Τα 6 συμπληρώματα διατροφής που ΣΙΓΟΥΡΑ σου κάνουν καλό!

Επιλέξαμε 6 ξεχωριστά συμπληρώματα διατροφής που σε κρατούν υγιή και σε κάνουν πιο δυνατή.

simpliromata-diatrofis-ygeia

Συνεργάστηκε η Κλειώ Δηµητριάδου, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος (coachmydiet.wordpress.com).

Συμπλήρωσε την υγεία σου. Κάποια συστατικά σε κάνουν πιο δυνατή, σε βοηθούν να κοιμάσαι καλύτερα και διώχνουν το άγχος. Ιδού ποια να πάρεις και πότε.

Υπάρχουν πολλά ερωτηµατικά για τα συµπληρώµατα διατροφής.

Μέχρι πρόσφατα τα θεωρούσαµε έναν ακόµη τρόπο που συµβάλλει σε καλή υγεία, σε συνδυασµό µε άσκηση και σωστή διατροφή. Πριν από λίγο καιρό όµως, σε έρευνες διαπιστώθηκε πως τα συµπληρώµατα µπορεί να µη βοηθούν, τελικά, κατά των ιώσεων και των ασθενειών.

Τώρα που οι ειδικοί έχουν πια εξετάσει λεπτοµερώς το θέµα µπορούν να µας δώσουν κάποιες απαντήσεις.

«Υπάρχουν πολλά άχρηστα συµπληρώµατα στην αγορά αλλά και πολλά πραγµατικά καλά» σηµειώνει ο Mark Moyad, M.D., συγγραφέας του The Supplement Handbook.

Για να σε βοηθήσουµε, εξετάσαµε όλη την έρευνα πάνω στο αντικείµενο.

Δες τα έξι συµπληρώµατα διατροφής που έχει αποδειχτεί πως προσφέρουν πραγµατικά οφέλη.

Πάρε συμπληρώματα βιταμινών και μετάλλων

Βιταµίνη C

«Βοηθά το ανοσοποιητικό σου σύστηµα να λειτουργεί καλύτερα και δεν υπάρχει συµπλήρωµα πιο φθηνό ή πιο αποτελεσµατικό για αυτόν το σκοπό» επισηµαίνει ο δρ Mark Moyad.

Μεγάλης κλίµακας µελέτες έχουν δείξει πως η συγκεκριµένη βιταµίνη σε ανακουφίζει στο κρυολόγηµα κατά 20% και «έχει σηµαντική προληπτική δράση στις ιώσεις και το κρυολόγηµα», εξηγεί η Κλειώ Δηµητριάδου, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος.

Αν πάρεις υπερβολική C όµως, εκθέτεις τον οργανισµό σου σε κίνδυνο για πέτρες στα νεφρά, γι’ αυτό µίλησε πρώτα µε το γιατρό σου.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: 6 περίεργα σημάδια που δείχνουν ότι έχεις έλλειψη σιδήρου

N-acetylcysteine (NAC)

«Αυτό το συµπλήρωµα είναι σούπερ δυνατό και έχει αντικαρκινικές ιδιότητες» τονίζει η Κλειώ Δηµητριάδου. Είναι ένα από τα δοµικά στοιχεία του πιο σηµαντικού για την καλή σου υγεία αντιοξειδωτικού, της γλουταθειόνης.

«Επιπλέον, η N-acetylcysteine παίζει πολύ σηµαντικό ρόλο στην υγεία του κυκλοφορικού και του αναπαραγωγικού σου συστήµατος» σηµειώνει

ο δρ Mark Moyad.

L-θεανίνη

Πρόκειτα για αµινοξύ µε χαλαρωτική και προστατευτική επίδραση στον εγκέφαλο ενώ µπορεί και να ενισχύει τη µνήµη.

«Η L-θεανίνη είναι συστατικό του πράσινου τσαγιού» επισηµαίνει η Κλειώ Δηµητριάδου. Αντί να σε νυστάζει, όπως τα υπνωτικά χάπια, το συµπλήρωµα αυτό διεγείρει νευροδιαβιβαστές στον εγκέφαλό σου που σε βοηθούν να χαλαρώσεις ώστε να µπορείς να αποκοιµηθείς πιο εύκολα.

Αυτή η χαλαρωτική επίδραση σηµαίνει πως µπορεί, επίσης, να µειώσει το άγχος. Εάν παίρνεις ήδη φάρµακα για άγχος ή για κατάθλιψη, ενηµέρωσε

το γιατρό σου.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Σίδηρος, αλάτι & νερό για να βοηθήσεις το σώμα σου

Μελατονίνη

Η λήψη µελατονίνης µπορεί να βοηθήσει να ρυθµιστεί ξανά το ρολόι του σώµατός σου αν ταξιδεύεις πολύ ή δουλεύεις τη νύχτα. Το σώµα σου παράγει φυσικά αυτή την ορµόνη, η οποία βοηθά στον έλεγχο του κύκλου «ύπνου-ξύπνιου», µερικές φορές όµως το σύστηµά σου απλά δεν παράγει αρκετή, οπότε χρειάζεται να τη συµπληρώσεις.

7. Να στέλνεις και να διαβάζεις γραπτά μηνύματα

Η λήψη επιπλέον µελατονίνης µπορεί, επίσης, να βοηθήσει κατά του jet lag όταν κάνεις υπερατλαντικά ταξίδια. Σε µελέτη στην επιθεώρηση Journal of Clinical Gastroenterology βρέθηκε πως η µελατονίνη εξάλειψε ή µείωσε τα συµπτώµατα των στοµαχικών προβληµάτων σχεδόν στο 90% των ανθρώπων που τη χρησιµοποίησαν.

Προβιοτικά

Τα «καλά» βακτήρια που παράγει φυσιολογικά το σώµα, τα προβιοτικά, έχουν ζωτική σηµασία για την καλή λειτουργία του πεπτικού συστήµατος. Αν δεν έχεις αρκετά από αυτά στον πεπτικό σου σωλήνα, γίνεσαι ευάλωτη σε φλεγµονές και στοµαχικά προβλήµατα.

Και σε ανθρώπους που πάσχουν από σύνδροµο ευερέθιστου εντέρου η λήψη προβιοτικών σε µορφή συµπληρώµατος θα βοηθήσει πάρα πολύ.

«Έχουν θετική δράση, επίσης, στο άγχος, το αδυνάτισµα, τα γυναικολογικά προβλήµατα, ακόµα και στην κατάθλιψη» εξηγεί η διατροφολόγος.

Μπορείς να τρως τροφές µε πολλές φυτικές ίνες και κάλιο, όπως µπανάνες και πατάτες, που βοηθούν τον οργανισµό σου να παράγει περισσότερα καλά βακτήρια.

Φάε γιαούρτι το πρωί- υπάρχει λόγος!

Αµερικανικό ginseng

Έρευνα δείχνει πως αυτό το βότανο ενισχύει τη µνήµη, το ανοσοποιητικό και καταπολεµά την κόπωση.

Σε µελέτη στο Canadian Medical Association Journal τονίζεται ότι οι άνθρωποι που πήραν δύο δόσεις των 200 mg ginseng τη µέρα στην κορύφωση της εποχής των κρυολογηµάτων παρουσίασαν 25% λιγότερα κρυολογήµατα. Και όταν αρρώσταιναν, τα συµπτώµατά τους ήταν πολύ πιο ήπια από εκείνα των συµµετεχόντων στη µελέτη που δεν πήραν το συµπλήρωµα.

Το ginseng µπορεί, επίσης, να βοηθήσει στην αύξηση της ενεργητικότητας. Δοκιµή στην Κλινική Mayo έδειξε πως καρκινοπαθείς βίωσαν σηµαντική µείωση στην αίσθηση κόπωσης µετά τη λήψη του συµπληρώµατος. Ο Charles Loprinzi, M.D., συν-συγγραφέας της µελέτης, πιστεύει πως η θετική επίδραση στην ενεργητικότητα θα ήταν παρόµοια για οποιονδήποτε υποφέρει από κούραση.

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i