Step aerobic: Οι προπονήσεις από τα 80ς έχουν θεαματικά οφέλη!

Προπόνηση step aerobic: Η viral γυμναστική του 1980 είναι ξανά στη μόδα, με περισσότερα οφέλη όμως!

step aerobic iStock

Μπορεί να έχεις συνδέσει στο μυαλό σου το step aerobic με τη δεκαετία του 1980 (Τζέιν Φόντα ακούς;). Κι όμως, ήρθαν ξανά στη μόδα για να σου προσφέρουν περισσότερα οφέλη, από μια απλή cardio προπόνηση.

Οι σημερινές προπονήσεις step aerobic είναι συνήθως σχεδιασμένες ως διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης (HIIT) και όχι ως η μορφή σταθερής αερόβιας, η οποία έδωσε το όνομα "αερόμπικ" πριν από δεκαετίες. Παλιά, οι χτύποι ανά λεπτό των τραγουδιών ήταν κατά κάποιο τρόπο ίδιοι ή παρόμοιοι σε όλη τη διάρκεια της προπονήσης. Τώρα, η ένταση αυξάνεται και μειώνεται καθώς οι γυμναστές δείχνουν ασκήσεις, όπως jump squats και ορειβασίες.

Ποια λοιπόν είναι τα οφέλη που θα σου δώσει το step aerobic αν αποφασίσεις και εσύ να μπεις σε ένα τέτοιο μάθημα, είτε ατομικό είτε ομαδικό στο γυμναστήριο;

Πώς να τονώσεις τα προβληματικά σημεία σου στο παρά πέντε

4 οφέλη του step aerobic 

  1. Δύο σε ένα: αερόβια και προστασία των αρθρώσεων
  2. Ενδυνάμωνει τους κοιλιακούς και τα πόδια 
  3. Ενισχύει την ισορροπία και την ευκινησία 
  4. Κάνει καλό στα οστά σου

1. Δύο σε ένα: αερόβια και προστασία των αρθρώσεων

Ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους κάποιοι κάνουν step aerobic είναι για να αυξήσουν τους καρδιακούς τους παλμούς. Εξάλλου, το να ανεβοκατεβάζεις το βάρος του σώματός σου από το σκαλοπάτι ξανά και ξανά σου προσφέρει μια σοβαρή αερόβια προπόνηση. Επιπλέον, τα μαθήματα είναι σχεδιασμένα για να σε κρατούν σε κίνηση καθ' όλη τη διάρκεια. Οι γυμναστές ανακοινώνουν την επόμενη άσκηση ενώ εσύ είσαι ακόμα στην προηγούμενη, ώστε να μη χάνεις χρόνο μένοντας ακίνητη ή αφήνοντας τους καρδιακούς σου παλμούς να μειώνονται.

Όσο περισσότερο εμπλέκεις το πάνω μέρος του σώματός σου, τόσο υψηλότερη θα είναι η ένταση και ο καρδιακός ρυθμός. Και αυτό είναι σημαντικό, αφού η αερόβια άσκηση μπορεί να κάνει σπουδαία πράγματα για το σώμα σου: 

  • να ενισχύσει την καρδιά σου,
  • να μειώσει την αρτηριακή σου πίεση,
  • να μειώσει τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2, εγκεφαλικό επεισόδιο και ορισμένους τύπους είδη καρκίνου.

2. Ενδυναμώνει τους κοιλιακούς και τα πόδια 

Με όλο αυτό το ανεβοκατέβασμα, πιθανότατα θα νιώσεις τα πόδια σου βαριά ή να σε πονάνε την επόμενη μέρα. Στο step aerobic ενεργοποιείς τους μυς των ποδιών σου, όπως τους: 

  • οπίσθιους μηριαίους,
  • τετρακέφαλους,
  • απαγωγείς,
  • γλουτούς.

Μπόνους: Όλες αυτές οι ασκήσεις που χρησιμοποιούν τα γόνατα, όπου φέρνεις το γόνατό σου προς το στήθος σου, στοχεύουν και στους κοιλιακούς σου. 

3. Ενισχύει την ισορροπία και την ευκινησία

Η συγκεκριμένη άσκηση βοηθάει στην ενίσχυση της ισορροπίας σου και της ευκινησίας σου. Η ισορροπία δεν είναι ίδια σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας.  

Το μυστικό βρίσκεται όταν μετατοπίζεις το κέντρο βάρους σου από το ένα πόδι στο άλλο, και από κάτω προς τα πάνω ανεβαίνοντας στο σκαλοπάτι, ενώ προσπαθείς να μην σκοντάψεις και να κρατήσεις το ρυθμό.

4. Κάνει καλό στα οστά σου

Ως άσκηση που φέρει το σωματικό σου βάρος, το step aerobic είναι εξαιρετικό για την υγεία των οστών. Μια μικρή μελέτη του 2017 που δημοσιεύθηκε στο Osteoporosis International, διαπίστωσε ότι όταν οι μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες έκαναν επί 10 εβδομάδες τη συγκεκριμένη προπόνηση, παρουσίασαν καλύτερο μεταβολισμό των οστών. 

Αυτό είναι σημαντικό, καθώς τα οιστρογόνα, τα οποία ρυθμίζουν το μεταβολισμό των οστών σου, μειώνονται καθώς μπαίνεις στην εμμηνόπαυση, οπότε ο κίνδυνος οστεοπόρωσης αυξάνεται.

Γιλέκο με βάρη | Γιατί να το φορέσεις στην επόμενη προπόνηση;

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i