Κάνε το τεστ κινητικότητας και μάθε τη φυσική σου κατάσταση

Κάνε αυτό το τεστ κινητικότητας οπουδήποτε, ακόμη και στο γραφείο, τώρα!

τεστ κινητικότητας istock

Καθώς μεγαλώνουμε, μπορεί να αντιμετωπίσουμε αλλαγές στην κινητικότητά μας. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για αυτές τις αλλαγές, όπως οι αλλαγές στο πώς περπατάμε, στην ισορροπία και στη σωματική δύναμη. Εάν θέλεις να βελτιώσεις την ποιότητα ζωής σου κάνε αυτό το τεστ κινητικότητας για να διαπιστώσεις σε τι κατάσταση είσαι.

Η σημασία της κινητικότητας

Η κινητικότητα, η ικανότητα του σώματος να κινείται με ευκολία και άνεση, αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο για μια υγιή ζωή. Η κινητικότητα περιλαμβάνει:

  • Εύρος κίνησης: Το μέγεθος της κίνησης που μπορεί να εκτελέσει μια άρθρωση.
  • Δύναμη: Η ικανότητα των μυών να παράγουν δύναμη.
  • Ισορροπία: Η ικανότητα του σώματος να διατηρείται σταθερό.
  • Συντονισμός: Η ικανότητα του σώματος να συντονίζει τις κινήσεις του.
  • Ευλυγισία: Η ικανότητα των μυών και των τενόντων να τεντώνονται.

Η καλή σωματική κινητικότητα είναι απαραίτητη για την εκτέλεση καθημερινών δραστηριοτήτων, όπως το περπάτημα, το τρέξιμο, το ανέβασμα σκάλας, η άσκηση, και η διατήρηση μιας υγιούς και ανεξάρτητης ζωής.

Η κινητικότητα επίσης δεν είναι μόνο η κίνηση, αντανακλά την ευλυγισία, τη δύναμη και την ισορροπία του σώματός σου. Σύμφωνα με τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας, η διατήρηση της κινητικότητας καθώς μεγαλώνεις είναι αδιαπραγμάτευτη για να ζεις ανεξάρτητη, να αποτρέψεις τις πτώσεις και να παραμένεις ενεργή. Η κινητικότητα, μεταξύ άλλων:

  • Βελτιώνει την υγεία της καρδιάς: Η τακτική άσκηση, βασικό στοιχείο της κινητικότητας, μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, όπως το έμφραγμα και το εγκεφαλικό επεισόδιο.
  • Ενισχύει τα οστά τους μυς: Η σωματική δραστηριότητα συμβάλλει στην ενδυνάμωση των οστών και των μυών, μειώνοντας τον κίνδυνο οστεοπόρωσης και άλλων μυοσκελετικών παθήσεων.
  • Βελτιώνει την ισορροπία και τον συντονισμό: Η άσκηση ενισχύει την ισορροπία και τον συντονισμό, μειώνοντας τον κίνδυνο πτώσεων και τραυματισμών.

Αυτή η άσκηση που δεν κάνεις μειώνει τις επιπτώσεις της καθιστικής ζωής

Τεστ κινητικότητας

άσκηση κινητικότητας
istock

Για την άσκηση θα χρειαστείς μια καρέκλα και έναν χάρακα ή μεζούρα.

 

  • Κάθισε στην άκρη μιας σταθερής καρέκλας με το ένα πόδι τεντωμένο ευθεία μπροστά και το άλλο πόδι λυγισμένο.
  • Γείρε αργά προς τα εμπρός, φτάνοντας προς τα δάχτυλα των ποδιών του ποδιού που είναι σε προέκταση.
  • Μέτρησε το πιο απομακρυσμένο σημείο, είτε τα δάχτυλα των ποδιών, είτε πριν από τα δάχτυλα των ποδιών, χρησιμοποιώντας το χάρακα ή τη μεζούρα που έχει τοποθετηθεί στο πόδι σε προέκταση, και κατάγραψε την καλύτερη βαθμολογία σε τρεις προσπάθειες.

Τα αποτελέσματα του τεστ

  • Εάν φτάνεις πέρα από τα δάχτυλα των ποδιών (>0 cm): Δηλώνει ευκαμψία στο κάτω μέρος του σώματος και στην οσφυϊκή χώρα.
  • Εάν αγγίζεις τα δάχτυλα των ποδιών (0 cm): Αυτό σημαίνει μέση ευελιξία, η οποία είναι γενικά επαρκής για τις περισσότερες καθημερινές δραστηριότητες.
  • Εάν φτάνεις πριν από τα δάχτυλα των ποδιών (<0 cm): Υποδεικνύει περιορισμένη ευελιξία, η οποία μπορεί να συμβάλει σε υψηλότερο κίνδυνο για πόνο στη μέση, μυϊκές καταπονήσεις και λειτουργικούς περιορισμούς σε δραστηριότητες που περιλαμβάνουν κάμψη και ανύψωση.

Τι σημαίνει κινητικότητα των αρθρώσεων και πώς θα τη βελτιώσεις;

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i