Σκέφτεσαι να ξεκινήσεις προετοιμασία για αγώνα δρόμου; 5 συμβουλές από την Ελληνίδα μαραθωνοδρόμο Γκλόρια Πριβιλέτζιο

Τι πρέπει να θυμάσαι πριν αποφασίσεις να τρέξεις σε αγώνα δρόμου; Ρωτήσαμε την Eλληνίδα μαραθωνοδρόμο Γκλόρια Πριβιλέτζιο.

14.03.2019

εχεις διαβασει

Το τρέξιμο, αν το αγαπήσεις, θα σου αλλάξει τη ζωή οριστικά. Θα γίνει η πιο όμορφη στιγμή της ημέρας που αφιερώνεις εξ ολοκλήρου στον εαυτό σου. «Πρέπει όμως να προσέχεις στην αρχή, ώστε να μη σε παρασύρουν ο ενθουσιασμός ή η απειρία» τονίζει η Γκλόρια Πριβιλέτζιο.


Η Γκλόρια Πριβιλέτζιο είναι αυτή τη στιγμή στην 1η θέση στις Ελληνίδες δρομείς σε επίδοση σε μαραθώνιο δρόμο με χρόνο 2.38.39. Της ευχόμαστε καλή επιτυχία στον Κλασικό Μαραθώνιο της Αθήνας.

Προετοιμασία για αγώνα δρόμου;

Οι 5 βασικές συμβουλές της πριν ξεκινήσεις:

1. Είναι πολύ σημαντικό να σε παρακολουθεί κάποιος προπονητής καταρτισμένος στο αντικείμενο. Μόνο με αυτό τον τρόπο θα βελτιωθείς σε σωστό χρονικό διάστημα. Ο προπονητής έχει τις γνώσεις να σε προσαρμόσει στις απαιτήσεις που έχει κάθε αγώνας. Είναι ειδικός να σε κατευθύνει σωστά και να αναγνωρίσει πότε είσαι κουρασμένη για να μειώσεις την ένταση, για την προφύλαξη από τραυματισμούς ή για να ξεπεράσεις τα όριά σου.

2. Πρέπει να εξοπλιστείς με τα κατάλληλα παπούτσια ανάλογα με το σωματικό σου βάρος και το αγώνισμα που θέλεις να ακολουθήσεις. Το ιδανικό είναι να έχεις παραπάνω από ένα είδος αθλητικού παπουτσιού και ανάλογα με τις απαιτήσεις της προπόνησης να επιλέγεις το κατάλληλο. Για παράδειγμα, σε ένα longrun συνιστάται ένα πιο σκληρό παπούτσι, κατάλληλο για άσφαλτο.

Διάβασε επίσης: 5 τρόποι που το τρέξιμο σε κάνει καλύτερη (και η νο1 κίνηση που πρέπει να κάνεις αν θέλεις να ξεκινήσεις τρέξιμο)

3. Πολύ βασικό είναι να ακούς το σώμα σου, το λεγόμενο «καμπανάκι». Αν νιώσεις οποιοδήποτε πόνο, συμβουλέψου κάποιον φυσικοθεραπευτή που εμπιστεύεσαι. Αν σταματήσεις αμέσως, έχεις μεγάλες πιθανότητες να το αντιμετωπίσεις πολύ γρήγορα και να γλιτώσεις ταλαιπωρία μηνών.

4. Μην ξεχνάς τη σημασία του να ακολουθείς ένα ισορροπημένο και πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά πρόγραμμα διατροφής. Ο οργανισμός ενός δρομέα έχει πολλές απαιτήσεις, καθώς καταναλώνει πολλή ενέργεια κατά τη διάρκεια της άσκησης και πρέπει να την αναπληρώσει άμεσα. Απόφευγε την υψηλή κατανάλωση λιπαρών φαγητών και ζάχαρης. Εξίσου απαραίτητη είναι η συχνή ενυδάτωση.

5. Μην ξεχνάς ότι το σώμα σου, για να αποδώσει, χρειάζεται ξεκούραση. Ένας σωστός ύπνος θα ξεκουράσει τους μυς και τον οργανισμό σου για να αντέξει στην επόμενη προπόνηση.

Διάβασε επίσης: Οι συμβουλές για να γίνεις ΟΝΤΩΣ πιο γρήγορη στο τρέξιμο (που δεν έχουν σχέση με το τρέξιμο)

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece