Μάθαμε τι είναι η περιτονία ή fascia (εσύ γνωρίζεις;)

Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζεις, η fascia σχετίζεται άμεσα με την ευελιξία, την κινητικότητα και τη δύναμή σου.

08.05.2019

εχεις διαβασει

Μάθαμε τι είναι η περιτονία ή fascia (εσύ γνωρίζεις;)

Συνεργάστηκε η Ελευθερία Ζαπαντιώτη, απόφοιτη ΤΕΦΑΑ Αθήνας, Studio One official trainer, run concept master trainer, personal/group trainer.

O όρος περιτονία ή fascia, όπως είναι στα αγγλικά, υποδηλώνει το σύνολο των συνδετικών σχηματισμών που βρίσκονται κάτω από το δέρμα και δεν μπορούν να προσδιοριστούν με άλλον όρο. Η περιτονία καλύπτει τους μυς, τα οστά, τα όργανα, τα νεύρα και τα αιμοφόρα αγγεία και ανάλογα με τις απαιτήσεις κάθε φορά ποικίλλει σε πάχος και πυκνότητα. «Κάθε βήμα και κάθε κάθισμα –και κάθε ώρα καθιστική ζωής– επηρεάζουν την περιτονία σου» επισημαίνει η Ελευθερία Ζαπαντιώτη, απόφοιτη ΤΕΦΑΑ Αθήνας, Studio One official trainer και προσθέτει: «Εάν νιώθεις τις αρθρώσεις σου δύσκαμπτες όταν σηκώνεσαι μετά από αρκετή ώρα καθίσματος, υπεύθυνη είναι η περιτονία, η οποία έχει χάσει προσωρινά τις ελαστικές της ιδιότητες. Κινήσου λίγο και η αίσθηση αυτή θα φύγει. Αυτός είναι ένας βασικός λόγος για τον οποίο η κίνηση είναι τόσο σημαντική».

Διάβασε επίσης: 4 λόγοι να πας για περπάτημα σήμερα κιόλας

Όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά

Με την πάροδο του χρόνου (ή εξαιτίας ενός τραυματισμού) η περιτονία μπορεί να υποστεί αλλοιώσεις στη μορφή και τη λειτουργία της. «Σκέψου, για παράδειγμα, την περίπτωση της πελματιαίας απονευρωσίτιδας, αυτό τον πόνο που μπορεί να νιώσεις όταν τρέχεις. Ο πόνος προκαλείται όταν στην περιτονία που ξεκινά από τη φτέρνα δημιουργείται φλεγμονή από επανειλημμένη υπερβολική επιβάρυνση» εξηγεί η trainer. Η αποκατάσταση: Ξεκουράσου από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα και κάνε ήπια φλεξ στο πόδι (διάταση). «Εν τω μεταξύ, οι μεγάλες αλλοιώσεις μπορούν να περιορίσουν την κίνηση, να εμποδίσουν, δηλαδή, τους μυς να συσταλθούν αποτελεσματικά, περιορίζοντας την ευελιξία, την κινητικότητα και τη δύναμη» αναφέρει η ειδικός.

Πώς θα χαλαρώσεις

Το μασάζ και η διάταση της περιτονίας μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των προβλημάτων. «Η πίεση και η μάλαξη με τα χέρια ή με εργαλεία και οι διατάσεις διατηρούν την περιτονία μαλακή» λέει η ειδικός. «Στα σφιχτά σημεία πήγαινε απαλά. Χρειάζονται ελαφριές αλλά ζωηρές κινήσεις για να τα μαλακώσεις» συμβουλεύει ο ίδιος. Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό International Physical Therapy Journal έδειξε ότι το foam rolling και το μασάζ με roller πριν την άσκηση μπορεί επίσης να αυξήσει την κινητικότητα και να μειώσει τον πόνο μετά. «Η μυοσκελετική χαλάρωση αυξάνει τη ροή αίματος στην περιοχή, η οποία μπορεί να σε ανακουφίσει από τον πόνο και να σε βοηθήσει να αναρρώσεις από την προπόνηση πιο γρήγορα» τονίζει η trainer.

Διάβασε επίσης: Κάνε σωστά διατάσεις πριν και μετά την άσκηση με τις συμβουλές του trainer

[related id="427947"]

Περισσότερα από Fitness

Best of network

#shapegreece