Φτιάξε πρόγραμμα ύπνου για μωρά

Ξέρεις πώς θα βάλεις το µωρό σε σωστή ρουτίνα ύπνου; Φτιάξε πρόγραμμα ύπνου για μωρά που είναι ανήσυχα.

10.08.2018

εχεις διαβασει

Τις πρώτες εβδοµάδες το νεογέννητό σου θα περνά περισσότερες ώρες κοιµισµένο παρά ξύπνιο – θα αποκοιµιέται στην αγκαλιά σου, στην καλαθούνα, την ώρα που θηλάζεις.   Πρόγραμμα ύπνου για μωρά: «Το πρόγραµµά του κατευθύνεται από τον ύπνο και την πείνα και αυτά υπερκαλύπτουν τα υπόλοιπα» σηµειώνει η Jodi Mindell, Ph.D., συγγραφέας του βιβλίου Sleeping Through the Night.

Είναι νωρίς για το µωρό να µπει σε σταθερή ρουτίνα από τις πρώτες εβδοµάδες, βεβαιώσου όµως ότι ξυπνάει κάθε µερικές ώρες τη µέρα για να πιει γάλα. Από τους 3 µήνες και µετά µπορείς να ξεκινήσεις την προσπάθεια για πρόγραµµα στον ύπνο του.

Πώς µπορείς να βοηθήσεις να αποκτήσει το µωρό σου µια καλή ρουτίνα ύπνου;

1. Ξύπνα το µωρό σου την ίδια ώρα κάθε πρωί και κοίµιζέ το τις ίδιες ώρες, π.χ. στις 9:30, στις 12:30 και ίσως στις 5:30, αν δείχνει νυσταγµένο. Σου φαίνεται πολύ αυστηρό ως πρόγραµµα; Βάζε απλά το µικρό σου για έναν υπνάκο περίπου 2 ώρες αφότου ξυπνήσει, όποια ώρα είναι αυτή, στη διάρκεια της ηµέρας.

2.«Δείξε» του πως είναι ώρα για ύπνο µε µια πιο σύντοµη εκδοχή της ρουτίνας του βραδινού ύπνου. «Αν νανουρίζεις το µωρό σου το βράδυ, τραγούδησέ του ένα δυο τραγουδάκια πριν από τον ύπνο και βάλ’ το στην κούνια ενώ έχει “γλαρώσει”, αλλά δεν έχει κοιµηθεί ακόµη». ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Παιδιά στο κρεβάτι των γονιών; Πώς θα κόψεις τη συνήθεια

3. Κόψε έναν ηµερήσιο ύπνο γύρω στους 9-10 µήνες. Σε αυτή την ηλικία στα περισσότερα µωρά αρκεί να κοιµούνται δύο φορές τη µέρα, γύρω στις 10 το πρωί και µετά κατά τις 3 το µεσηµέρι.

4. Προσπάθησε να κοιµάται την ηµέρα στο κρεβάτι που ξαπλώνει και τη νύχτα. Αν συνηθίσει το ριλάξ ή το καρότσι για να κοιµηθεί τη µέρα, δε θα µπορεί να αποκοιµηθεί µε άλλον τρόπο.

 

Στο κρεβάτι σου!

«Αν το µωρό κοιµάται µόνο στο κρεβάτι σου, µπορείς να το µεταφέρεις µε επιτυχία από το δωµάτιό σου στο δικό του, είτε είναι µερικών εβδοµάδων είτε έχει σβήσει το πρώτο του κεράκι» σηµειώνει η Elizabeth Pantley, συγγραφέας του The No-Cry Sleep Solution.

• Αποµάκρυνέ το στην αρχή για λίγες ηµέρες από το κρεβάτι σου και κοίµιζέ το σε λίκνο που θα έχεις τοποθετήσει δίπλα σου.

• Στη συνέχεια µετακίνησε το λίκνο του στην άλλη πλευρά του υπνοδωµατίου για µερικές εβδοµάδες.

• Τέλος, µετάφερε το µωρό στο δικό του δωµάτιο. Αν κλαίει, ηρέµησέ το στο δικό σου χώρο και µόλις αποκοιµηθεί βάλ’ το ξανά στην κούνια.

Editor's Picks

Περισσότερα από Shape Mama

Συμπεριφερόμαστε στους συντρόφους και τους συζύγους μας, όπως η μητέρα μας – έρευνα
Συμπεριφερόμαστε στους συντρόφους και τους συζύγους μας, όπως η μητέρα μας – έρευνα

Νέα μελέτη έδειξε ότι συμπεριφερόμαστε στους συντρόφους μας όπως η μητέρα μας

Τι πρέπει να ξέρεις για τα τυριά στην εγκυμοσύνη;

Τι πρέπει να ξέρεις για τα μαλακά τυριά στην εγκυμοσύνη. Τι πρέπει να προσέχεις και τι πρέπει να αποφεύγεις στην κατανάλωση τυριών στην εγκυμοσύνη.

παιδί παιχνίδι υγεία μπάλα
Νεανική ιδιοπαθής αρθρίτιδα στα παιδιά: Αυτό είναι το τρίτο συχνότερο χρόνιο νόσημα της παιδικής ηλικίας

Η νεανική ιδιοπαθής αρθρίτιδα στα παιδιά είναι ένα σοβαρό νόσημα. Τα καλά νέα είναι πως το παιδί, με την κατάλληλη θεραπεία και υποστήριξη, μπορεί να ζήσει μια φυσιολογική ζωή.

μαμά παιδί παραμύθι
6 παραμύθια που θα σε βοηθήσουν να μιλήσεις στα παιδιά για δύσκολα θέματα

Είναι η κόρη σου τρελά ανυπόμονη; Φοβάται το μικρό σου το γιατρό και το νοσοκομείο; Πώς θα μιλήσεις στα παιδιά για την ανεργία; Βρες τη λύση μέσα από τα αγαπημένα μου παραμύθια για παιδιά. 

Κι όμως, τα 2χρονα νοιάζονται για τη γνώμη που έχουν οι άλλοι γι’ αυτά
Κι όμως, τα 2χρονα νοιάζονται για τη γνώμη που έχουν οι άλλοι γι’ αυτά

Mια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι τα παιδιά νοιάζονται για τη γνώμη των άλλων από μικρή ηλικία

Τι θα γινόταν αν ο αυτισμός ήταν υπερδύναμη;
Τι θα γινόταν αν ο αυτισμός ήταν υπερδύναμη;

Mια υπέροχη σειρά βιβλίων που το περιγράφει

#shapegreece