ΑΥΤΟ είναι το κίνητρο για απώλεια βάρους

Πας γυμναστήριο μόνο 1 μήνα και μετά βαριέσαι; Δες πως θα βάλεις την άσκηση για πάντα στη ζωή σου και θα χάσεις κιλά, με τις top συμβουλές του αθλητικού ψυχολόγου.

22.02.2019

Γράφει: Αμαλία Δούκα

εχεις διαβασει

10 σούπερ συμβουλές για ενεργοποίηση του μεταβολισμού

Συνεργάστηκε ο Γιάννης Ζαρώτης, αθλητικός ψυχολόγος.

Ξεκίνησες ένα πρόγραμμα άσκησης με καλές προθέσεις και έφτασες ως εδώ: σήμερα που τα παράτησες, επειδή θα πας βαρέθηκες/επειδή έχασες τα 5 κιλά που είχες ως στόχο/επειδή______(συμπλήρωσε το κενό) και σταμάτησες την προσπάθεια μέχρι του χρόνου! Πώς θα βάλεις τη γυμναστική στη ζωή σου;

Κατανοώντας πως είμαστε από τη φύση μας προγραμματισμένες να βρίσκουμε δικαιολογίες για να αποφύγουμε την άσκηση σημαίνει πως μπορούμε να αρχίσουμε να τις εκλογικεύουμε και να τις ξεπερνάμε. Αν αναζητάς το ιδανικό κίνητρο για απώλεια βάρους, ξεκίνα από τη γυμναστική.

Δες πώς θα τα καταφέρεις με τις συμβουλές του Γιάννη Ζαρώτη, αθλητικού ψυχολόγου:

Διάβασε επίσης: Οι κανόνες και η δίαιτα για γυναίκες 40+ από τη διαιτολόγο Αμαλία Γιωτοπούλου

1. Ξέφυγε από την εμφάνιση

«Οι γυναίκες που γυμνάζονται για να δείχνουν όμορφες και να χάσουν βάρος και όχι για τα υπόλοιπα πλεονεκτήματα της άσκησης για την υγεία τους θα νιώσουν αποτυχημένες, αν δεν καταφέρουν να χάσουν κιλά» τονίζει ο Γιάννης Ζαρώτης, αθλητικός ψυχολόγος. Μπορεί να παγιδευτείς στο φαύλο κύκλο της ενοχής. Τι να κάνεις; Παρατήρησε τα θετικά συναισθήματα που έχεις μετά την άσκηση και τη διαφορά όταν δεν ασκείσαι. Αυτό ενισχύει την ιδέα ότι η προπόνηση είναι πρώτιστα μια διανοητική δραστηριότητα και ότι το σώμα κάνει αυτό που του λέει ο εγκέφαλος.

2. Γύμνασε τα… συναισθήματά σου

Για να ξεκινήσεις και να συνεχίσεις, το μυστικό είναι να αναγνωρίσεις τι είναι αυτό που σε παρακινεί και σε ξεσηκώνει. Αντίστοιχα, είναι εξίσου σημαντικό να κατανοείς τα συναισθήματα που είναι πίσω από την άρνησή σου για άσκηση. «Πολλοί άνθρωποι έχουν βαθιά εδραιωμένη μέσα τους μια ενοχή που προκύπτει από το φόβο της αποτυχίας, αν τελικά δεν κάνουν τα πράγματα τέλεια – και καταλήγουν να μην κάνουν τίποτε» αναφέρει ο ειδικός. Αυτό που νιώθεις και αυτό που μπορεί να σε κρατάει πίσω είναι πολύ προσωπικό. «Κοίταξε μέσα σου και οραματίσου τον εαυτό σου. Κατάγραφε τις σκέψεις και τα συναισθήματά σου κάθε μέρα. Τέλος, προσπάθησε να κατανοήσεις ότι αν ξεκινήσεις να γυμνά- ζεσαι δε θα είναι εύκολο, θα κουραστείς. Προετοιμάζοντας τον εαυτό σου γι’ αυτή την προοπτική θα αντιμετωπίσεις πιο εύκολα την κατάσταση» λέει ο ειδικός.

3. Μη βάζεις στόχους μεγαλεπήβολους

Πρέπει να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στο να έχεις ένα στόχο και στο να προετοιμάζεις τον εαυτό σου για μια αποτυχία. Όταν θέσεις ένα στόχο που δεν μπορεί να επιτευχθεί, ενδέχεται να οδηγηθείς στο να μην κάνεις τίποτε. Επιπλέον, όταν έχεις πολύ δυναμικούς στόχους, αυτό σου δημιουργεί την αίσθηση να μη θέλεις να κάνεις τίποτε άλλο μετά. Ο τρόπος για να βελτιώσεις τη φόρμα σου είναι να ανεβάσεις λίγο τη βάση σου, δηλαδή, να ενισχύσεις τη συνολική σου υγεία για να κάνεις καλύτερη την ποιότητα της ζωής σου. Αν έχεις ακραίους στόχους, μπορεί να συμβεί το αντίθετο

4. Μη ζορίζεις υπερβολικά τον εαυτό σου

Η παγίδα της ενοχής μπορεί να σε κάνει να χοροπηδάς από το ένα άκρο στο άλλο. «Αποτυγχάνεις» στην προσπάθεια να βελτιώσεις τη φόρμα σου, το βάζεις κάτω, μετά σπρώχνεις τον εαυτό σου σε μια άλλη τιμωρητική δίαιτα, χάνοντας στην πορεία την αυτοπεποίθησή σου. «Το μυστικό είναι να πας βήμα βήμα», λέει ο ειδικός και προσθέτει: «Όλα έχουν να κάνουν με το να ανακαλύψεις τον εαυτό σου ώστε να χτίσεις σταδιακά αυτοπεποίθηση». Όταν αποκτάς αυτοπεποίθηση, αρχίζεις να εμπιστεύεσαι τον εαυτό σου και κάνεις την άσκηση κομμάτι της καθημερινής σου ζωής. Δοκίμασε τον κανόνα 80/20: δείξε περισσότερο πάθος και κατανόησε ότι η χαλάρωση είναι εξίσου σημαντική με τη δράση, οπότε ασκήσου με ένταση το 80% του χρόνου και χαλάρωσε το υπόλοιπο 20%.

5. Μπες σε μια ομάδα

Γενικά τα ομαδικά προγράμματα είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να ανεβάσεις το επίπεδο της ενεργητικότητας και του κινήτρου σου. Αν δε σε εμπνέουν, κάνε φίλους στο γυμναστήριο και πρότεινέ τους να ασκείστε μαζί. Οι μικρές ομάδες άσκησης, που αποτελούνται από τρία με τέσσερα άτομα, ενισχύουν την προσπάθειά σου. Έχει αποδειχτεί πως είναι η πιο αποτελεσματική μορφή προπόνησης, επειδή υπάρχει η αίσθηση υπευθυνότητας.

Διάβασε επίσης: Τι πρέπει να σταματήσεις το 2019 για να αποκτήσεις ένα πιο υγιές σώμα (και μια πιο υγιή σχέση με το φαγητό)

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

Best of network

#shapegreece