Δυσκοιλιότητα στην εγκυμοσύνη: Τι προτείνει η διατροφολόγος για να την αντιμετωπίσεις αποτελεσματικά

Ένα συχνό σύμπτωμα που εμφανίζεται κατά την εγκυμοσύνη είναι η δυσκοιλιότητα.

15.11.2018

Γράφει: Επιστημονικός Συνεργάτης Shape

εχεις διαβασει

Δυσκοιλιότητα στην εγκυμοσύνη: Τι προτείνει η διατροφολόγος για να την αντιμετωπίσεις αποτελεσματικά

Η εγκυμοσύνη είναι μία ιδιαίτερη περίοδος για τη ζωή μιας γυναίκας. Αλλάζουν οι συνήθειές της, αλλάζει η ψυχολογία της, αλλάζει το σώμα της.

Aπό την Διονυσία Αγαλιώτη, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc, Fb: Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Διονυσία Αγαλιώτη

Συνέπεια του τελευταίου είναι οι αλλαγές που συμβαίνουν στα διάφορα συστήματα του οργανισμού, όπως είναι το καρδιαγγειακό, το αναπνευστικό, το αιμοποιητικό, το ουροποιητικό και το γαστρεντερικό σύστημα.

Ένα συχνό σύμπτωμα του γαστρεντερικού συστήματος που εμφανίζεται κατά την εγκυμοσύνη είναι η δυσκοιλιότητα. Άλλες γυναίκες το εμφανίζουν σε ήπια μορφή και άλλες σε εντονότερη.

Η δυσκοιλιότητα πιθανόν να οφείλεται στα υψηλά επίπεδα προγεστερόνης που εκκρίνει ο οργανισμός της γυναίκας κατά την εγκυμοσύνη. Η προγεστερόνη έχει χαλαρωτική επίδραση στις λείες μυϊκές ίνες του εντέρου, με αποτέλεσμα την εμφάνιση δυσκοιλιότητας.

Ποια η σωστή διατροφή για την αντιμετώπιση αυτού του συμπτώματος;

Κάθε γυναίκα είναι ξεχωριστή και κάθε οργανισμός έχει τις δικές του ιδιαίτερες ανάγκες. Στην περίπτωση που οργανισμός εμφανίσει, κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης, δυσάρεστα συμπτώματα που εύκολα αντιμετωπίζονται μέσω της διατροφής, μια γυναίκα δεν έχει παρά να μιλήσει με έναν διαιτολόγο που θα την βοηθήσει να καταπολεμήσει ότι την κάνει να νιώθει άβολα σε σχέση με το σώμα της.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: 8 λόγοι που θα σου λείψει η εγκυμοσύνη

Μερικές γενικές διατροφικές οδηγίες για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας

  • Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, λόγω των φυτικών ινών που εμπεριέχονται σε αυτά, βοηθά στην εξασθένιση του συμπτώματος.
  • Ο “χρυσός” κανόνας είναι 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών/ ημέρα. Ιδιαίτερα, η κατανάλωση αποξηραμένων φρούτων όπως τα ξερά δαμάσκηνα, τα ξερά σύκα και η σταφίδα μπορούν να φέρουν καλύτερα αποτελέσματα.
  • Η κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης, επίσης για την υψήλη περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες έχει θετική επίδραση στο γαστρεντερικό. Επιίλεξε ρύζι, ζυμαρικά και ψωμί ολικής άλεσης.
  • Το νερό αποτελεί το κυριότερο αγαθό για τη διατήρηση της ζωής, της ενυδάτωσης του δέρματος, ενώ συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου. Πίνε τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό την ημέρα.
  • Η φυσική δραστηριότητα πρέπει να υπάρχει και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, όμως πάντα με την επίβλεψη ειδικού γυμναστή.

Περισσότερα από Shape Mama

#shapegreece