Προπόνηση με βάρη: μειώνει άγχος και κατάθλιψη, σύμφωνα με έρευνα

Ναι, η προπόνηση με βάρη είναι εξαιρετική για εμάς σωματικά, αλλά τώρα έχουμε περισσότερες αποδείξεις ότι προσφέρει οφέλη και στην ψυχική μας υγεία.

γυναίκα που κάνει προπόνηση με βάρη istock

Μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Λίμερικ και το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Αϊόβα διαπίστωσε ότι η προπόνηση με βάρη ή προπόνηση αντίστασης, όπου ασκείται δύναμη ενάντια σε ένα φορτίο επανειλημμένα, βελτίωσε τα συμπτώματα του άγχους και της κατάθλιψης.

Η συλλογική έρευνα, με επικεφαλής τον καθηγητή Matthew P. Herring του Πανεπιστημίου του Limerick και τον καθηγητή Jacob D. Meyer του Iowa State University, σηματοδοτεί ένα κομβικό βήμα στην κατανόηση των θεραπευτικών δυνατοτήτων της άσκησης πέρα ​​από τα οφέλη της για τη σωματική υγεία.

Ποιες αλλαγές προκαλεί η προπόνηση με αντιστάσεις

Η μελέτη βρήκε ότι η προπόνηση με αντιστάσεις μπορεί να οδηγήσει σε βελτιώσεις στην ψυχική υγεία μέσω διαφόρων φυσιολογικών αλλαγών, όπως:

  • αυξημένος αυξητικός παράγοντας 1, γνωστός και ως σωματομεδίνη C ή ινσουλινοειδής αυξητικός παράγοντας 1 (IGF-1), εμπλέκεται σε  σωματικές λειτουργίες, όπως: μεταβολισμός της γλυκόζης, αυξάνει την πρόσληψη γλυκόζης από τα κύτταρα και την παραγωγή γλυκογόνου στο ήπαρ, προάγει την ανάπτυξη και την αποκατάσταση των μυών, είναι απαραίτητος για την ανάπτυξη και την πυκνότητα των οστών ενώ ενισχύει την ανοσολογική απάντηση.
  • εγκεφαλοαγγειακές προσαρμογές, όπου η τακτική άσκηση προάγει την αγγειογένεση και βελτιώνει τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο.
  • πιθανές νευρικές προσαρμογές, που διευκολύνονται από την ελεγχόμενη αναπνοή κατά τη διάρκεια της άσκησης, όπως νευρογένεση, δηλαδή δημιουργία νέων νευρώνων, μια διαδικασία που συμβαίνει κυρίως στον ιππόκαμπο και σε ορισμένες άλλες περιοχές του εγκεφάλου, αυξημένη ικανότητα του εγκεφάλου να επιδιορθώνει βλάβες σε νευρώνες και νευρωνικά δίκτυα κλπ.

Καθώς η προπόνηση με αντιστάσεις πιθανότατα λειτουργεί μέσω κοινών και διακριτών μηχανισμών για να επιτύχει τα θετικά της αποτελέσματα στη διάθεση σε σύγκριση με την αερόβια άσκηση, έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με αερόβια άσκηση ή ως αυτόνομη θεραπεία για το άγχος και την κατάθλιψη.

Τι είναι η προπόνηση αντίστασης και ποια τα οφέλη της;

Η προπόνηση αντίστασης, που συχνά ονομάζεται απλά προπόνηση δύναμης ή προπόνηση με βάρη, περιλαμβάνει ασκήσεις που αναγκάζουν τους μυς να συστέλλονται έναντι μιας εξωτερικής αντίστασης με την προσδοκία αύξησης της δύναμης, του τόνου, της μάζας ή/και της αντοχής.

Η προπόνηση αντιστάσεων δεν απαιτεί εξοπλισμό αλλά ούτε και ακριβή συνδρομή στο γυμναστήριο. Μπορείς να εκτελέσεις εύκολα ασκήσεις με αντιστάσεις χρησιμοποιώντας το σωματικό σου βάρος ή εξοπλισμό. Η εξωτερική αντίσταση μπορεί να προέρχεται από:

  • αλτήρες,
  • μηχανήματα με βάρη,
  • ελεύθερα βάρη,
  • λάστιχα αντίστασης,
  • μπάρες,
  • kettlebells,
  • σάκους άμμου,
  • εξοπλισμός για το σπίτι (σακούλες με αλεύρι σε σακίδιο, μπουκάλια με νερό κ.λπ.)
  • το βάρος του ίδιου του σώματος.

Χρειάζεσαι επιπλέον λόγους για να σε πείσουν ότι η προπόνηση αντιστάσεων αξίζει τον χρόνο και την προσπάθειά σου; Δες μερικά άλλα οφέλη:

  • Βελτιώνει την καρδιαγγειακή απόδοση
  • Βελτιώνει την προσαρμογή ορμονών και τις τιμές χοληστερόλης
  • Αυξάνει το μυϊκό μέγεθος
  • Αυξάνει την οστική πυκνότητα
  • Αυξάνει τον μεταβολισμό
  • Μειώνει το σωματικό λίπος
  • Αυξάνει τον συντονισμό
  • Αυξάνει τη δύναμη τενόντων και συνδέσμων
  • Αυξάνει τη μυϊκή αντοχή, δύναμη και ισχύ

Οι μικρές αλλαγές στην προπόνηση για να καις περισσότερο λίπος

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i