Να νηστέψει το παιδί; Η κλινικός διαιτολόγος Δήμητρα Γλυνού απαντά

Αν αναρωτιέσαι αν «επιτρέπεται» να νηστέψει το παιδί, διάβασε εδώ την εμπεριστατωμένη απάντηση της ειδικού.

16.04.2019

εχεις διαβασει

παιδί Πάσχα

Από τη Δήμητρα Γλυνού, κλινικό διαιτολόγο – διατροφολόγο

Τώρα που διανύουμε την περίοδο της Σαρακοστής, πολλοί γονείς αναρωτιούνται αν και κατά πόσο πρέπει να ακολουθήσουν τα παιδιά τους το πρόγραμμα νηστείας και αν επηρεάζει την σωματική τους υγεία και ανάπτυξη. Μπορεί να νηστέψει το παιδί; Μήπως θέτουν σε κίνδυνο την υγεία τους; Και τι μπορούν να τρώνε τα παιδιά, ώστε να λαμβάνουν όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται; Θα το ωφελήσει η νηστεία και πως μπορώ να το πείσω να αποφύγει κάποια τρόφιμα όσο νηστεύει;

Να νηστέψει το παιδί ή όχι;

Διατροφολόγοι, παιδίατροι αλλά και πνευματικοί υποστηρίζουν ότι ένα μωρό δεν χρειάζεται να νηστέψει μέχρι και την πρώιμη σχολική ηλικία των 6 ετών. Έπειτα, μπορεί να συμμετέχει κι αυτό στην νηστεία με την υπόλοιπη οικογένεια, χωρίς απαραίτητα να διακόψει το γάλα, ενώ παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας μπορούν να το αντικαταστήσουν με άλλες πηγές ασβεστίου.
Οι ειδικοί προτείνουν να εξηγούμε στα παιδιά την αξία των νηστίσιμων φαγητών, αλλά και το πνευματικό νόημα της νηστείας. Ένα καλό παράδειγμα, είναι αυτό του αθλητή, ο οποίος για να πετύχει τον στόχο του στερείται ορισμένων τροφών. Σε κάθε περίπτωση, προτείνουμε και δεν επιβάλλουμε.

Διάβασε επίσης: Ποιοι πρέπει να αποφεύγουν τα θαλασσινά στη νηστεία;

Διάβασε επίσης: Νηστεία της Σαρακοστής: Πώς θα πετύχουμε αποτοξίνωση και υγεία σωστά και ισορροπημένα

Πώς δεν θα υπάρχουν διατροφικές ελλείψεις αν νηστέψει το παιδί

Η νηστεία είναι μία άριστη ευκαιρία να υιοθετήσουν τα παιδιά έστω για κάποιες ημέρες χορτοφαγική δίαιτα.

Η πρωτεΐνη

Βάζουμε στο τραπέζι τουλάχιστον δύο φορές τη βδομάδα όσπρια, που αποτελούν πλούσια πηγή φυτικών πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας και είναι παραδοσιακό φαγητό της μεσογειακής διατροφής. Λόγω αποχής από το κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, η πρόσληψη πρωτεΐνης είναι πολύ χαμηλή για αυτό θα πρέπει να συνδυάζουμε τα όσπρια με τα δημητριακά (π.χ. φακές με ρύζι, φασόλια με κριθαράκι), για να παίρνουν τα παιδιά όλα τα απαραίτητα αμινοξέα. Συχνή πρέπει να είναι και η κατανάλωση των θαλασσινών, που είναι καλή πηγή πρωτεϊνών και ιχνοστοιχείων.

The Mamagers Update

Η ζωή με ένα δίχρονο μέσα από 8 ξεκαρδιστικά σκίτσα

Μαρία Μοντεσσόρι: Ο ρόλος του σοφού και στοργικού γονέα είναι να σταθεί παράμερα

Ο σίδηρος

Σημαντικό ρόλο στη διατροφή όλων μας παίζει η απορρόφηση του σιδήρου. Ο σίδηρος εκτός από τα όσπρια, βρίσκεται σε αφθονία και στα φυλλώδη πράσινα λαχανικά. Θυμήσου πως για να απορροφηθεί καλύτερα ο σίδηρος πρέπει να προσθέσουμε κάτι «ξινό», ή πλούσιο σε βιταμίνη C, στο φαγητό, όπως πορτοκάλι ή λεμόνι. Τα φρούτα, επίσης, είναι πηγή βιταμινών και αντιοξειδωτικών στοιχείων, καθώς τονώνουν και το ανοσοποιητικό σύστημα, για να έχουν τα παιδιά συνέχεια ενέργεια. Η κουβερτούρα και η σοκολάτα υγείας κατά τη νηστεία αποτελεί μια καλή λύση για να καλύψουμε τις ανάγκες τους για γλυκό αλλά και για να αυξήσουμε τη πρόσληψη σιδήρου.

Το ασβέστιο

Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί σε τρόφιμα που περιέχουν ασβέστιο, ειδικά αν το παιδί νηστεύει και τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Τέτοια τροφές είναι το μπρόκολο, το λάχανο, οι ξηροί καρποί και τα αποξηραμένα φρούτα.

Πώς θα νηστέψει το παιδί με ασφάλεια

Συμπερασματικά, τα παιδιά μπορούν να νηστέψουν με ασφάλεια, χωρίς να στερήσουν θρεπτικά στοιχεία από τον οργανισμό τους. Και εκτός από τα διατροφικά οφέλη με τη νηστεία ένα παιδί εξασκείται στην εγκράτεια και μαθαίνει να βάζει όρια στα θέλω του.

Προσοχή. Με το τέλος της νηστείας έρχεται ο εορτασμός του Πάσχα και τα παιδιά αρχίζουν να καταναλώνουν πάλι αυγά, άφθονο κρέας και πολλά γλυκά. Η απότομη αλλαγή του προγράμματος διατροφής από την νηστεία στην ανεξέλεγκτη κατανάλωση των πασχαλινών εδεσμάτων μπορεί να τους προκαλέσει γαστρεντερικές ενοχλήσεις. Η προσαρμογή της διατροφής από τη νηστεία πρέπει να γίνει με προσοχή. Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι δεν χρειάζεται να φάνε σε μία ημέρα όλα όσα στερήθηκαν κατά τη διάρκεια της νηστείας.

Editor's Picks

Περισσότερα από Shape Mama

#shapegreece