα τη μαμά σου για τις δικές της συνταγές ή ψάξε στο Διαδίκτυο για γρήγορες και νόστιμες συνταγές με όσπρια, όπως σαλάτα με φακές.
• Κονσέρβες: Μην ξεχάσεις! Πελτές ντομάτας για την κόκκινη σάλτσα που θα απογειώσει τα μακαρόνια σου, τόνος και καλαμπόκι για τη γρήγορη σαλάτα που θα επιλέξεις για βραδινό.
• Προμηθεύσου υλικά που θα δώσουν γεύση στο φαγητό σου, όπως κρεμμύδι, σκόρδο, μπαχαρικά, μουστάρδα, μυρωδικά της επιλογής σου και ελαιόλαδο (με μέτρο).

Διάβασε επίσης: 9 λάθη που κάνεις στην κουζίνα και χάνεις τα κυριότερα συστατικά των τροφών

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece