Τρως την πρωτεΐνη που πρέπει για να χάσεις βάρος; Δες εύκολα σνακ πρωτεΐνης!

Έχουμε ακούσει πολλά για την πρωτεΐνη και το αδυνάτισμα: Τι ισχύει πραγματικά;

shutterstock_375405820 (1) By Oleksandra Naumenko

Τι μαθαίνουμε τελευταία; Πρώτον, η πρωτεΐνη είναι μαγική και, δεύτερον, όσο περισσότερη προσλαμβάνεις τόσο το καλύτερο. Το Shape τα βάζει σε τάξη. Αυτό που χρειάζεται είναι να τοποθετήσουμε την πρωτεΐνη στη σωστή της θέση, ως έναν σημαντικό παίκτη στη διατροφή μας.

Τo χρονικό της πρωτεΐνης

  • Καθώς η πρωτεΐνη που τρως ταξιδεύει στον πεπτικό σου σωλήνα, διασπάται σε αμινοξέα, τα οποία απορροφώνται από το κυκλοφορικό σου.
  • Αυτά τα αμινοξέα είναι τα ίδια δομικά στοιχεία της πρωτεΐνης που αποτελούν τα κύτταρά μας. Ο οργανισμός μας μπορεί να παρασκευάσει ορισμένα αμινοξέα, εννέα όμως από τα πιο βασικά πρέπει να τα προσλάβουμε από τις τροφές μας.
  • Πηγές όπως πουλερικά, κόκκινο κρέας, ψάρι, αβγό, σόγια, κινόα και γαλακτοκομικά περιέχουν και τα εννέα, οπότε συχνά αναφέρονται ως "πλήρεις" ή υψηλής ποιότητας πρωτεΐνες.
  • Το σώμα μας απαιτεί αυτά τα αμινοξέα από τις τροφές για να χτίσει μυς, την παραγωγή ορμονών και την επιδιόρθωση ιστών, όπως δέρμα, κολλαγόνο, οστά, πλάσμα του αίματος, αλλά και για την επίστρωση του εντερικού σωλήνα.
  • Κάθε μέρα παλιά ή κατεστραμμένα κύτταρα πεθαίνουν και πρέπει να αντικατασταθούν ή να επιδιορθωθούν με τη βοήθεια φρέσκων αμινοξέων.
  • Κι αν όλα αυτά σου ακούγονται περίπλοκα, να θυμάσαι πως δεν είναι δύσκολο να προσλαμβάνεις κάθε μέρα τα αμινοξέα που χρειάζεται ο οργανισμός σου.

Η πρωτεΐνη και το αδυνάτισμα 

 Όταν στα μέσα του 2000 βγήκαν δύο σημαντικές μελέτες που έδειξαν πως οι άνθρωποι έχαναν περισσότερο βάρος με δίαιτα περιορισμένων υδατανθράκων και πολλής πρωτεΐνης, η φήμη της πρωτεΐνης ως του μαγικού φίλτρου αδυνατίσματος ήρθε για να μείνει. Η καλή φήμη της, βέβαια, είναι σε ένα μεγάλο βαθμό δικαιολογημένη. Η πρωτεΐνη έχει ένα πλεονέκτημα όταν προσπαθείς να χάσεις βάρος: η πέψη της απαιτεί επιπλέον ενέργεια. Αυτό σημαίνει πως καις στην πραγματικότητα περισσότερες θερμίδες για να επεξεργαστείς την πρωτεΐνη απ’ όση για να επεξεργαστείς τους υδατάνθρακες και τα λιπαρά. Και χωρίς αμφιβολία, η πρωτεΐνη είναι το πιο χορταστικό μακροσυστατικό. Όταν την τρως, το σώμα σου στέλνει πολύ δυνατά μηνύματα κορεσμού.

Ιδανικές επιλογές σνακ πλήρους πρωτεΐνης

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i