Φυλλικό οξύ και εγκυμοσύνη: Γιατί είναι απαραίτητο, πού θα το βρεις

Απαραίτητο για την υγιή ανάπτυξη του εμβρύου, φυλλικό οξύ και εγκυμοσύνη πάνε μαζί. 

22.11.2019

Γράφει: Επιστημονικός Συνεργάτης Shape

εχεις διαβασει

vegan έγκυος εγκυμοσύνη διατροφή

Από τη Βέρα Ζαχαρού, διαιτολόγο-διατροφολόγο, @just2eat_

Όταν μιλάμε για υγιεινή διατροφή στην κύηση, μιλάμε για φυλλικό οξύ και εγκυμοσύνη. Τι είναι όμως αυτό το τόσο πολύτιμο θρεπτικό συστατικό; Και πώς διαχωρίζεται το φυλλικό από το φολικό οξύ;

Φυλλικό ή φολικο οξύ;

Το φυλλικό οξύ ή φολικό οξύ, γνωστό ως βιταμίνη B9, είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη η οποία ανήκει στην οικογένεια βιταμινών του συμπλέγματος B. Με τον όρο φολικό εννοούμε την φυσική μορφή την βιταμίνης Β9 και υπάρχει κυρίως στα φυλλώδη πράσινα λαχανικά. Ενώ το φυλλικό οξύ, είναι η συνθετική μορφή της B9, η οποία δεν απαντάται φυσικά στα τρόφιμα αλλά, σε εμπλουτισμένες τροφές και συμπληρώματα διατροφής.

Φυλλικό οξύ και εγκυμοσύνη

Η επαρκής λήψη φολικού οξέως πριν την σύλληψη αλλά και κατά την διάρκεια της κύησης συμβάλλει στην πρόσληψη συγγενών ανωμαλιών του εγκεφάλου και του νωτιαίου μυελού στο παιδί. Επιπλέον μειώνει 50% τον κίνδυνο γέννησης παιδιού με ανεγκεφαλία (ατελής ανάπτυξη βασικών τμημάτων του εγκεφάλου). Όσον αφορά την μέλλουσα μητέρα, το φολικό οξύ μπορεί να την προστατεύσει από επιπλοκές στην εγκυμοσύνη όπως για παράδειγμα την προεκλαμψία.

Πόση ποσότητα φολικού οξέος χρειάζομαι;

Η συνιστώμενη δόση για τις πρώτες 12 εβδομάδες της εγκυμοσύνης είναι 400μg, ενώ μετά τις 12 εβδομάδες η δόση ανέρχεται στα 5mg φολικού οξέος. Για γυναίκες που εκτιμάται ότι διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο γέννησης παιδιού με συγγενή ανωμαλία λόγω οικογενειακού ιστορικού της ίδιας ή του συντρόφου της, η ποσότητα πρόσληψης φολικού οξέος πρέπει να είναι μεγαλύτερη.

Διάβασε επίσης: Ασβέστιο στην εγκυμοσύνη: Όσα πρέπει να γνωρίζεις

Διάβασε επίσης: Έχεις καθυστέρηση και θέλεις να κάνεις τεστ εγκυμοσύνης; Μάθε πώς θα το κάνεις σωστά

Τροφές πλούσιες σε φολικό οξύ

  • Τα εμπλουτισμένα δημητριακά. 3/4φλ. περιέχουν 400μg
  • Τα όσπρια αλλά κυρίως οι φακές. 1/2φλ. βρασμένες περιέχουν 179μg
  • Τα σπαράγγια. 1/2 φλ. μαγειρεμένα περιέχουν 134μg
  • Το αβοκάντο. 1/2 αβοκάντο περιέχει 82μg

Η αλήθεια είναι ότι για μια μέλλουσα μαμά, η επαρκής πρόσληψη φολικού οξέος μόνο μέσω της διατροφής είναι σπάνια. Για το λόγο αυτό κρίνεται αναγκαία η λήψη συμπληρώματος. Σε κάθε περίπτωση, μην πάρεις οποιοδήποτε συμπλήρωμα διατροφής εάν δεν συμβουλευτείς πρώτα τον γυναικολόγο σου.

The Mamagers Update

Διάβασε επίσης: O μικρός που έγινε έξαλλος επειδή η μαμά του έφυγε για τη δουλειά χωρίς να τον φιλήσει

Διάβασε επίσης: Αίσθηση προκάλεσε η άρνηση του αντιδημάρχου πολιτισμού Λέσβου σε εκδήλωση δημόσιου μητρικού θηλασμού

Editor's Picks

Περισσότερα από Shape Mama

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.