Πώς θα έχεις ενεργοποιημένο κορμό σε κάθε άσκηση (ακούς να στο λένε αλλά ξέρεις τι σημαίνει;)

Γιατί ο ενεργοποιημένος κορμός είναι τόσο σημαντικός στις ασκήσεις σου;

09.06.2019

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

Το πρόγραμμα για ενεργοποίηση μεταβολισμού με τη #1 άσκηση

Συνεργάστηκε ο Ιάσονας Γαργαλιάνος, personal trainer.

Ενεργοποιημένος κορμός; Μάθε τι σημαίνει!

Μετάφραση: Το έχεις ακούσει χιλιάδες φορές. Σ’ το λένε όταν κάνεις σανίδα, ασκήσεις με kettlebells και, ουσιαστικά, κάθε άσκηση. Όμως, το να ενεργοποιήσεις τον κορμό σου δε σημαίνει να σφίξεις απλώς την κοιλιά σου. «Πρέπει να σφίξεις τους μυς που σταθεροποιούν τη σπονδυλική σου στήλη, κυρίως τον εγκάρσιο κοιλιακό, ο οποίος είναι ο βαθύτερος κοιλιακός μυς» τονίζει o personal trainer Ιάσονας Γαργαλιάνος.

  • Για να ενεργοποιήσεις λοιπόν τον κορμό σου, ακολούθησε τον οδηγό: «Ξεκίνα με τη σπονδυλική στήλη σε ουδέτερη θέση (μην αγχώνεσαι, έχουμε στη συνέχεια μετάφραση γι’ αυτό) και πάρε μεγάλες, βαθιές αναπνοές. Αργά και με έλεγχο, άρχισε να σπρώχνεις τη λεκάνη προς τον κορμό σφίγγοντας τους γλουτούς και ρουφώντας τον αφαλό προς τη σπονδυλική στήλη, σαν να προσπαθείς να τον πιέσεις στο πάτωμα ανάμεσα στα ισχία σου – αυτό λέγεται drawing-in maneuver και με την κίνηση αυτή μπαίνουν στο παιχνίδι οι κάτω κοιλιακοί, σφίγγουν και… ενεργοποιούνται».
  • To δεύτερο που πρέπει να κάνεις είναι να σφίξεις όλους τους μυς που περιβάλλουν τον πυρήνα. «Αυτό ονομάζεται bracing και για να το κάνεις χρειάζεται να ενεργοποιήσεις την περιοχή γύρω από την σπονδυλική στήλη και να αισθάνεσαι πως το σημείο αυτό έχει “βάρος”, πως είναι σταθερό». Κι αν αναρωτιέσαι γιατί αυτή είναι η αγαπημένη ατάκα του γυμναστή σου, ο coach έχει την απάντηση. «Η ενεργοποίηση του κορμού σε προστατεύει από τραυματισμούς, σε βοηθά να έχεις σωστή στάση σώματος και επιτρέπει να σηκώσεις και μεγαλύτερα βάρη». Δεν μπορούμε να διαφωνήσουμε με αυτό.

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece