Γιατί ενώ τρέχεις, δεν χάνεις βάρος;

Δυο απλά μυστικά που θα σε βοηθήσουν να μετατρέψεις το σώμα σου σε μηχανή καύσης λίπους ακόμη και όταν τρέχεις μόνο 15 λεπτά την ημέρα.

τρέξιμο istock

Tο  τρέξιμο είναι η κορυφαία σωματική δραστηριότητα για να κάψει κανείς πολύ λίπος. Γιατί όμως αν και τρέχεις συστηματικά, δεν παρατηρείς σοβαρή απώλεια κιλών ανεβαίνοντας στη ζυγαριά; Υπάρχουν δύο λόγοι, οι οποίοι επιδρούν συνδυαστικά: α) τρέχεις στα τυφλά και β) η διατροφή σου είναι χάλια.

Όταν ξεκινάς να ασχολείσαι συστηματικά με τη  γυμναστική διαπιστώνεις ότι προοδευτικά ότι οι μύες σου ανταποκρίνονται θεαματικά. Ανεβαίνοντας σε μια ζυγαριά μετά από τρεις ή τέσσερις εβδομάδες εντατικών προπονήσεων πιθανώς να δεις το σωματικό σου βάρος να αυξάνεται λόγω της διογκωμένης μυϊκής σου μάζας -και αυτό δεν είναι κακό.

Το κακό είναι να παρατηρείς ότι το λίπος παραμένει μέσα στο σώμα και, κυρίως, γύρω από την κοιλιά. Γιατί συμβαίνει αυτό; Η αναερόβια προπόνηση, η οποία είναι κατά βάση μια διαδικασία υψηλής έντασης με σύντομες συνεδρίες, εστιάζει περισσότερο στη δύναμη και στην μυϊκή υπερτροφία, με το μυϊκό σύστημα να αναγκάζεται να καταναλώνει υψηλές ποσότητες γλυκογόνου άμεσα, καθυστερώντας πολύ να φτάσει στα λιποκύτταρα.

Αντίθετα, το  τρέξιμο, ως αερόβια άσκηση η οποία απαιτεί μεγαλύτερο χρόνο ολοκλήρωσης και σαφώς μικρότερες απαιτήσεις μυϊκής έντασης, επιτυγχάνει να φτάσει σε μεγαλύτερη καύση λίπους χωρίς να εξολοθρεύει τα αποθέματα γλυκογόνου.

 Ωστόσο, ακόμη και όταν τρέχεις, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το λίπος να παραμείνει στη θέση του και, εντέλει να κοπιάζεις άσκοπα. Γιατί; Ίσως επειδή το  τρέξιμό σου είναι λιγότερο "θερμιδοφάγο" από όσο θα έπρεπε.

H συνέχεια στο esquire.com.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i