Shape Tested: Ενόργανη για ενήλικες; Η Ευμορφία Σαββαΐδη το δοκίμασε (και ως ενήλικη!)

Αλήθεια, δυσκολεύτηκε;

22.02.2019

εχεις διαβασει

ενόργανη για ενήλικες

Συνεργάστηκε η Κατερίνα Αθανασοπούλου, δασκάλα ενόργανης γυμναστικής στον πολυχώρο εκγύμνασης FitnessArt (www.fitnessart.gr). Φωτογράφηση: Δανάη Ίσαρη.

Είτε ανήκες σε κάποιον αθλητικό σύλλογο όταν ήσουν μικρή, είτε πάντα ζήλευες όσους διέθεταν τα skills για μια κατακόρυφο, ένα είναι σίγουρο: το μάθημα Gymnastics του FitnessArt είναι για εσένα. Για εσένα που έχεις κότσια, φυσικά.

Η επίσκεψή μου στο FitnessArt με έκανε να αμφισβητήσω όλες εκείνες τις φορές που πίστεψα ότι είχα ξεπεράσει τον εαυτό μου. Κι επειδή το συγκεκριμένο γυμναστήριο διαθέτει αμιγώς μαθήματα CrossFit, η βασική μου απορία ήταν αν το Gymnastics, ως workout, απευθύνεται μόνο σε όσους θέλουν να βελτιώσουν την τεχνική τους στο CrossFit ή και σ’ εμένα που θέλω απλώς να κάνω ενόργανη γυμναστική ως ενήλικας. Άραγε, να είμαι τόσο τρελή;

«Το Gymnastics απευθύνεται όχι μόνο σε όσους ασχολούνται με το CrossFit, αλλά και σε όσους έχουν την όρεξη και τη θέληση να μάθουν την ενόργανη γυμναστική ως τρόπο άσκησης» μου εξηγεί η Κατερίνα Αθανασοπούλου, δασκάλα ενόργανης γυμναστικής, personal trainer.

Και γιατί να επιλέξεις ενόργανη γυμναστική;

Στη δική μου παιδική ηλικία «πρωταγωνίστησε» η ενόργανη γυμναστική, οπότε ήμουν πολύ ενθουσιασμένη που θα μπορούσα να γυμναστώ ξανά με τον ίδιο τρόπο. Δηλαδή σχεδόν, αφού αισθανόμουν «σκουριασμένη» και αυτά που κάποτε έκανα με τεράστια ευκολία τώρα μου φαινόντουσαν πολύ δύσκολα. Βέβαια, ακόμα κι αν δεν έχεις ασχοληθεί ποτέ ξανά με την ενόργανη γυμναστική, δεν υπάρχει πρόβλημα.

«Όλα ξεκινούν από το μηδέν. Οι ασκήσεις είναι κλιμακούμενης δυσκολίας και ο καθένας, ανεξάρτητα από το αθλητικό του υπόβαθρο, μπορεί να ξεκινήσει από τα απλά και εύκολα και να προχωρήσει σταδιακά σε πιο σύνθετες και απαιτητικές ασκήσεις» μου λέει η Κατερίνα. Σε γενικές γραμμές, «στην ενόργανη γυμναστική δίνεται έμφαση σε ασκήσεις ισορροπίας, συντονισμού, ευλυγισίας, μυϊκής αντοχής και ιδιοδεκτικότητας».

Διάβασε επίσης: Δοκίμασα aerial yoga (και έχω ενθουσιαστεί!)

Τι ασκήσεις θα δοκιμάσεις;

«Κυβίστηση, στηρίξεις σε κατακόρυφη θέση, χειροβάδιση, ασκήσεις στους κρίκους και στο μονόζυγο είναι μερικές από τις ασκήσεις που εξασκείς στην ενόργανη» σημειώνει η Κατερίνα. Στο FitnessArt υπάρχουν δύο τμήματα, το Level 1 και το Level 2. Ομολογουμένως, το Level 1 –το οποίο και παρακολούθησα– μου φάνηκε εξαιρετικά απαιτητικό.

Το μάθημα περιλάμβανε τρέξιμο και διατάσεις για προθέρμανση. Έπειτα συνεχίσαμε με βασικές θέσεις στο έδαφος, όπως κοιλιακοί και push-ups, επιχειρήσαμε κατακόρυφες στηρίξεις στον τοίχο και ασκήσεις στο μονόζυγο που λέγονταν «knees to elbows» (πιασμένη από το μονόζυγο, υψώνεις τα γόνατα λυγισμένα μέχρι το ύψος των αγκώνων) και «toes to bar» (φέρνεις τα δάχτυλα των τεντωμένων ποδιών σου στο μονόζυγο), αλλά εμένα θα μου επιτρέψεις να τις ονομάσω «αδυσώπητο κάψιμο στην κοιλιά» – και να σκεφτείς πως έχω γυμνασμένη κοιλιά.

Λίγο πριν τη λυτρωτική αποθεραπεία, επαναλάβαμε χωρίς διάλειμμα μερικές επαναλήψεις από κάθε άσκηση που μάθαμε κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Και αυτό ήταν από τα πιο hardcore ολιγόλεπτα sessions που είχα επιχειρήσει ποτέ. #no_comment.

Hint: Το μάθημα γίνεται φορώντας παπούτσια και διαρκεί 1 ώρα.


Η Ευμορφία φοράει αθλητικό σουτιέν και κολάν Roxy, Shop & Trade (Instagram.com/roxygreece).

Υπάρχει πιθανότητα τραυματισμού;

«Το μάθημα γίνεται πάντα υπό την επίβλεψη δασκάλων, ξεκινώντας με το κατάλληλο ζέσταμα και συνεχίζοντας προοδευτικά με τις ασκήσεις, οι οποίες ανεβάζουν τον πήχη δυσκολίας ανάλογα με τους στόχους σου» επισημαίνει η trainer.

Μήπως αντενδείκνυται για σένα;

Ως προπόνηση αντενδείκνυται μόνο αν έχεις κάποιον τραυματισμό που απαγορεύει την άσκηση σε οποιαδήποτε κλιμάκωσή της. Σε κάθε περίπτωση, συμβουλέψου το γιατρό σου.

Γιατί να κάνεις ενόργανη γυμναστική;

Μερικά από τα (+) που θα πετύχεις:

  • Τονώνεις το μεταβολισμό.
  • Βελτιώνεις την ευλυγισία.
  • Διορθώνεις τη στάση σώματος.
  • Προάγεις την αρμονία της κίνησης.
  • Καλλιεργείς την πειθαρχία.
  • Βελτιώνεις το νευρομυϊκό συντονισμό.

Η αποκάλυψη της fitness editor

Δεν κατάφερα να φέρω ποτέ τις μύτες των ποδιών μου στο μονόζυγο (ναι, σωστά διάβασες), αλλά αν αυτός δεν είναι λόγος για να ξαναπάω στο μάθημα μέχρι να το πετύχω, τότε ποιος είναι;

Διάβασε επίσης: Nα γιατί θα ξεκινήσω Gravity! (το δοκίμασα πριν γίνει trend!)

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece