Φτιάξε πρόγραμμα ύπνου για μωρά

Ξέρεις πώς θα βάλεις το µωρό σε σωστή ρουτίνα ύπνου; Φτιάξε πρόγραμμα ύπνου για μωρά που είναι ανήσυχα.

10.08.2018

εχεις διαβασει

Τις πρώτες εβδοµάδες το νεογέννητό σου θα περνά περισσότερες ώρες κοιµισµένο παρά ξύπνιο – θα αποκοιµιέται στην αγκαλιά σου, στην καλαθούνα, την ώρα που θηλάζεις.   Πρόγραμμα ύπνου για μωρά: «Το πρόγραµµά του κατευθύνεται από τον ύπνο και την πείνα και αυτά υπερκαλύπτουν τα υπόλοιπα» σηµειώνει η Jodi Mindell, Ph.D., συγγραφέας του βιβλίου Sleeping Through the Night.

Είναι νωρίς για το µωρό να µπει σε σταθερή ρουτίνα από τις πρώτες εβδοµάδες, βεβαιώσου όµως ότι ξυπνάει κάθε µερικές ώρες τη µέρα για να πιει γάλα. Από τους 3 µήνες και µετά µπορείς να ξεκινήσεις την προσπάθεια για πρόγραµµα στον ύπνο του.

Πώς µπορείς να βοηθήσεις να αποκτήσει το µωρό σου µια καλή ρουτίνα ύπνου;

1. Ξύπνα το µωρό σου την ίδια ώρα κάθε πρωί και κοίµιζέ το τις ίδιες ώρες, π.χ. στις 9:30, στις 12:30 και ίσως στις 5:30, αν δείχνει νυσταγµένο. Σου φαίνεται πολύ αυστηρό ως πρόγραµµα; Βάζε απλά το µικρό σου για έναν υπνάκο περίπου 2 ώρες αφότου ξυπνήσει, όποια ώρα είναι αυτή, στη διάρκεια της ηµέρας.

2.«Δείξε» του πως είναι ώρα για ύπνο µε µια πιο σύντοµη εκδοχή της ρουτίνας του βραδινού ύπνου. «Αν νανουρίζεις το µωρό σου το βράδυ, τραγούδησέ του ένα δυο τραγουδάκια πριν από τον ύπνο και βάλ’ το στην κούνια ενώ έχει “γλαρώσει”, αλλά δεν έχει κοιµηθεί ακόµη». ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Παιδιά στο κρεβάτι των γονιών; Πώς θα κόψεις τη συνήθεια

3. Κόψε έναν ηµερήσιο ύπνο γύρω στους 9-10 µήνες. Σε αυτή την ηλικία στα περισσότερα µωρά αρκεί να κοιµούνται δύο φορές τη µέρα, γύρω στις 10 το πρωί και µετά κατά τις 3 το µεσηµέρι.

4. Προσπάθησε να κοιµάται την ηµέρα στο κρεβάτι που ξαπλώνει και τη νύχτα. Αν συνηθίσει το ριλάξ ή το καρότσι για να κοιµηθεί τη µέρα, δε θα µπορεί να αποκοιµηθεί µε άλλον τρόπο.

 

Στο κρεβάτι σου!

«Αν το µωρό κοιµάται µόνο στο κρεβάτι σου, µπορείς να το µεταφέρεις µε επιτυχία από το δωµάτιό σου στο δικό του, είτε είναι µερικών εβδοµάδων είτε έχει σβήσει το πρώτο του κεράκι» σηµειώνει η Elizabeth Pantley, συγγραφέας του The No-Cry Sleep Solution.

• Αποµάκρυνέ το στην αρχή για λίγες ηµέρες από το κρεβάτι σου και κοίµιζέ το σε λίκνο που θα έχεις τοποθετήσει δίπλα σου.

• Στη συνέχεια µετακίνησε το λίκνο του στην άλλη πλευρά του υπνοδωµατίου για µερικές εβδοµάδες.

• Τέλος, µετάφερε το µωρό στο δικό του δωµάτιο. Αν κλαίει, ηρέµησέ το στο δικό σου χώρο και µόλις αποκοιµηθεί βάλ’ το ξανά στην κούνια.

Editor's Picks

Περισσότερα από Shape Mama

σωστή διατροφή μετά τη γέννα
Μόλις γέννησα: Πώς να αντέξεις την κόπωση τις πρώτες εβδομάδες που θα ξυπνάς κάθε ώρα

Ξέχνα την αυπνία της εγκυμοσύνης. Οι επόμενες μέρες σε θέλουν δυνατή!

Νέος μπαμπάς; Αυτά είναι τα 8 παράπονα που θέλει ΣΙΓΟΥΡΑ να κάνει (τους ρωτήσαμε και ιδού τι μας είπαν)

Είσαι νέα μαμά; Ένας νέος μπαμπάς θα σου πει τι κάνεις και τον εκνευρίζεις ειδικά το πρώτο δύσκολο διάστημα με το μωρό στο σπίτι. Άνοιξε τ’ αυτιά σου.

Είναι κολικός; Και αν ναι, πώς θα βοηθήσεις το μωρό σου

Είναι κολικός; Αυτό είναι από τα άρθρα που με πολλή ειλικρίνεια θα ονόμαζα βιογραφικά, αφού παρά τα χρόνια, θυμάμαι ακόμη τους κολικούς του γιου μου.

8 πράγματα που πρέπει να κάνεις όταν το μωρό είναι άρρωστο (και 3 που δεν πρέπει): Τα έμαθα και στα λέω

Η εποχή των κρυολογημάτων έχει φτάσει και έχει χτυπήσει αναπόφευκτα την πόρτα αλλά και το μωρό σου. Η mother of two, Κατερίνα Πατούλια, δίνει οδηγίες

Παιδιά στο κρεβάτι των γονιών; Πώς θα κόψεις τη συνήθεια

Το μωρό σου θέλει να κοιμάται μαζί σας; Η συνήθεια με τα παιδιά στο κρεβάτι των γονιών είναι συχνά αλλά υπάρχουν λύσεις για να την αντιμετωπίσεις.

8 σημαντικά βήματα για να μεγαλώσουμε συναισθηματικά υγιή αγόρια
8 σημαντικά βήματα για να μεγαλώσουμε συναισθηματικά υγιή αγόρια

Πολλά αγόρια καθώς μεγαλώνουν και γίνονται άντρες μαθαίνουν πώς να είναι ανεξάρτητοι, σκληροί, αυταρχικοί

#shapegreece