Οι 10 κανόνες για τη σωστή διατροφή του παιδιού: Η Shape μαμά και η διατροφολόγος συστήνουν!

Ιδού οι 10 κανόνες για τη σωστή διατροφή του παιδιού. Γιατί είναι στο χέρι σου να μάθεις το παιδί σου να τρώει σωστά και υγιεινά.

11.09.2018

Γράφει: Κατερίνα Πατούλια

εχεις διαβασει

Οι 10 κανόνες για τη σωστή διατροφή του παιδιού: Η Shape μαμά και η διατροφολόγος συστήνουν!

6 Μην επιμένεις να αδειάσουν το πιάτο:

Το λογικό είναι το παιδί να τρώει όσο θέλει μέχρι να χορτάσει. Φυσικά αν δεν τρώνε τα παιδιά και λένε πως χόρτασαν, θύμισέ τους πως σε μισή ώρα θα λένε πεινάω πάλι.

7 Μην κάνεις το επιδόρπιο καθημερινή συνήθεια:

Τα παιδιά πρέπει να μαθαίνουν πως το γλυκό δεν θα το βρουν κάθε μέρα στο τραπέζι. Αντί για γλυκό, αντάμειψέ τα με γιαούρτι ή φρούτο.

Οι 10 κανόνες για τη σωστή διατροφή του παιδιού: Η Shape μαμά και η διατροφολόγος συστήνουν!

8 Άφησε το παιδί να παίρνει αποφάσεις:

Αντί να κάνεις μόνη τον προγραμματισμό φαγητού όλης της εβδομάδας, συμβουλέψου και τα παιδιά. Δεν είναι τυχαίο πως στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα το babyledweaning είναι η απόλυτη τάση. Εδώ, το παιδί μαθαίνει εξ΄αρχής να τρώει μόνο του, χωρίς αλεσμένα. Η εισαγωγή στερεών τροφών αφήνοντας την πρωτοβουλία στο μωρό (Baby-led-weaning ή για συντομία BLW). Μάθε περισσότερα εδώ και μην ξεχάσεις να συμβουλευτείς τον παιδίατρο.

9 Σκέψου τις τροφές με βάση τι σας προσφέρουν:

Με αυτή την έννοια οι καστανές τροφές είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά ενώ οι λευκές (ρύζι, μπισκότα) δεν είναι απαραίτητα κακές αλλά δεν σας προσφέρουν τίποτα. Κακές τροφές δεν υπάρχουν. Όλες οι τροφές μπορούν να ενταχθούν σε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο και να καταναλώνονται συχνότερα ή όχι.

Με τι μοιάζουν 2000 θερμίδες; Θα εκπλαγείς!

10 Μίλησε στα παιδιά για την υγιεινή διατροφή:

Έρευνες δείχνουν πως τα παιδιά βρίσκουν κίνητρο στο να τους μιλάς για την υγιεινή διατροφή. Μπορείς κι εσύ να κάνεις το ίδιο με κάθε τροφή. Για παράδειγμα, το κρέας είναι καλό γιατί θα έχεις μυς για να κάνεις ποδήλατο. Μην επικεντρώνεσαι στα κιλά και το βάρος.

Όταν το παιδί ζητήσει κάτι ανθυγιεινό,, πες πως δεν κάνει καλό στα δόντια. Μην υποτιμάς τη νοημοσύνη των παιδιών. Το φαγητό είναι μια ευχαρίστηση. Αν το παιδί σου λατρεύει τις τροφές με ζάχαρη ή λίπος, μην τις κόψεις από τη διατροφή του, απλά περιόρισέ τες.

Η γνώμη της ειδικού:

H Κλειώ Δημητριάδου, διατροφολόγος – διαιτολόγος τονίζει:
Το πιο σημαντικό σε σχέση με σένα και τη διατροφή των παιδιών είναι να αποφεύγεις οτιδήποτε έτοιμο και επεξεργασμένο, στο μέτρο του δυνατού. Αν μπορείς με απλά αλλά αγνά υλικά να ετοιμάζεις τα πιάτα που θέλουν τα παιδιά, θα κερδίσεις το στοίχημα της υγιεινής διατροφής τους. Αν την Κυριακή που έχεις περισσότερο χρόνο μπορείς να ζυμώσεις, κάν΄ το!

Editor's Picks

Περισσότερα από Shape Mama

#shapegreece