Ω-3 λιπαρά οξέα: Πώς μειώνουν την κακοσμία

Υπάρχουν 7 βασικοί λόγοι για να προσθέσεις στη διατροφή σου τα ω-3 λιπαρά οξέα. Μάθε ποια είναι αυτά.

γυναίκα παίρνει ω-3 λιπαρά οξέα istock

Τα ω-3 λιπαρά οξέα είναι πολυακόρεστα λιπαρά οξέα που είναι απαραίτητα για τον οργανισμό. Βρίσκονται σε ψάρια, όπως σολομός, σκουμπρί και σαρδέλες, καθώς και σε φυτικές τροφές, όπως λιναρόσπορος,

7 λόγοι για να τα προσθέσεις στη διατροφή σου

  1. Καταπολεμούν τον πόνο
  2. Σε διατηρούν λεπτή
  3. Σε "ανεβάζουν”
  4. Βοηθούν στην αναπνοή
  5. Συμβάλλουν στην υγεία της καρδιάς
  6. Μειώνουν την κακοσμία
  7. Σου προφέρουν γερή όραση

Αν τα ω-3 λιπαρά οξέα που βρίσκονται στο ψάρι, σε συμπληρώματα, σε κάποια φυτικά και γαλακτοκομικά προϊόντα, δεν αποτελούν μέρος του διατροφικού σου προγράμματος, τότε οι παρακάτω 5 λόγοι θα σε κάνουν να τα εντάξεις στη διατροφή σου.

1. Καταπολεμούν τον πόνο

Ερευνητές του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ βρήκαν ότι περίπου τα 2/3 όσων υπέφεραν από χρόνιους πόνους στη μέση και την πλάτη σταμάτησαν να χρειάζονται αντιφλεγμονώδη χάπια για τον πόνο, αφού πήραν ιχθυέλαια για 20 ή 30 ημέρες.

2. Σε διατηρούν λεπτή

Τα ωμέγα-3 βοηθούν στη σταθεροποίηση της όρεξής σου για φαγητό κι έτσι αποφεύγεις τις λιγούρες. Μερικές μελέτες έχουν δείξει ότι η λήψη συμπληρωμάτων ωμέγα-3 μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα ορμονών που προάγουν το αίσθημα κορεσμού, μειώνοντας έτσι την πιθανότητα υπερφαγίας. Επιπλέον, επειδή βελτιώνουν τη διάθεση, αυτό βοηθήσει στον έλεγχο της λιγούρας.

3. Σε "ανεβάζουν”

Τα ω-3 λιπαρά οξέα βελτιώνουν τη διάθεση και μειώνουν τα συμπτώματα της κατάθλιψης και του άγχους. Μια μορφή των ω-3, η DHA, διαχειρίζεται την παραγωγή και ροή της σεροτονίνης, ορμόνης που συμβάλλει στο να αισθανόμαστε καλά. Οι άνθρωποι που πάσχουν από κατάθλιψη φαίνεται να έχουν έλλειψη της DHA, ενώ οι ερευνητές πιστεύουν ότι τα συμπληρώματα DHA είναι πολύ πιο ήπια για τον οργανισμό και πιο αποτελεσματικά από τα καταθλιπτικά. 

4. Βοηθούν στην αναπνοή

Τα ω-3 λιπαρά οξέα βοηθούν την αναπνοή σου καθώς και στη μείωση των φλεγμονών που συνδέονται με το άσθμα. Σε μελέτη που έγινε στο Πανεπιστήμιο της Ιντιάνα, οι ασθενείς που έλαβαν συμπληρώματα, μπορούσαν να ελέγξουν ευκολότερα τις δυσκολίες αναπνοής από τους υπόλοιπους.

5. Συμβάλλουν στην υγεία της καρδιάς

Μαζί με την καταπολέμηση φλεγμονών, τα ωμέγα–3 μειώνουν την αρτηριακή πίεση και τους θρόμβους, ενώ παράλληλα καταπολεμούν και τον διαβήτη, βοηθώντας στη μείωση του σακχάρου των κυττάρων.

6. Μειώνουν την κακοσμία

Μία μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που έτρωγαν περισσότερα ω-3 λιπαρά οξέα είχαν λιγότερο έντονη σωματική οσμή σε σύγκριση με εκείνους που έτρωγαν λιγότερα. Άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι η λήψη συμπληρωμάτων ωμέγα 3 λιπαρών οξέων μείωσε την ένταση της κακοσμίας του στόματος σε άτομα με ουρολιθίαση.

7. Σου προφέρουν γερή όραση

Τα ω-3 είναι σημαντικά για την υγεία των ματιών και μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία από την εκφυλιστική νόσο της ωχράς κηλίδας και το γλαύκωμα. Ο αμφιβληστροειδής, ο φωτοευαίσθητος ιστός στο πίσω μέρος του ματιού, περιέχει υψηλές συγκεντρώσεις DHA, ενός τύπου ωμέγα-3 λιπαρού οξέος. Το DHA είναι απαραίτητο για τη διατήρηση της δομής και της λειτουργίας των κυττάρων του αμφιβληστροειδούς. Είναι επίσης σημαντικό για την παραγωγή φωτοϋποδοχέων, των κυττάρων που ανιχνεύουν το φως.

Ω -3 & Ω-6 λιπαρά οξέα | Γιατί πρέπει να ισορροπήσεις την κατανάλωσή τους;

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i