Αερόβια γυμναστική: Μπορεί να βοηθήσει να αποδεχτούμε και να αγαπήσουμε περισσότερο το σώμα μας;

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε αυτή τη διαδικασία;

27.01.2020

Γράφει: Σοφία Κωστάρα

εχεις διαβασει

Αερόβια γυμναστική

Σίγουρα έχεις ακούσει ότι το indoor cycling αποτελεί μια εξαιρετική μορφή άσκησης. Όσοι το έχουν δοκιμάσει το επιβεβαιώνουν. Εμείς όμως θα σου πούμε και κάτι ακόμα. Είτε ο λόγος για τον οποίο το ξεκίνησες είναι για να χάσεις βάρος, είτε για να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση, είτε για να μειώσεις το στρες σου, επιπρόσθετα, θα έχεις ένα ακόμα bonus: Θα βελτιώσεις την εικόνα που έχεις εσύ για το σώμα σου, την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή σου.

Διάβασε επίσης: Τι πρέπει να γνωρίζω πριν πάω για spinning;

Η επιστήμη μιλάει

Πολλές είναι οι μελέτες που έχουν δείξει ότι, όταν οι άνθρωποι συμμετέχουν σε τακτική αερόβια άσκηση για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα, αντιλαμβάνονται με ένα διαφορετικό τρόπο την εικόνα τους. Μάλιστα, σε έρευνα στο Obstetrics & Gynaecology επισημαίνεται ότι οι γυναίκες που ασκούνται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους ανταποκρίνονται πιο θετικά στις φυσιολογικές αλλαγές στο σώμα τους απ’ ό,τι εκείνες που κάνουν καθιστική ζωή κατά τη διάρκεια των 9 μηνών.

Περισσότερη αυτοπεποίθηση

Φαίνεται ότι το indoor cycling –ή άλλη μορφή αερόβιας άσκησης– μπορεί να αποδειχτεί το δυνατό σου «χαρτί». Σε μελέτη του 2014 με 46 νεαρές γυναίκες που είχαν αρνητική εικόνα για το σώμα τους οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο McMaster στο Οντάριο του Καναδά διαπίστωσαν τις εξής ενδιαφέρουσες αλλαγές: Μετά από 8 εβδομάδες κατά τις οποίες οι γυναίκες αυτές έκαναν αερόβια άσκηση τρεις φορές την εβδομάδα ανέφεραν βελτίωση στην αυτοεκτίμησή τους, καθώς και μείωση του άγχους που τους προξενούσε η σωματική τους διάπλαση.

Πώς η αερόβια γυμναστική θα σε κάνει «άλλο άνθρωπο»; 

Αρχικά, η άσκηση σου φτιάχνει τη διάθεση απελευθερώνοντας ενδορφίνες και άλλα χημικά που θα σε κάνουν να νιώσεις όμορφα. Μετά νιώθεις ότι είσαι πολύ αποτελεσματική με ό,τι καταπιάνεσαι. Και η διάθεση αυτή διεισδύει όλο και σε βαθύτερα επίπεδα. Θα παρατηρήσεις στη συνέχεια ότι έπειτα από ένα απαιτητικό πρόγραμμα άσκησης φεύγεις από το γυμναστήριο νιώθοντας εμπιστοσύνη στον εαυτό σου. Καθόλου άσχημα, έτσι; Και συνεχίζουμε. Μέρα με τη μέρα θα αποκτάς ολοένα και περισσότερη αντοχή και μυϊκή δύναμη. Αυτό ακριβώς θα σου αλλάξει τη νοοτροπία. Από εκεί που έβλεπες αρνητικά το σώμα σου, τώρα θα το αντιμετωπίζεις ως μια μηχανή παραγωγής δύναμης και αντοχής.

Πώς μπορείς να βοηθήσεις αυτή τη διαδικασία σύμφωνα με τους ερευνητές του McMaster;

* Επικεντρώσου στο τι μπορεί να κάνει το σώμα σου: Αντί να ασχολείσαι με την εικόνα του, προσπάθησε να το εκτιμήσεις ως όργανο δύναμης. Στρέψου προς τα μέσα και νιώσε τους μυς καθώς σπρώχνουν τα πετάλια, τη δύναμη που βάζουν οι πνεύμονες και η καρδιά σου σε κάθε πεταλιά. Συνέχισε αυτή την ενδοσκόπηση κάθε φορά που ανεβαίνεις στο ποδήλατο και θα ανακαλύπτεις ολοένα και πιο πολύ τη μαγεία του να σέβεσαι και να αγαπάς τον εαυτό σου και το σώμα σου.

* Έλεγξε τους μυς σου: Σταδιακά, καθώς κάνεις το πρόγραμμά σου συστηματικά, τρεις φορές την εβδομάδα, θα δεις το σώμα σου να αλλάζει, να αποκτά τις καμπύλες που έχουν τα γυμνασμένα σώματα. Στην πλάτη, στους μηρούς, τους δικεφάλους και τους γλουτούς. Εκτίμησέ το.

* Χάρισε διαλείμματα στον εαυτό σου: Δεν είναι όλες οι μέρες οι ίδιες. Μερικές μέρες απλά δεν έχεις αυτό το κάτι που χρειάζεται για να βγάλεις με επιτυχία ένα πρόγραμμα. Δώσε στον εαυτό σου την ευκαιρία να χαλαρώσει και να ξεκουραστεί και σίγουρα αύριο θα είναι μια άλλη μέρα.

* Μην ξεχνάς ότι το σώμα σου είναι ένα εξαιρετικό δώρο. Μάθε, λοιπόν, να είσαι ευγνώμων για όσα μπορεί να κάνει τόσο μέσα στο γυμναστήριο όσο και εκτός. Τότε μόνο θα νιώσεις περήφανη και θα δουλέψεις σκληρά για να διατηρήσεις αυτά τα υπέροχα αισθήματα.

Διάβασε επίσης: Προπόνηση barre με ασκήσεις που γυμνάζουν κοιλιακούς και όλο το σώμα

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece