«Το παιδί μου δεν πίνει γάλα», να ανησυχώ; H διατροφολόγος Θεώνη Καπερώνη απαντά

Τι να κάνεις αν το παιδί δεν πίνει γάλα; Είναι επικίνδυνο για την υγεία του;

20.01.2020

Γράφει: Επιστημονικός Συνεργάτης Shape

εχεις διαβασει

παιδί γάλα

Από τη Θεώνη Καπερώνη, διαιτολόγο – διατροφολόγο FB theoni.kaperonib

Πολλά παιδιά δεν πίνουν γάλα μετά από κάποια στιγμή και πολλοί γονείς ανησυχούν. Ο βασικός φόβος όταν το παιδί δεν πίνει γάλα, είναι ότι δεν προσλαμβάνει αρκετό ασβέστιο. Είναι όμως αυτό πραγματικά διατροφικό πρόβλημα; Η απάντηση είναι πως «όχι».

Εναλλακτικές πηγές ασβεστίου

Εκτός από το γάλα, ασβέστιο περιέχουν το γιαούρτι και τα τυριά σε εξίσου επαρκείς ποσότητες. Δηλαδή, μία μερίδα γαλακτοκομικού αποδίδει περίπου 300 mg και ισοδυναμεί με ένα από τα παρακάτω:

  • 1 ποτήρι γάλα ή 30γρ. σκληρό τυρί ή 60γρ. μαλακό τυρί (π.χ. ανθότυρο, κατίκι) ή 1 κεσεδάκι γιαούρτι .

Επίσης, εξαιρετική πηγή ασβεστίου αποτελούν τα μικρά ψάρια όταν καταναλώνονται με τα κόκαλα (π.χ. αθερίνα, γαύρος, σαρδέλες). Ενώ, οι φυτικές πηγές ασβεστίου όπως είναι τα αμύγδαλα, το μπρόκολο, τα όσπρια έχουν πολύ χαμηλή βιοδιαθεσιμότητα (δηλαδή, το ασβέστιο που περιέχουν απορροφάται σε πολύ μικρότερο ποσοστό σε σχέση με τα γαλακτοκομικά).

Το απαραίτητο ασβέστιο σε κάθε ηλικία

Αξίζει να αναφερθεί, ότι οι ανάγκες για ασβέστιο αυξάνονται ανάλογα με την ηλικία του παιδιού. Από την ηλικία των 4 έως 8 ετών συνίσταται η κατανάλωση 2-3 μερίδων γαλακτοκομικών καθημερινά, ενώ από την ηλικία των 9 έως 18 ετών συνίσταται η κατανάλωση 3-4 μερίδων γαλακτοκομικών την ημέρα. Επομένως, ένα παιδί που καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας καταναλώνει τις μερίδες γαλακτοκομικών που συστήνονται για την ηλικία του τότε λαμβάνει επαρκείς ποσότητες ασβεστίου.

Ωστόσο, αν το παιδί καταναλώνει μόνο 1 ποτήρι γάλα το πρωί χωρίς να καταναλώνει άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα τότε αυξάνονται οι πιθανότητες να παρουσιάσει έλλειψη ασβεστίου. Το ασβέστιο αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά μικροθρεπτικά συστατικά στη διατροφή του ανθρώπου αφού συμβάλλει στη δομή και τη βέλτιστη ανάπτυξη των οστών, στη μεταφορά των νευρικών ώσεων και συμβάλλει στο σχηματισμό συνάψεων με τις μυϊκές ίνες.

Μερικές καλές ιδέες σνακ πλούσιες σε ασβέστιο

  • Smoothie: 1 ποτήρι γάλα ή 1 κεσεδάκι γιαούρτι + 2 κ.γλ. μέλι + το αγαπημένο φρούτο του παιδιού + 4 καρύδια
  • Σπιτικές μίνι πίτσες: με ντομάτα, λαχανικά και τυρί
  • 1 κεσεδάκι ρυζόγαλο (συνίσταται βέβαια η κατανάλωση του περιστασιακά λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη)
  • Κρέμα βρώμης με γάλα, μέλι, σταφίδες και ξηρούς καρπούς
  • 60γρ. ανθότυρο ή κατίκι ή τυρί κότατζ με μέλι ή μαρμελάδα (ιδανικά σπιτική) και ξηρούς καρπούς
  • Σοκολατούχο γάλα: 1 ποτήρι γάλα + 2 κ.γλυκού. σκόνη κακάο (άγλυκο) + 2 κ.γλυκού μέλι (μπορείτε να την αρωματίσετε με ξύλο κανέλας)

Διάβασε επίσης: Τέλειο σνακ για τα παιδιά: Το ΚΕΙΚ ΧΩΡΙΣ ΑΛΕΥΡΙ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΖΑΧΑΡΗ από τη διαιτολόγο Κλειώ Δημητριάδου

Διάβασε επίσης: «Μαμά, θέλω μπισκότο!» Τα ΥΓΙΕΙΝΑ cookies σοκολάτας για το παιδί και για σένα!

Editor's Picks

Περισσότερα από Shape Mama

#shapegreece