Σαλάτα με γλυκοπατάτα και ρόκα: η συνταγή που σε κρατάει νέα για πάντα

Σαλάτα με γλυκοπατάτα: η συνταγή της νεότητας από το νέο βιβλίο της Νταϊάν Κόχυλα με Ικαριώτικες συνταγές.

27.02.2018

εχεις διαβασει

Οι πατάτες, που τις τρώνε σχεδόν καθημερινά στην ικαρία, βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και του κινδύνου για διαβήτη και προλαμβάνουν τις φλεγμονές.
Μερίδες: 6
Συνολικός χρόνος: 20 λεπτά

Σαλάτα με γλυκοπατάτα και ρόκα:

Υλικά
• 650 γραμμ. γλυκοπατάτες
• θαλασσινό αλάτι
• 1 μεγάλο κόκκινο ξερό κρεμμύδι, κομμένο στη μέση και σε λεπτές φέτες (ή ένα μάτσο φρέσκα κρεμμυδάκια σε φέτες)
• 2 μάτσα φρέσκια ρόκα, χοντροκομμένη
• 1/2 φλιτζ. ελαιόλαδο
• 3-4 κ.σ. ξίδι από κόκκινο κρασί
• 1 φλιτζ. θρυμματισμένη φέτα (προαιρετικά)

Εκτέλεση

1. Σε μεγάλη κατσαρόλα βάλε τις γλυκοπατάτες και σκέπασέ τες με 5 εκατοστά κρύο νερό. Πρόσθεσε το αλάτι και άφησέ το να πάρει βράση σε μέτρια θερμοκρασία. Μετά χαμήλωσε τη φωτιά και συνέχισε ώσπου να είναι οι γλυκοπατάτες μαλακές όταν τις πιρουνίζεις (περίπου 15 λεπτά). Βγάλ’ τες από τη φωτιά, άφησέ τες να κρυώσουν ελαφρά, ξεφλούδισε και κόψ’ τες σε κύβους 4
εκατοστών. Εναλλακτικά, μπορείς να βράσεις, να ψήσεις στο φούρνο ή στο
γκριλ κύβους γλυκοπατάτας.

2. Μετάφερε τις γλυκοπατάτες σε μπολ σερβιρίσματος. Πρόσθεσε τα κρεμμύδια και τη ρόκα και αλάτισε. Ρίξε το ελαιόλαδο και το ξίδι και ανακάτεψέ τακαλά,  πρόσθεσε το τυρί, αν το χρησιμοποιείς, ανακάτεψε ξανά και σέρβιρε.

Διατροφική αξία ανά μερίδα: 227 θερμίδες, 19 γραμμ. λιπαρά (3 γραμμ. κορεσμένα), 25 γραμμ. υδατάνθρακες, 4 γραμμ. πρωτεΐνη, 4,5 γραμμ. φυτικές ίνες, 53 mg νάτριο.

 

Από το βιβλίο  Ikaria: Lessons on Food, Life, and Longevity from the Greek Island Where People Forget to Die.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece