Πονεμένοι μυς: Πότε να βάλεις κρύο και πότε ζεστό αν έχεις τραυματιστεί

Τι να κάνεις αν ξυπνήσεις το πρωί με δυνατό πόνο έπειτα από μια έντονη προπόνηση στο γυμναστήριο;

30.07.2019

Γράφει: Βίκυ Πασχάλη

εχεις διαβασει

Πονεμένοι μυς: Εάν έχει πρηστεί…

Βάλε πάγο. Η παγωμένη κομπρέσα επάνω στο τραυματισμένο σημείο βοηθά να συρρικνωθούν, ή να στενέψουν, οι φλέβες αποτρέποντας τη συγκέντρωση του αίματος στην περιοχή. Το επιπλέον αίμα στην περιοχή του τραύματος μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή ή οίδημα και να επιβραδύνει τη διαδικασία της επούλωσης.

Πονεμένοι μυς: Εάν πονάει…

Ζέστανέ το. Η ζέστη τυπικά αυξάνει τη ροή του αίματος στην περιοχή προσφέροντας στους τραυματισμένους ιστούς τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για να επουλωθούν. Μπορεί, επίσης, να αυξήσει την ευλυγισία των τενόντων και των μυών.

Και τι να φας για πονεμένους μυς:

Ανανά

Περιέχει βρωμελίνη, ένα φυσικό αντιφλεγμονώδες που βοηθάει στην ανακούφιση από πόνους, οιδήματα και τραβήγματα. Επίσης, περιέχει βιταμίνη C που συμβάλλει στην αποκατάσταση της φθοράς στους ιστούς.

Πίτα ολικής άλεσης και χούμους

Το χούμους είναι εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης και υδατανθράκων. Συνδυάζοντάς το με πίτα ολικής άλεσης –η οποία απελευθερώνει σταδιακά ενέργεια στον οργανισμό- εξασφαλίζεις όλα όσα χρειάζεται ο οργανισμός σου μετά από μια έντονη προπόνηση.

Ακτινίδιο

Επειδή είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, αντιοξειδωτικά και κάλιο, αυτό το φρούτο συμβάλλει στη γρήγορα ανάρρωση του μυικού συστήματος, μετά την καταπόνηση που υπέστη στη διάρκεια της γυμναστικής. Αν μπορείς, φάτο με τη φλούδα που είναι επίσης πολύ πλούσια σε θρεπτικά συστατικά.

Νερό

Ό,τι κι αν επιλέξεις να φας, μην ξεχάσεις να πιεις επίσης και αρκετό νερό. Κατά τη διάρκεια της άσκησης το σώμα σου μπορεί να έχει χάσει έως και μισό κιλό νερό και για να το αναπληρώσεις πρέπει να πιεις δύο με τρία ποτήρια.

Γλυκοπατάτα

Οι βιταμίνες Β6, C και D, το κάλιο και το μαγνήσιο που περιέχονται στη γλυκοπατάτα, αλλά και οι υδατάνθρακες που σου προσφέρει είναι απαραίτητα για την αναπλήρωση της ενέργειας στο σώμα.

Μούρα

Έρευνες έχουν δείξει ότι τρώγοντας μούρα επιταχύνεται η διαδικασία αποκατάστασης μετά τη γυμναστική κατά 300%, χάρη στα αντιοξειδωτικά που περιέχουν.

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece