Mobility: Τι σημαίνει κινητικότητα των αρθρώσεων και πώς θα τη βελτιώσεις;

Ρωτήσαμε τον ειδικό.

02.07.2019

Γράφει: Ευμορφία Σαββαΐδη

εχεις διαβασει

Mobility: Τι σημαίνει κινητικότητα των αρθρώσεων και πώς θα τη βελτιώσεις;

Συνεργάστηκε ο Δημήτρης Μώρος, καθηγητής Φυσικής Αγωγής, ιδιοκτήτης του health & performance center FitnessArt (dimitrismoros.com και Fitnessart.gr).

Η κινητικότητα των αρθρώσεων ή, αλλιώς, mobility είναι πολύ σημαντική για το πώς λειτουργεί το σώμα σου και το μυϊκό σύστημα. «Εξασφαλίζει ότι οι αρθρώσεις στο σώμα σου μπορούν να λειτουργήσουν σε όλο το εύρος της κίνησής τους ώστε να εκτελούν τις φυσικές κινήσεις για τις οποίες είναι σχεδιασμένες» σχολιάζει ο Δημήτρης Μώρος, καθηγητής Φυσικής Αγωγής.

Μία ομάδα

Μπορεί να νομίζεις ότι κινείς τα χέρια και τα πόδια χάρη στους μυς σου, ωστόσο αυτοί δε λειτουργούν αυτόνομα στο σώμα. Για να κινηθούν, θα πρέπει να δώσει «εντολή» η ανάλογη άρθρωση στο κεντρικό νευρικό σύστημα. Γι’ αυτό και η σωστή προπόνηση δεν περιλαμβάνει μόνο ασκήσεις για τους μυς, αλλά και βελτίωση της κινητικότητας των αρθρώσεων βάζοντας ποικιλία στις προπονήσεις σου και κάνοντας τακτικά προγράμματα stretching και mobility.

DIY

Οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις της καθημερινότητας δημιουργούν μηχανικά προβλήματα. Σήκω από την καρέκλα, τέντωσε προς τα πίσω το σώμα σου κάνοντας μια μικρή υπερέκταση, στρίψε αριστερά και δεξιά τον κορμό σου, άνοιξε τα χέρια και στρίψε τις παλάμες προς τα πάνω και προς το πάτωμα. Αυτές οι μικρές κινήσεις, πολλές φορές μέσα στη μέρα, θα κρατήσουν τις αρθρώσεις σου υγιείς.

Με το foam roller

«Κύλισε ένα foam roller κάτω από κάθε μυ. Αν νιώθεις σφίξιμο ή πόνο, έχεις βρει ένα πρόβλημα κινητικότητας. Μείνε ακίνητη και πάρε βαθιές ανάσες. Έπειτα προσπάθησε να διατείνεις τον μυ που βρίσκεται πάνω στο foam roller, μείνε στη θέση αυτή για 5 δευτερόλε-
πτα και ελευθέρωσε. Επανάλαβε μέχρι να φύγει εντελώς η ενόχληση. Αρκεί μια τόσο απλή άσκηση για να βελτιώσει την ποιότητα των ιστών του σώματός σου και την ικανότητά σου να κινείσαι πιο ελεύθερα» εξηγεί ο Δημήτρης Μώρος.

Διάβασε επίσης: Foam rolling: Πότε να κάνεις, πόση ώρα, ποια τα οφέλη και πού βρήκαμε τα καλύτερα foam rollers

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece