Ύπνος στις διακοπές: Συμβουλές για να μη βγει το παιδί από τη ρουτίνα ύπνου του και να είναι ξεκούραστο

Για να μπορέσετε να απολαύσετε όλοι τις διακοπές με ηρεμία.

06.08.2020

εχεις διαβασει

Ύπνος στις διακοπές

Από τη Μαίρη Λαγού – Πατρικίου, διεθνώς πιστοποιημένη  παιδιατρική σύμβουλος ύπνου, μέλος του IACSC  |  babysleep.gr

Το καλοκαίρι είναι επιτέλους εδώ και η προσδοκία να ξεκινήσουν οι οικογενειακές διακοπές είναι υψηλή για όλους μας. Όταν κάνεις διακοπές, τα χαρούμενα παιδιά ισούνται με τους ευτυχισμένους γονείς. Είναι λοιπόν πάντα πολύ καλύτερο να είναι αρκετά ξεκούραστη η οικογένειά σου για να απολαύσετε μαζί ο ένας την παρέα του άλλου!

Βασικά για τον ύπνο

Διατήρησε μια συνεπή ώρα ύπνου, ώστε το παιδί να πάρει αρκετό ύπνο για να απολαύσει την επόμενη ημέρα των διακοπών σας. Το εσωτερικό ρολόι του παιδιού σου ελέγχει ορμόνες που επηρεάζουν την πείνα, τη διάθεση, την υγεία και τη σκέψη και λειτουργεί καλύτερα με συνέπεια. Όταν ο ύπνος αλλάζει πάρα πολύ, το παιδί είναι πιο πιθανό να έχει εκρήξεις συμπεριφοράς και προβλήματα διάθεσης. Ακόμα και στις διακοπές, τα μικρότερα παιδάκια χρειάζονται 11 έως 13 ώρες ύπνου και το παιδί σχολικής ηλικίας χρειάζεται 10,5 έως 12 ώρες σύμφωνα με τις νέες παιδιατρικές οδηγίες που εκδόθηκαν από την Αμερικανική Ένωση Ιατρικής Ύπνου.

Ημερήσια υπνάκια

Ας το παραδεχτούμε, στις διακοπές, τα υπνάκια μπορεί να είναι λίγο πιο δύσκολο να διαχειριστούν στο ίδιο μέρος κάθε μέρα. Προγραμμάτισε την ημέρα για να ξέρεις πότε είναι να κοιμηθεί το παιδί σου. Φέρε ένα καρότσι που ξαπλώνει, ώστε να μπορείς να κάνεις βόλτα και το παιδί σου να κοιμάται άνετα και με ασφάλεια. Έχε μαζί παιδικά γυαλιά ηλίου, εφόσον το επιτρέπει ο παιδίατρος, για να έχει σκιά από το φως της ημέρας όταν κοιμάται. Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις ένα ελαφρύ κάλυμμα ή θόλο για σκιά. Μπορείς ακόμα να προγραμματίσεις τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ προορισμών ή σημείων ενδιαφέροντος κατά τον ύπνο, ώστε το παιδί να μπορεί να κοιμηθεί στο κάθισμα του αυτοκινήτου. Εξέτασε το ενδεχόμενο κράτησης δωματίου πιο κοντά στην πισίνα ή την παραλία, οπότε η επιστροφή στο δωμάτιο είναι γρήγορη και εύκολη με κουρασμένα μικρά παιδιά.

Οικεία στοιχεία

Αισθανόμαστε άνεση όταν βρισκόμαστε στο σπίτι μας. Και είμαστε κάπου που να μας θυμίζει το σπίτι (ρουτίνες , μυρωδιές, αντικείμενα), μπορούμε να προσαρμοστούμε ευκολότερα. Όποια και αν είναι η ρουτίνα ύπνου στο σπίτι, κράτησε την ίδια στις διακοπές. Εάν χρησιμοποιείς μηχανή λευκού ήχου στο σπίτι, χρησιμοποίησε την στις διακοπές. Φέρε περσίδες ταξιδιού (είναι φθηνές) ή μαύρες σακούλες σκουπιδιών για να τις τοποθετήσεις στο δωμάτιο για να το διατηρήσεις σκοτεινό. Η μυρωδιά είναι ένα ισχυρό ψυχολογικό στοιχείο, οπότε πάρε μαζί τα σεντόνια του παιδιού σου και χρησιμοποίησε τα στο κρεβάτι. Τα μεγαλύτερα παιδιά λατρεύουν να έχουν τα δικά τους μαξιλάρια (και κουβέρτες), εάν έχεις χώρο στη βαλίτσα. Φέρε το εκπαιδευτικό ξυπνητήρι του παιδιού και προσάρμοσε το στο νέο κοινωνικό χρόνο αφύπνισης και ύπνου. Καλύτερα το ρολόι να πει «δεν είναι ώρα να σηκωθείς» από τη μαμά ή τον μπαμπά!

Διαχείριση προσδοκιών

Είναι εγγυημένο ότι κάποια στιγμή σε κάποιες διακοπές με τα παιδιά σας, θα έχεις λίγες νύχτες χωρίς ύπνο, αλλά μερικές ανέμελες οικογενειακές στιγμές. Εάν γνωρίζεις ότι είναι μια πιθανότητα και αποφασίσεις εκ των προτέρων ότι θα αξιοποιήσεις στο έπακρο τις ημέρες των διακοπών, θα περάσεις καλύτερα. Χαμήλωσε τις προσδοκίες σου και θα εξακολουθείς να έχεις υπέροχες ημέρες διακοπών.

[related id="609905"]

Περισσότερα από Shape Mama

Best of network

#shapegreece