Πώς θα κάνεις γιόγκα στο γρασίδι, στην παραλία, στο βουνό

Γιατί να κάνεις γιόγκα έξω, οι βασικές συμβουλές της ειδικού και τι πρέπει να προσέξεις.

04.06.2019

Γράφει: Επιστημονικός Συνεργάτης Shape

εχεις διαβασει

Πώς θα κάνεις γιόγκα στο γρασίδι, στην παραλία, στο βουνό

Από την Αριάδνη Οικονομίδη, πανελληνιονίκης στίβου και απόφοιτος του Τμήματος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Θεσσαλίας (ΤΕΦΑΑ), yoga instructor (www.ariadnioikonomidi.com, www.yogaforhappykids.gr).

Όσο κι αν λατρεύουμε το αγαπημένο μας studio yoga, τώρα που φτιάχνει ο καιρός, τίποτα δεν μπορεί να μας σταματήσει από το να αφήσουμε τους 4 τοίχους και να βγούμε έξω. Άλλωστε, αυτή είναι και μία από τις ομορφιές της yoga, το ότι τίποτα δεν μας εμποδίζει από το να ασκούμαστε παντού. Από το πάρκο της γειτονιάς μας, την πιο κοντινή παραλία ή ένα ξέφωτο στο βουνό, ο συνδυασμός της yoga και του καθαρού αέρα, θα αναζωογονήσει το σώμα και το πνεύμα, ενεργοποιώντας και τις πέντε αισθήσεις.

Διάβασε επίσης: Οι ασκήσεις γιόγκα για τον αυχένα και την πλάτη που προτείνει η yoga expert

Ας μην ξεχνάμε ότι οι πιο διάσημοι δάσκαλοι yoga δεν έκαναν τις asanas τους σε κάποιο studio, αλλά στη φύση και -μεταξύ μας- πολύ καλά έκαναν. Η yoga, άλλωστε, «γεννήθηκε» μέσα στο δάσος και είναι αποτέλεσμα παρατήρησης της φύσης και των ζώων.

Όλοι εμείς που ξέρουμε και αγαπάμε τη yoga, γνωρίζουμε καλά ότι η πρακτική στη φύση δεν είναι μόνο απολαυστική αλλά και ευεργετική, αφού έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία μας, όπως η αύξηση της ενέργειας, η μείωση του στρες και της έντασης και η χαλάρωση.

Ας πάρουμε, λοιπόν, μερικές «γενναίες» εισπνοές καθαρού αέρα και ας ετοιμαστούμε για yoga στη φύση!

Διάβασε επίσης: Οι ασκήσεις γιόγκα για πόνους στη μέση που προτείνει η instructor

Πού μπορούμε λοιπόν να κάνουμε yoga εκτός studio;

Κυριολεκτικά παντού! Από το μπαλκόνι μας, στο γκαζόν του κήπου, στο απέναντι παρκάκι, σε κάποιο μεγάλο άλσος στην πόλη ή ακόμη και πιο ψηλά… στο βουνό. Φυσικά τώρα που το καλοκαίρι είναι προ των πυλών, τι καλύτερο από το στρώσουμε το mat μας στις υπέροχες και ακόμα άδειες παραλίες;

Επίσης, θα σου πρότεινα να μην χάσεις την εμπειρία ενός yoga retreat που συνήθως γίνεται σε κάποιο παραθαλάσσιο μέρος τους καλοκαιρινούς μήνες και πρόκειται για μια μοναδική εμπειρία ζωής. Σε κάθε περίπτωση, όπου κι αν στρώσουμε τα στρώματά μας, το σίγουρο είναι ότι θα «χαιρετήσουμε» στ’ αλήθεια τον ήλιο και θα απολαύσουμε περισσότερο από ποτέ την πρακτική μας και τα οφέλη της.

Γιατί λοιπόν να κάνουμε yoga έξω;

Ας θυμηθούμε λίγο μια από τις πιο σημαντικές στιγμές σε ένα μάθημα yoga, τη στιγμή της “savasana”. Είναι αυτή η φανταστική στιγμή που ξαπλώνουμε, βυθίζουμε το κορμί στο στρώμα, κλείνουμε τα μάτια και μεταφερόμαστε νοητά στη φύση για να χαλαρώσουμε. Αν αυτή είναι η πιο αναζωογονητική στιγμή, σκεφτείτε πώς θα είναι αν μεταφερθούμε πραγματικά στη φύση και κάνουμε τη “savasana”, ακούγοντας τα αληθινά τιτιβίσματα των πουλιών και τον παφλασμό των κυμάτων. Τα οφέλη από τη yoga σε εξωτερικό χώρο είναι τόσα πολλά που φοβάμαι ότι δύσκολα θα τα συμπεριλάβω όλα! Αξίζει να προσπαθήσω όμως:

  • Γινόμαστε ένα με τη φύση και πετυχαίνουμε τη διάσημη «γείωση» του σώματος και την εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών.
  • Ζούμε την πιο χαλαρωτική και αγχολυτική εμπειρία, ακούγοντας αληθινούς ήχους της φύσης.
  • Χρησιμοποιούμε και τις πέντε αισθήσεις μας, αφού μπορούμε να μυρίσουμε την Άνοιξη, να ακούσουμε τα πουλάκια, να πιάσουμε την άμμο, να δούμε το απέραντο γαλάζιο, να νιώσουμε το αεράκι να μας «αγγίζει».
  • Μπορούμε να ασκηθούμε όπου θέλουμε και όποτε θέλουμε.
  • Δεν χρειαζόμαστε καν στρώμα, αφού το γκαζόν και η άμμος είναι ιδανικά για τις asanas μας.
  • Σύμφωνα με έρευνες, ο χρόνος που περνάμε στη φύση μειώνει σημαντικά τα επίπεδα κορτιζόλης και το στρες.
  • Δοκιμάζουμε την ισορροπία μας χωρίς να φοβόμαστε, αφού ακόμα και αν πέσουμε, θα πέσουμε στην άμμο ή στο γρασίδι.
  • Χαιρετάμε πραγματικά τον ήλιο.
  • Η αλληλεπίδραση με τη φύση βελτιώνει τη συγκέντρωσή μας και τη βραχυπρόθεσμη μνήμη.
  • Ενδυναμώνουμε το ανοσοποιητικό μας και απορροφάμε περισσότερη βιταμίνη D.
  • Νιώθουμε καλύτερα τόσο από το οξυγόνο που εισπνέουμε όσο και από τη γη που αγγίζουμε.
  • Ενισχύουμε την αυτοπεποίθησή μας.
  • Η yoga στη φύση μας δίνει έμπνευση αφού δοκιμάζουμε asanas στο φυσικό τους χώρο. Σκεφτείτε να δοκιμάζετε τη στάση του δέντρου κοιτάζοντας όντως ένα δέντρο.
  • Καταναλώνουμε περισσότερες θερμίδες αφού η εκτέλεση των asanas είναι λίγο πιο δύσκολη.
  • Ο ήλιος και η ζεστή άμμος βοηθούν στην ευλυγισία και την ευκαμψία των μυών.
  • Η εξάσκηση στην άμμο ενδυναμώνει τους δευτερεύοντες μυς μας.

Τα βασικά tips για να κάνουμε yoga έξω:

Αν λοιπόν, σκέφτεσαι να δοκιμάσεις την yoga κάπου έξω, απλώς χαλάρωσε, ακολούθησε τα tips που θα μοιραστώ μαζί σου και… namaste:

  • Επιλέγουμε πάρκα με γρασίδι και αποφεύγουμε πάρκα με χαλικάκι για ευνόητους λόγους.
  • Αν επιλέξουμε να ασκηθούμε λίγο πριν τη δύση του ήλιου, θα ζήσουμε την απόλυτη εμπειρία του «χαιρετισμού».
  • Φοράμε αντικουνουπικό σπρέι γιατί τα κουνούπια και τα έντομα καραδοκούν.
  • Νωρίς το πρωί ή το απόγευμα είναι οι καλύτερες ώρες για να αποφύγουμε τα τσιμπήματα από τα πλάσματα της φύσης.
  • Παίρνουμε μαζί μας νερό και ενυδατωνόμαστε συχνά.
  • Όσο εμπνευστικός κι αν είναι ο ήχος της θάλασσας, αν συνδυάζεται με τον ήχο από τον υπόλοιπο κόσμο της παραλίας, δεν είναι αποτελεσματικός. Γι’ αυτό, για καλό και για κακό έχουμε μαζί μας την αγαπημένη μας yoga μουσική και ακουστικά.
  • Ζεσταινόμαστε, περπατώντας πριν αρχίσουμε τις asanas.
  • Ντυνόμαστε με outfit που δεν μας πειράζει να λερώσουμε.
  • Σε περίπτωση yoga group, προσέχουμε να τοποθετούμε το στρώμα μας κοντά στον δάσκαλο για να ακούμε καλύτερα.

Τι πρέπει να προσέξουμε;

Η yoga έξω μπορεί να είναι μία από τις πιο zen και χαλαρωτικές εμπειρίες που μπορεί να ζήσει κανείς, όμως είναι κάποια σημεία που πρέπει να προσέξουμε:

  • Δεν κάνουμε yoga μόνοι μας, χωρίς την παρακολούθηση κάποιου έμπειρου trainer.
  • Επιλέγουμε πάρκα και μέρη που είναι ασφαλή και όχι απομονωμένα.
  • Από την άλλη, δεν επιλέγουμε μέρη και πάρκα που σφύζουν από ζωή, γιατί κάπως πρέπει και να αυτοσυγκεντρωθούμε.
  • Όταν είμαστε στην παραλία, αποφεύγουμε την άσκηση τις μεσημβρινές ώρες.
  • Δεν ξεχνάμε ποτέ μα ποτέ το αντηλιακό μας, αφού μπορεί να “χαιρετάμε” τον ήλιο αλλά αυτός μπορεί να μας… κάψει!
  • Ελέγχουμε ότι δεν υπάρχει τίποτα κάτω από το mat μας που να μας εμποδίζει.
  • Στην περίπτωση που το έδαφος δεν είναι ομαλό, μπορεί να χρειαστεί να μην βγάλουμε τα παπούτσια μας.
  • Διπλοτσεκάρουμε πάντα τον καιρό, γιατί είναι κρίμα να μας πιάσει η βροχή ενώ χαλαρώνουμε.

Διάβασε επίσης: Ποιο είδος γιόγκα να επιλέξεις ανάλογα με το στόχο σου; (αδυνάτισμα, αντοχή, ευλυγισία κ.ά.)

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.