Ασβέστιο στην εγκυμοσύνη: Όσα πρέπει να γνωρίζεις

Πόσο σημαντικό είναι το ασβέστιο κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης;

03.08.2020

εχεις διαβασει

ασβέστιο στην εγκυμοσύνη έγκυος διατροφή

Από τη Βέρα Ζαχαρού, διαιτολόγο-διατροφολόγο, @just2eat_

Ορισμένα μέταλλα και βιταμίνες είναι απαραίτητα κατά την κύηση. Έτσι, το ασβέστιο στην εγκυμοσύνη παίζει ζωτικό ρόλο, τόσο για την υγεία της μητέρας όσο και τους εμβρύου.

Το ασβέστιο στην εγκυμοσύνη

Το ασβέστιο είναι ένα απαραίτητο για τον οργανισμό μεταλλικό στοιχείο, το οποίο συμβάλει στην δόμηση υγειών οστών και δοντιών αλλά και στην σωστή καρδιοαγγειακή λειτουργία.
Κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης, οι ανάγκες της γυναίκας σε ασβέστιο αυξάνονται, διότι αυτό το μεταλλικό στοιχείο είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη των δοντιών και των οστών του εμβρύου. Εάν η πρόσληψη ασβεστίου δεν είναι επαρκής, τότε οργανισμός χρησιμοποιεί το ασβέστιο, που η γυναίκα έχει αποθηκευμένο στο σώμα της, δίνοντας προτεραιότητα στην ανάπτυξη του μωρού. Με αποτέλεσμα μετέπειτα, να αυξάνεται ο κίνδυνος για οστεοπόρωση.

Πόσα mg ασβεστίου χρειάζεται η γυναίκα κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Ο οργανισμός μας δεν μπορεί να παράγει από μόνος του ασβέστιο, γι’αυτό κρίνεται απαραίτητη η πρόσληψη του από την τροφή ή από συμπληρώματα διατροφής.
Κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης, για γυναίκες άνω των 19 ετών, η συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα ασβεστίου είναι 1000mg. Ενώ για γυναίκες κάτω των 18 ετών, η συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα ασβεστίου είναι 1300 mg.

Ποια τρόφιμα είναι υψηλά σε συγκέντρωση ασβεστίου;

Τα γαλακτοκομικά όπως για παράδειγμα το γάλα,το τυρί και το γιαούρτι, αποτελούν την καλύτερη πηγή ασβεστίου. Τα σκούρα πράσινα λαχανικά, έχουν επίσης ασβέστιο αλλά σε μικρότερη ποσότητα. Επιπλέον υπάρχουν στο εμπόριο και τρόφιμα εμπλουτισμένα σε ασβέστιο, όπως για παράδειγμα τα δημητριακά πρωινού, ψωμί του τοστ κ.α.

Τρόφιμα με την υψηλότερη συγκέντρωση ασβεστίου

  • Άπαχο γιαούρτι. Τα 200 γρ. άπαχου γιαουρτιού περιέχουν 425 mg ασβεστίου.
  • Σκληρά τυριά όπως για παράδειγμα η παρμεζάνα: Στα 30 γρ. η περιεκτικότητά σε ασβέστιο είναι 331 mg.
  • Οι σαρδέλες. 85 γρ. σαρδέλες περιέχουν 325 mg ασβεστίου.
  • Τα φασόλια. 1 κούπα βρασμένα φασόλια, περίπου 172 γρ., περιέχουν 244 mg. ασβεστίου.
  • Τα σκούρα πράσινα λαχανικά. 190 γρ. βρασμένα χόρτα για παράδειγμα, περιέχουν 266 mg. ασβεστίου.

Διάβασε επίσης: Να πώς θα βοηθήσει το Tae Bo τα υπερκινητικά παιδιά (και ποιες ακόμα πολεμικές τέχνες;)

Διάβασε επίσης: Να πώς βοηθάει η yoga τα παιδιά!

Εάν για κάποιο, λόγο δεν μπορείς να προλάβεις τη απαραίτητη ποσότητα ασβεστίου από την διατροφή σου, τότε είναι απαίτηση η λήψη συμπληρώματος. Καλό είναι, η λαμβανόμενη δόση ασβεστίου να μην υπερβαίνει τα 500 mg., Καθώς το σώμα μας δυσκολεύεται να αφομοιώσει μεγαλύτερη ποσότητα ανά δόση. Ενδεχομένως η χορήγηση συμπληρώματος ασβεστίου να γίνεται συγχρόνως με βιταμίνη D3, η οποία προάγει την απορρόφησή του.

Προσοχή: Οι παραπάνω οδηγίες είναι για τον γενικό πληθυσμό των εγκύων. Μόνο ο γιατρός σου μπορεί να σου δώσει εξατομικευμένες οδηγίες και συμβουλές.

The Mamagers Update

Διάβασε επίσης: O μικρός που έγινε έξαλλος επειδή η μαμά του έφυγε για τη δουλειά χωρίς να τον φιλήσει

Διάβασε επίσης: Αίσθηση προκάλεσε η άρνηση του αντιδημάρχου πολιτισμού Λέσβου σε εκδήλωση δημόσιου μητρικού θηλασμού

[related id="455360"]

Περισσότερα από Shape Mama

Best of network

#shapegreece