Θέλεις να γίνεις μαμά; Να τι πρέπει να αποφεύγεις όταν προσπαθείς να μείνεις έγκυος

Αν ανυπομονείς να γίνεις μαμά, διάβασε αυτές τις συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να μείνεις έγκυος πιο γρήγορα.

12.09.2018

εχεις διαβασει

εγκυμοσύνη

Ονειρεύεσαι να γίνεις μανούλα; Αυτές οι συμβουλές θα σε βοηθήσουν να μείνεις έγκυος πιο γρήγορα!

Στην πραγματικότητα είναι δύσκολο να αναγκάσεις τη φύση να δουλέψει σε fast forward ρυθμό. Ένα υγιές ζευγάρι, χωρίς πρόβλημα γονιμότητας, αναμένεται ότι θα συλλάβει σε διάστημα από 1 έως 12 μήνες, έχοντας ελεύθερες ερωτικές επαφές. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μπορεί να μείνεις έγκυος αύριο – ή του χρόνου! Υπάρχουν ωστόσο κάποιες πρακτικές που έχουν αποδειχτεί επιστημονικά ότι μπορεί να βελτιώσουν τη γονιμότητα του ζευγαριού. Αφού είναι έτσι κι αλλιώς προς τη σωστή κατεύθυνση, δεν χάνεις τίποτε να τις υιοθετήσεις.

O Dr William Ledger, MA DPhil BM BCh, επικεφαλής και καθηγητής μαιευτικής και γυναικολογογίας στο The Royal Hospital for Women and Head of the Discipline of Obstetrics and Gynaecology του αυστραλιανού Πανεπιστημίου University of New South Wale θεωρείται ειδικός στην υπογονιμότητα. Τι συμβουλεύει για να μείνεις έγκυος πιο γρήγορα;

Πώς να μείνεις έγκυος – πιο γρήγορα και πιο εύκολα

Κόψε το κάπνισμα. Αν δεν το έχεις ήδη κάνει, κόψε το κάπνισμα μόλις αποφασίσεις ότι θέλεις να γίνεις μαμά. Να θυμάσαι πως μία από τς βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος είναι πως προκαλεί πρόωρη γήρανση των ωοθηκών και εξάντληση των ωαρίων.

Διατροφή γονιμότητας: Ιδού οι τροφές που μπορεί να επηρεάζουν τη γονιμότητα

Περιόρισε την κατανάλωση αλκοόλ – ή ακόμη καλύτερα, μην πίνεις καθόλου. Η μεγάλη κατανάλωση αλκοολούχων ποτών σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο διαταραχών ωορρηξίας – ενώ αρκετοί ειδικοί θεωρούν πλέον πως ακόμη και η μέτρια κατανάλωση μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες της σύλληψης.

Τα συχνότερα αίτια υπογονιμότητας και τι μπορείς να κάνεις

Μείωσε την καφεΐνη. Παρότι τα δεδομένα δεν είναι σαφή, οι ειδικοί συμφωνούν πως η υπερκατανάλωση σχετίζεται με υπογονιμότητα. Για να αυξήσεις τις πιθανότητες να μείνεις έγκυος, μείωσε την κατανάλωση καφεΐνης στα 200 ml τη μέρα – περίπου δύο φλιτζάνια καφέ. Να θυμάσαι όμως πως καφεΐνη περιέχει επίσης το τσάι και τα αναψυκτικά τύπου cola.

Ναι στη γυμναστική, αλλά με μέτρο. Όχι μόνο επιτρέπεται να γυμνάζεσαι, πριν και όταν μείνεις έγκυος, αλλά είναι και ένας τρόπος για να διατηρείς το σώμα σου σε σούπερ ντούπερ φόρμα και υγεία. Μην το παρακάνεις όμως γιατί μπορεί να έχεις το αντίθετο αποτέλεσμα, ειδικά όταν προσπαθείς να συλλάβεις μωρό. Η υπερβολική αθλητική δραστηριότητα μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα ωορρηξίας και μείωση της ορμόνης προγεστερόνη.

Απόφυγε όσο μπορείς να εκτίθεσαι σε χημικές τοξίνες. Τα χημικά συστατικά μπορεί να βλάψουν σημαντικά τη γονιμότητά σου – αλλά και του συντρόφου σου. Τι μπορεί να είναι επιβαρυντικό για τη γονιμότητά σου; Η συνεχής έκθεση σε επαγγελματικά καθαριστικά και απορρυπαντικά, στις βαφές στο κομμωτήριο, η εργασία σε καλλιέργειες και σε χημικά οδοντιατρείου είναι μερικά παραδείγματα. Εάν η δουλειά σου απαιτεί επαφή με τοξικά, συζήτησέ το με τον γυναικολόγο σου για να σε κατευθύνει ανάλογα.

Editor's Picks

Περισσότερα από Shape Mama

#shapegreece