Είμαι έγκυος τι πρέπει να τρώω και τι όχι: Οι 10 κανόνες που πρέπει να ξέρουν οι μέλλουσες μαμάδες

Η διατροφή για υγιή εγκυμοσύνη έχει τα δικά της μυστικά. Η ειδικός μας τα αποκαλύπτει!

15.05.2018

εχεις διαβασει

έγκυος εγκυμοσύνη διατροφή

Από την Κλειώ Χούπη, κλινικό διαιτολόγο-διατροφολόγο, MSc Παθολογία της Κύησης

Η ποικιλία και η ισορροπία είναι τα δύο βασικά στοιχεία για τη διατροφή για υγιή εγκυμοσύνη. Ακολούθησε τα tips της ειδικού και να είσαι σίγουρη ότι θα χορταίνεις με τον πιο υγιεινό και τρόπο!

Είμαι έγκυος τι πρέπει να τρώω και τι όχι; Οι παρακάτω συμβουλές είναι το Α και το Ω για διατροφή για υγιή εγκυμοσύνη

▶ Μοίραζε τους υδατάνθρακες μέσα στη μέρα. Οι υδατάνθρακες είναι αυτοί που θα κρατήσουν ισορροπημένα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σου. Η σωστή κατανομή τους μέσα στην ημέρα θα αποτρέψει τις απότομες εναλλαγές στις τιμές του σακχάρου.

▶ Mάθε να αναγνωρίζεις τις «κρυφές» πηγές των υδατανθράκων. Εάν έχεις διαβήτη, είναι ακόμα πιο σημαντικό να διαβάζεις τις διατροφικές ετικέτες των έτοιμων τροφών, καθώς η ζάχαρη μπορεί να υπάρχει με πολλές μορφές και ονόματα, επηρεάζοντας το σάκχαρο στο αίμα σου.

Σύμμαχός σου τα μικρά και συχνά γεύματα. Τα μικρά γεύματα είναι απαραίτητα για να διατηρείται σταθερό το επίπεδο του σακχάρου στο αίμα. Στόχος είναι τα γεύματα ανά 2 με 3 ώρες. Έτσι, θα χορταίνεις και θα προσλαμβάνεις τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά χωρίς να επιβαρύνεις τον οργανισμό σου με περιττές θερμίδες, αφού στο διαβήτη της κύησης είναι σημαντικό να μην πάρεις πολλά κιλά.

Οι συνδυασμοί των τροφών είναι σημαντικοί. Οι σωστοί διατροφικοί συνδυασμοί, π.χ. πρωτεΐνη μαζί με κάποια μορφή υδατάνθρακα σε όλα τα γεύματα, είναι βασικοί για τη διατροφή για υγιή εγκυμοσύνη και θα διατηρούν σταθερά τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σου. Ο διατροφολόγος σου θα σου δώσει ένα πρόγραμμα που είναι σημαντικό να τηρείς με συνέπεια.

Εγκυμοσύνη και άσκηση: Πώς θα παραμείνεις σε φόρμα; Να πας γυμναστήριο ή να επιλέξεις κάτι άλλο;

Κολύμβηση: Η καλύτερη άσκηση κατά την εγκυμοσύνη!

Προτίμησε τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και χαμηλά λιπαρά. Η διατροφή σου θα πρέπει να είναι πλούσια σε προϊόντα ολικής αλέσεως, με πολλές φυτικές ίνες και χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Τα προϊόντα αυτά ρυθμίζουν πιο αποτελεσματικά τη γλυκόζη και σε κρατούν χορτάτη για περισσότερη ώρα.

Βραδινό: Ένα πολύ σημαντικό γεύμα. Ένα μικρό γεύμα πριν κοιμηθείς είναι απαραίτητο για να διατηρηθούν τα επίπεδα σακχάρου σου σταθερά κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Ζάχαρη ναι, αλλά… με μέτρο. Ακόμη κι αν έχεις διαβήτη της κύησης δε σημαίνει ότι θα αποκλείσεις τη ζάχαρη από τη διατροφή σου, αρκεί να την καταναλώνεις με μέτρο και με την απαραίτητη προϋπόθεση ότι θα ενταχθεί στο πρόγραμμά σου από κάποιον ειδικό.

Περιόρισε την κατανάλωση φρούτων. Αυτή είναι η μία περίπτωση που δεν επιτρέπεται να τρως όσα φρούτα θέλεις. Ο λόγος είναι πως τα φρούτα περιέχουν πολλά σάκχαρα. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι θα τα αποκλείσεις τελείως από το διαιτολόγιο, αρκεί να υπάρχει μια ισορροπία. Ο διατροφολόγος σου θα εξηγήσει ποια να προτιμάς, ενώ γενικά να θυμάσαι πως οι καλύτερες επιλογές είναι τα λιγότερο ώριμα και πιο ξινά φρούτα.

Ημερολόγιο Καταγραφής: Ένα πολύτιμο εργαλείο στα χέρια σου για τη διατροφή για υγιή εγκυμοσύνη. Θα σε βοηθήσει να παρακολουθείς τη διατροφή σου, να κάνεις τις σωστές επιλογές και να περιοριστείς στην αύξηση βάρους που σου έχει συστήσει ο γιατρός σου.

▶ Άσκηση, άσκηση και πάλι άσκηση! Εφόσον σ’ το επιτρέπει ο γυναικολόγος σου, η τακτική ήπια άσκηση θα πρέπει να γίνει μέρος της καθημερινότητάς σου. Τα οφέλη της στον οργανισμό σου σίγουρα τα γνωρίζεις, αλλά στην περίπτωση του διαβήτη η άσκηση θα βοηθήσει στην αποτελεσματικότερη ανταπόκριση της ινσουλίνης στο αίμα.

▶ Kαι ένα bonus: Ξέχνα τις συμβουλές για αποκλεισμό ορισμένων τροφίμων από το διαιτολόγιό σου. Δεν υπάρχουν περιορισμοί, αρκεί να υπάρχει το μέτρο. Ναι, μπορείς να καταναλώνεις ακόμα και ψωμί και μακαρόνια, αρκεί να έχουν ενταχθεί σωστά στο διαιτολόγιό σου με τη βοήθεια του διατροφολόγου ή του γιατρού σου.

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Shape Mama

παιδί παιχνίδι
Παιχνίδια στην αυλή: Η μία φράση που ΔΕΝ πρέπει να πεις στο παιδί!

Αυτή είναι η καλύτερη εποχή για παιχνίδια στην αυλή, στον κήπο ή ακόμη και στη βεράντα. Αρκεί να θυμάσαι να μην πεις μία φράση-κλειδί στο παιδί σου!

παιδί αθλήματα αγώνες σπορ
Ποιο άθλημα ταιριάζει στο παιδί αν είναι εξωστρεφές, αν είναι ντροπαλό ή ανταγωνιστικό;

Η καθηγήτρια φυσικής αγωγής και αθλητισμού Ζίνα Τασούλα μας λέει ποιο άθλημα ταιριάζει στο παιδί ανάλογα με το χαρακτήρα του.

Τι τρώει ο 2,5 ετών γιος της vegetarian διατροφολόγου Δέσποινας Μαρσέλου (χωρίς να καταναλώνει κρέας)

Τι τρώει ένα νήπιο 2,5 ετών; Ανακρίναμε την διατροφολόγο Δέσποινα Μαρσέλου και μάθαμε τι τρώει ο γιος της!

ταξίδι εκδρομή Παρίσι Γαλλία
«Ξέρεις πόσος καιρός χωρίζει το «μαμά, κούνιες» από το «μαμά, θα πάω στη Γαλλία»; ΣΤΙΓΜΕΣ.»

Πώς είναι να έχεις μωρό και «ξαφνικά» το μωρό σου να γίνεται έφηβος και να ανοίγει τα φτερά του για να εξερευνήσει τον κόσμο; H Ελένη Δασκαλάκη μοιράζεται αυτά που θα ήθελε να ξέρει τότε, όταν τα παιδιά της ήταν μωρά.

αγόρι μαθησιακές δυσκολίες σχολείο μαθητής
Δυσλεξία, δυσαριθμησία και δυσγραφία: Τι πρέπει να γνωρίζεις για αυτές τις «δύσκολες» λέξεις;

Η δυσλεξία, η δυσαριθμησία και η δυσγραφία είναι τρεις από τις πιο συνηθισμένες μαθησιακές δυσκολίες. Διάβασε εδώ τι σημαίνει κάθε μία και ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους «συμπτώματα».

#shapegreece