Πώς θα σε ωφελήσει η γιόγκα σε κάθε φάση της ζωής σου (στα 20, στα 30, στην εμμηνόπαυση κ.ά.)

Τελικά, υπάρχει ηλικία στη yoga; Τι πέντε, τι σαράντα, τι εξήντα πέντε! Δεν έχει καμία σημασία!

19.04.2020

εχεις διαβασει

Θέλω να χάσω βάρος: Ξέρεις ποια είναι η ιδανική ώρα για άσκηση;

Από την Αριάδνη Οικονομίδη, πανελληνιονίκη στίβου και απόφοιτο του Τμήματος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Θεσσαλίας (ΤΕΦΑΑ), yoga instructor www.ariadnioikonomidi.com  και yogaforhappykids.gr

Στην yoga, δεν έχει σημασία πόσο είμαστε, αλλά πόσο νιώθουμε. Ο καθένας και όλοι μπορούν να δοκιμάσουν yoga, γιατί ακόμα κι αν είμαστε αδύνατοι ή παχουλοί, ψηλοί ή κοντοί, μικροί ή μεγάλοι, στην yoga είμαστε όλοι καλοδεχούμενοι! Ο λόγος; Η yoga δεν είναι απλώς ένα είδος άσκησης, αλλά μια ολόκληρη φιλοσοφία ζωής που «αγκαλιάζει» όλο τον κόσμο, χωρίς διαχωρισμούς.

Πότε μπορεί κανείς να ξεκινήσει yoga;

Η yoga είναι ένα δώρο ζωής που χαρίζεται απλόχερα σε όλους, γι’ αυτό και καλό θα ήταν να ξεκινήσει όσο πιο νωρίς γίνεται. Η μαγική ηλικία είναι αυτή των 3 ετών, όπου το μάθημα παίρνει τη μορφή παιχνιδιού και οι μικροί yogis περνούν πιο όμορφα και διασκεδαστικά από ποτέ.

Γιατί η yoga είναι ιδανική για τα παιδιά;

Το έχουμε ξαναπεί και θα το ξαναπούμε: η yoga είναι το καλύτερο δώρο που μπορείς να κάνεις στα παιδιά σου. Γιατί τους χαρίζει όλα αυτά που έχουν ανάγκη, τα ηρεμεί, τα βοηθάει να μάθουν τον εαυτό τους και τις δυνατότητές τους, τους μαθαίνει πολύτιμες αξίες και τους συστήνει νέους τρόπους σκέψης. Τα εξοπλίζει με ευλυγισία, τονώνει τη σωματική δύναμη των παιδιών και ενδυναμώνει σωστά όλους τους μύες για μια σωστή ανάπτυξη. Επιπλέον, τα παιδιά πειραματίζονται με το σώμα τους, μαθαίνουν να αναπνέουν σωστά και να γελάνε δυνατά και αληθινά! Άλλωστε αυτό ακριβώς δεν θέλουμε από ένα παιδί;

Διάβασε επίσης: Γιόγκα για παιδιά: Ποια είναι τα οφέλη και οι ιδιαιτερότητες της; Η yoga expert Αριάδνη Οικονομίδη εξηγεί

Yoga και εφηβεία

Στην πιο δύσκολη περίοδο των παιδιών, την εφηβεία, οι αναπνοές της yoga μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά το διάλειμμα και τη χαλάρωση που έχει ανάγκη το γεμάτο ορμόνες και έντονα συναισθήματα σώμα και μυαλό τους. Η αναπτυξιακή αναστάτωση, οι εκρήξεις, οι προκλήσεις, οι πολλές αλλαγές και το απαιτητικό πρόγραμμα φέρνουν τα παιδιά σε δύσκολη θέση. Μια θέση που μέσα από τις asanas και τα μάντρα μπορεί να ξεπεραστεί και οι έφηβοί μας να βρουν το διάλειμμα και την όαση χαλάρωσης που χρειάζονται. Ταυτόχρονα, τα παιδιά σε αυτή την ηλικία είναι λογικό να θέλουν να διαφοροποιηθούν από την υπόλοιπη οικογένεια. Και μόνο η συμμετοχή σε ένα ξεχωριστό τμήμα yoga αρκεί για να τα κάνει να νιώσουν ανεξάρτητα.

Yoga και εξετάσεις

Ποιος δεν θυμάται την περίοδο των εξετάσεων; Άγχος, στρες, απαιτητικό πρόγραμμα, σημειώσεις, διαγωνίσματα, πανεπιστήμια, διάβασμα και… α ν ά σ α! Αυτό ακριβώς μπορεί να προσφέρει ένα session yoga σε κάθε υποψήφιο μαθητή/φοιτητή: την ανάσα που χρειάζεται για να συνεχίσει αυτή την αξιοθαύμαστη προσπάθεια. Έτσι, τα παιδιά επιστρέφουν στον αγώνα τους ανανεωμένα με περισσότερη όρεξη και έτοιμα να ξεπεράσουν κάθε εμπόδιο. Γιατί ακόμα και αν δεν είναι σε κάποιο μάθημα yoga, μπορούν όποια στιγμή το χρειάζονται, να κάνουν κάποια asana και να ξεμπλοκάρουν.

Yoga και εργαζόμενοι στα 30

Μα yoga στο γραφείο; Φυσικά και ναι! Γιατί πλέον είμαστε 30 και η καθημερινότητα μπορεί να μην μας αφήνει πολλά κενά. Η yoga είναι η τέλεια δραστηριότητα για να ξεκινήσει μια μέρα, γεμάτη όρεξη για δουλειά –ακόμα κι αν είναι Δευτέρα! Εκεί, δεν υπάρχουν διαχωρισμοί θέσεων, αλλά όλοι ερχόμαστε πιο κοντά μέσα από τις κινήσεις, την αναπνοή και τον διαλογισμό και εκτελούμε τις ασκήσεις μας. Επιπλέον, η yoga, δεν περιλαμβάνει κριτική ή ανταγωνιστικότητα και έτσι μπορεί να συμβάλλει στη δημιουργία ενός θετικού κλίματος ακόμα και σε έντονα ανταγωνιστικές εταιρείες.

Yoga και εμμηνόπαυση

Σε αυτή την φυσιολογική αλλαγή στη ζωή κάθε γυναίκας που είναι αργή και μακροχρόνια, η yoga μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο. Σε συνδυασμό με τη σωστή διατροφή, τη διαχείριση συναισθημάτων και την αυτογνωσία, η yoga μπορεί να μειώσει τις εξάψεις και τη νυχτερινή εφίδρωση των γυναικών που περνούν στην εμμηνόπαυση. Μέσω των τακτικών sessions, ενδυναμώνουμε τα πόδια που είναι από τα πρώτα σημεία που κουράζονται, ενώ διατηρούμε και την υγιή κατάσταση των οστών. Ταυτόχρονα, σε συναισθηματικό επίπεδο μαθαίνουμε να αντιμετωπίζουμε τη σύγχυση, τις μεταβολές στην ψυχική διάθεση, να νιώθουμε πιο δυνατές και να αποδεχτούμε αυτή τη νέα και πάντα φυσιολογική αλλαγή.

Yoga για τη «χρυσή» ηλικία

Είμαστε όσο νέοι αισθανόμαστε! Γι΄αυτό και η yoga για «μεγάλα παιδιά» δεν είναι απαγορευτική αλλά ιδανική! Έτσι κι αλλιώς, σε αυτή την ηλικία πρέπει να γυμναζόμαστε. Έχει ξεκινήσει η απώλεια της μυϊκής και οστικής μάζας, οι ιστοί γίνονται πιο αδύναμοι και αυξάνεται η πιθανότητα τραυματισμού. Οι ασκήσεις yoga μπορούν να βελτιώσουν το μυοσκελετικό σύστημα, να αυξήσουν τη μυϊκή μάζα, την ευκινησία των αρθρώσεων και την αντοχή των οστών. Επιπλέον μας τονώνουν, κρατούν σε ισορροπία τις ορμόνες και τα εσωτερικά μας όργανα και βοηθούν να διατηρήσουμε σε καλή κατάσταση ακόμα και λειτουργίες όπως η όραση και η ακοή.

Ταυτόχρονα η επίδραση της yoga είναι θεαματική, αφού βελτιώνει το καρδιαγγειακό και το αναπνευστικό σύστημα, την ψυχική διάθεση, διώχνει το άγχος και μας αναζωογονεί. Κυρίως όμως βελτιώνει την ισορροπία μας, έτσι ώστε να είμαστε λιγότερο επιρρεπείς σε πτώσεις και τραυματισμούς. Και το καλύτερο; Χαρίζει νέους φίλους και έναν καινούριο κύκλο από συνοδοιπόρους, που μαζί μπορείτε να κάνετε όχι μόνο yoga αλλά οτιδήποτε σας κάνει ευτυχισμένους και ταιριάζει σε αυτή τη χρυσή περίοδο της ζωής σας.

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

Best of network

#shapegreece