Να γιατί πρέπει να επιλέξεις πρωινή άσκηση, λέει η διευθύντρια του SHAPE

Οι πρόσφατες έρευνες δείχνουν πως έχεις πολλούς καλούς λόγους να επιλέξεις πρωινή προπόνηση.

19.05.2019

εχεις διαβασει

Θα αγοράσεις αθλητικά παπούτσια; Κάνε το τεστ πέλματος!

Αν χουχουλιάζεις για λίγο ακόμη στο κρεβάτι και σκέφτεσαι «άσε, θα πάω το απόγευμα γυμναστήριο», σκέψου αυτό: Έρευνα δείχνει πως το πρωί μπορεί να είναι η καλύτερη στιγμή της ημέρας για να γυμναστείς. Εκτός από τα αποτελέσματα στο σώμα σου, η πρωινή άσκηση μπορεί να βοηθήσει εξαιρετικά στη μείωση των επιπέδων του στρες, ενώ βελτιώνει και την ποιότητα του ύπνου. Βέβαια, δεν είναι τόσο απλά όλα, εξαιτίας αυτού του δύσκολου πράγματος που λέγεται «καθημερινότητα».

Διάβασε επίσης: Πρωινή άσκηση; Κάν’το εύκολο!

Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότερες από εμάς διαλέγουμε πότε θα γυμναστούμε απλά όταν έχουμε ελεύθερο χρόνο, το οποίο εξηγεί γιατί τα γυμναστήρια είναι γεμάτα από τις 5 έως τις 9 το απόγευμα που τελειώνουμε τη δουλειά. Μήπως μπορείς να σηκωθείς νωρίτερα κάποιες ημέρες ή να συνοδεύσει κάποιος άλλος το παιδί στο σχολείο ώστε να ασκηθείς στο γυμναστήριο ΠΡΙΝ πας στο γραφείο;

Να γιατί:

1/ Είναι άδειο το γυμναστήριο: Για μένα είναι ο βασικότερος λόγος. Δεν μπορείς να κάνεις την προπόνηση που θες σε ένα γεμάτο γυμναστήριο, όταν υπάρχει ουρά για το διάδρομο ή σε περιμένουν να τελειώσεις επιτέλους την ώρα που εσύ θες να κάνεις μια «γιγαντιαία» προπόνηση (αν δε θυμάσαι, είναι από τα fitness trends του 2017 και περιλαμβάνει πολλές –πάρα πολλές– επαναλήψεις).

2/ Σου αφήνει χρόνο το απόγευμα: Μόλις άδειασε ένα σημαντικό κομμάτι του απογεύματος για βόλτα, χρόνο με την οικογένεια ή ό,τι δεν προλάβαινες να κάνεις.

3/ Είσαι πιο focused: Η διέγερση συνεχίζεται και μετά την άσκηση και ξεκινάς τη μέρα πιο συγκεντρωμένη.

4/ Θα είσαι πιο τυπική: Το απόγευμα υπάρχουν πολλοί λόγοι που μπορεί να σε αποσπάσουν και να σε κάνουν να πεις «άσε, θα πάω αύριο». Το πρωί, όμως, εφόσον ξυπνήσεις, δεν έχεις κάτι να σαμποτάρει το πρόγραμμα.

5/ Ο μεταβολισμός σου θα τρέχει: Η άσκηση προφανώς δίνει boost στον μεταβολικό σου ρυθμό – το πόσο εξαρτάται από τη φυσική σου κατάσταση και τη δραστηριότητά σου. Γι’ αυτό και η πρωινή άσκηση σου επιτρέπει να καις περισσότερες θερμίδες την υπόλοιπη μέρα (αυτό ονομάζεται Περίσσεια Κατανάλωση Οξυγόνου μετά την Άσκηση – EPOC ή μετάκαυση).

Shape Tested – Mυρτώ Μήτσιου

Να γιατί πρέπει να επιλέξεις πρωινή άσκηση, λέει η διευθύντρια του SHAPE

«Κάνω Pilates πριν το γραφείο και είναι η ιδανική ώρα αν είσαι μαμά, αν υπάρχει γυμναστήριο κοντά στη δουλειά αν κάνεις άσκηση που δεν ιδρώνεις πολύ ώστε να χρειάζεται λούσιμο, αλλά και για λίγο προσωπικό χρόνο (ένα άδειο γυμναστήριο είναι σχεδόν διαλογισμός). Αν μέχρι τώρα δε γυμναζόσουν πρωί, ίσως στην αρχή υποφέρεις στις αναερόβιες. Εφόσον κάνεις συστηματικά μια συγκεκριμένη ώρα όμως, θα δεις τεράστια βελτίωση, σύμφωνα και με μελέτη στο The Journal of Strength & Conditioning Research».

– Μυρτώ Μήτσιου

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

Best of network

#shapegreece