5 λόγοι που πρέπει προτιμήσεις την ήπια άσκηση σήμερα (έκανες αποτρίχωση;)

Μερικές φορές δεν θα τα δώσεις όλα στην προπόνηση και δεν θα έχεις τύψεις. Να γιατί.

05.03.2019

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

Έτσι θα κάνεις ακόμα πιο αποτελεσματικές τις ασκήσεις για κοιλιακούς!

Εάν γυμνάζεσαι τακτικά, σίγουρα έχεις αντιμετωπίσει το δίλημμα «μήπως σήμερα δεν πρέπει να πάω στο γυμναστήριο/προπόνηση;» Κι επειδή κι εμείς έχουμε συχνά την ίδια απορία, ρωτήσαμε ειδικούς και μας ξεκαθάρισαν πότε είναι λογικό να παραλείψεις την προπόνησή σου – και πότε είναι απλά κοπάνα.

Προφανώς εάν έχεις κάποιο τραυματισμό ή είσαι άρρωστη θα πρέπει να ακούς τη συμβουλή του γιατρού σου, εδώ όμως θα πέντε περιπτώσεις που θα πρέπει να προτιμήσεις πιο ήπια προπόνηση από το συνηθισμένο σου.

Διάβασε επίσης: Yπάρχει ΜΙΑ άσκηση για να χάσεις περισσότερα κιλά

Κάνε ήπια άσκηση αν δεν νιώθεις και τόσο καλά

Όπως λέει ο φυσιολόγος άσκησης Pete McCall, θα πρέπει να παραλείψεις την προπόνηση αν είσαι άρρωστη, μπορείς όμως να συνεχίσεις τη ρουτίνα σου με μια ήπια άσκηση αν απλά νιώθεις «κάπως». (Στις περισσότερες περιπτώσεις η προπόνηση θα σε κάνει να νιώσεις καλύτερα.) Απλά κράτησε χαμηλά την ένταση αφού αν κουράσεις τον εαυτό σου μπορεί να αποδυναμωθεί περισσότερο το ανοσοποιητικό σου σύστημα.

Κάνε ήπια άσκηση αν έκανες μόλις αποτρίχωση στο μπικίνι

Διάλεξε στρατηγικά τις προπονήσεις σου μετά την αποτρίχωση – εξάλλου, έχεις ήδη πονέσει! «Σίγουρα θα πρότεινα να μην κάνεις ποδήλατο ή spinning τις επόμενες μέρες, καθώς η υπερβολική τριβή και πίεση από τη σέλα του ποδηλάτου και τα σφιχτά ρούχα μπορεί να προκαλέσουν ερεθισμό» συμβουλεύει η δερματολόγος Jessica Krant, M.D. «Το τρέξιμο είναι επίσης επίφοβο. Για τις μέρες μετά την αποτρίχωση προτίμησε μια πιο ήπια άσκηση με άνετα ρούχα» προσθέτει.

Ή έχεις ένα ολοκαίνουργιο τατουάζ

Παρότι ο ιδρώτας δεν θα εμποδίσει την επούλωση, θα πρέπει να είσαι ιδιαίτερα προσεκτική να μην το καταστρέψεις όσο είναι ακόμη «φρέσκο». Επιπλέον, δεν θέλεις να ρισκάρεις κάποια μόλυνση – οπότε το γυμναστήριο δεν είναι η καλύτερη επιλογή σου. Η προπόνηση που μπορείς να κάνεις εξαρτάται από το σημείο που βρίσκεται το τατουάζ και πόσο μεγάλο είναι, σχολιάζει η Krant. Είναι επίσης σημαντικό να αποφύγεις την τριβή ώστε να μη χαλάσεις ή ερεθίσεις το τατουάζ σου. «Συστήνω ήπια δραστηριότητα για να προληφθούν τυχόν γδαρσίματα ή τραυματισμοί στην περιοχή μέχρι να αρχίσει να επουλώνεται, περίπου καμιά 10αριά μέρες» συστήνει η ειδικός.

Ή έχεις κάνει δύο συνεχόμενες μέρες προπόνηση υψηλής έντασης

Παρότι ο McCall ισχυρίζεται πως μπορείς να γυμνάζεσαι ουσιαστικά κάθε μέρα, το μυστικό είναι να εναλλάσσεις την ένταση των προπονήσεών σου – κράτησε αυτό το βασικό κανόνα: μετά από μία ή δύο ημέρες προπόνησης υψηλής έντασης, θα πρέπει να προσθέσεις άσκηση ήπιας ή μέτριας έντασης. «Ο μυϊκός ιστός χρειάζεται χρόνο για να επιδιορθωθεί» εξηγεί. «Η άσκηση υψηλής έντασης ασκεί φυσική πίεση στους ιστούς και η πολλή πίεση με ελάχιστο χρόνο αποθεραπείας οδηγεί σε μακροχρόνιους τραυματισμούς» συμπληρώνει.

Έχεις hangover

Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες. Και παρότι η ήπια άσκηση αυξάνει την κυκλοφορία κι αυτό μπορεί να σε βοηθήσει να νιώσεις καλύτερα, σύμφωνα με τον McCall, είναι προτιμότερο να μην το παρακάνεις. «Η μεγάλη ένταση θα μπορούσε να σου προκαλέσει πονοκέφαλο. Επιπλέον, θα επηρεαστούν οι κινητικές δεξιότητες πράγμα που σημαίνει ότι η δυνατή άσκηση όταν έχεις hangover θα μπορούσε να αυξήσει τον κίνδυνο τραυματισμού» συμπληρώνει. «Οι καλύτερες επιλογές σου είναι το γρήγορο περπάτημα ή ελαφρύ τζόγκινγκ». Κάψε λίπος και θερμίδες με περπάτημα! Βρήκαμε 6 τρόπους!

Διάβασε επίσης: Τι να κάνεις για καλύτερο ύπνο και καλύτερη άσκηση; Αερόβια ή ενδυνάμωση; Να φας πρωτεΐνη πριν τον ύπνο;

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.