Γιατί είναι απαραίτητη η καθημερινή άσκηση στην καραντίνα;

Η άσκηση όχι μόνο γυμνάζει το σώμα αλλά είναι και ένα θεραπευτικό μέσο για την ψυχολογία μας αυτή την περίοδο.

01.04.2020

Γράφει: Επιστημονικός Συνεργάτης Shape

εχεις διαβασει

Γιατί είναι απαραίτητη η καθημερινή άσκηση

Από τη Βασιλική Δημητροπούλου wellbeing specialist, yoga specialist (Instagram: @vasiliki_wellbeing).

Η άσκηση είναι γνωστό και επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι λειτουργεί ως θεραπευτικό μέσο τόσο σωματικά όσο και πνευματικά. Στην πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση που διανύουμε η άσκηση αποτελεί μια μορφή διαφυγής, διασκέδασης αλλά και θεραπείας, γι΄αυτό είναι και απαραίτητη καθημερινά.

Ο άπειρος ελεύθερος χρόνος που έχει δημιουργηθεί είναι μια ευκαιρία για επαναπροσδιορισμό των πραγματικών μας αναγκών.  Μια από αυτές είναι η ανάγκη μας για κίνηση. Το ανθρώπινο σώμα είναι φτιαγμένο για να  κινείται, να τεντώνεται και να περπατάει. Ευτυχώς όλα αυτά μπορούμε να τα κάνουμε εύκολα και αυτή την περίοδο που είμαστε σπίτι.

Αφιέρωσε  καθημερινά τουλάχιστον 30’ σε όποια μορφή κίνησης προτιμάς.

Μπορείς να βάλεις δυνατά μουσική και να χορέψεις ελεύθερα ώσπου να νιώσεις τους παλμούς σου να ανεβαίνουν. Ξεκουράσου για λίγο και χόρεψε άλλο ένα, δυο ή όσα τραγούδια αντέχεις. Κινήσου ελεύθερα και χωρίς να σκέφτεσαι βήματα και χορογραφίες, κινήσου όπως το σώμα σου σε πηγαίνει. Θα αισθανθείς μετά από 15-20΄χορού αναζωογόνηση καθώς οι ενδορφίνες ( ορμόνες της χαράς) θα έχουν κατακλύσει το σώμα σου και το μυαλό σου θα έχει ξεφύγει από την υπερπληροφόρηση της εποχής.

Εκμεταλλεύσου τη δυνατότητα εξόδου από το σπίτι για σωματική άσκηση.

Βάλε άνετα ρούχα, αθλητικά παπούτσια και βγες  στον καθαρό αέρα. Ακόμη και αν δεν ήσουν ο τύπος που περπατούσε ή έτρεχε , τώρα είναι η στιγμή να το δεις διαφορετικά. Σαν μέσο διαφυγής και θεραπείας και όχι καταναγκασμό. 30 – 40’ περπάτημα κάθε μέρα διατηρούν υγιείς τις αρθρώσεις στο σώμα και δυναμώνουν τόσο τους μύες όσο και την καρδιοαναπνευστική αντοχή. Αν έχεις συνηθίσει το περπάτημα ξεκίνα ήπιο τρέξιμο. Ξεκίνα με 3’ συνεχόμενο τρέξιμο και κάνε διάλειμμα για 2’ περπατώντας. Επανέλαβε αυτό τον κύκλο για 3-4 φορές ακόμη.

Δημιούργησε ένα προσωπικό χώρο στο σπίτι.

Δημιούργησε ένα προσωπικό χώρο στο σπίτι με κεράκια, ωραίο φωτισμό, μαξιλάρια  και πήγαινε εκεί όταν αισθάνεσαι στρεσαρισμένη. Κάθισε άνετα και κλείσε τα μάτια σου για 5’. Άρχισε να αναπνέεις βαθιά μέσα στην κοιλιά σου. Συγκεντρώσου μόνο στη λειτουργία της αναπνοής και άφησε τις σκέψεις να περνούν χωρίς να τις κρίνεις. Αυτό είναι ένας διαλογισμός που μπορείς να κάνεις όσες φορές θέλεις μέσα στην ημέρα για να χαλαρώνεις και να στρέφεις την προσοχή σου αλλού πέρα από τα προβλήματα της καθημερινότητας.

Έτσι η άσκηση γίνεται ένα θεραπευτικό μέσο για  το σώμα καθώς προλαμβάνει από χρόνιες παθήσεις και μυοσκελετικούς πόνους, ειδικά αυτή την περίοδο που η κίνηση μας έχει περιοριστεί. Λειτουργεί θεραπευτικά όμως και για το νου καθώς μειώνει το στρες και μας γεμίζει χαρά και ευεξία.

Τα μυστικά των trainers (τι να τρως, πώς θα έχεις δύναμη, τι λάθος κάνουν οι γυναίκες σε άσκηση και διατροφή)

Σφιχτοί κοιλιακοί με το πρόγραμμα των 5,5 λεπτών της Pilates instructor

Ασκήσεις στις σκάλες του σπιτιού για γραμμωμένα πόδια και σφιχτούς γλουτούς

Εβδομαδιαίο πρόγραμμα γυμναστικής: Τι προπόνηση να κάνω κάθε μέρα όσο είμαι σπίτι;

Περισσότερα από Fitness

Best of network

#shapegreece