Τα απίστευτα οφέλη της άσκησης που δεν ήξερες (λέει νέα έρευνα!)

Και δεν έχουν καμία σχέση με το να «χτίσεις» σώμα.

09.01.2019

εχεις διαβασει

fit woman άσκηση μυς

Εάν η υγεία, το σώμα και η ευεξία δε σε πείθουν, νέα έρευνα δείχνει πως η άσκηση αλλάζει με ακόμα πιο απίστευτους τρόπους τη ζωή σου.

Τα οφέλη της άσκησης: Tι κάνει;

… τον εγκέφαλό σου πιο μεγάλο

Η άσκηση αυξάνει κατά 2% το μέγεθος του ιππόκαμπου στον εγκέφαλο, της περιοχής που ρυθμίζει τα συναισθήματα και το σχηματισμό της μνήμης, βρήκαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόι. «Το μεγαλύτερο μέγεθος σχετίζεται με καλύτερη ανάκληση αναμνήσεων και λήψη αποφάσεων» λέει ο Arthur Kramer, PhD, συγγραφέας της μελέτης. Σύμφωνα με τον ειδικό, πιθανότατα στην αύξηση αυτή παίζει ρόλο ο νευροφυτικός παράγοντας BDNF, μια πρωτεΐνη που ευνοεί την ανάπτυξη των νευρώνων και του εγκεφαλικού ιστού. Μελέτη στο Neuroscience Letters έδειξε πως η προπόνηση ενδυνάμωσης μπορεί να ενισχύσει κατά 77% την παραγωγή του BDNF.

… το δέρμα σου πιο απαλό και πιο υγιές

Όταν κάνεις τακτικά αεροβική, μπορεί το δέρμα σου να είναι έως και 30 χρόνια νεότερο! Αυτό σύμφωνα με μελέτη από το Πανεπιστήμιο McMaster στο Οντάριο. «Όταν γυμνάζεσαι, το σώμα σου παράγει μια πρωτεΐνη που ονομάζεται IL-15, η οποία ενθαρρύνει την ανάπτυξη των μιτοχονδρίων, κυτταρικών δομών που αναζωογονούν το δέρμα σου» εξηγεί ο ερευνητής Mark Tarnopolsky, PhD. Η άσκηση μπορεί, επίσης, να βελτιώσει προβλήματα του δέρματος, όπως η ψωρίαση, μια διαταραχή στην οποία τα κύτταρα ανανεώνονται υπερβολικά γρήγορα και σχηματίζουν περιοχές που ξεφλουδίζουν και προκαλούν φαγούρα. «Η άσκηση απελευθερώνει αντιφλεγμονώδη στοιχεία που ανακουφίζουν από την ψωρίαση» εξηγεί ο ίδιος. Επιπλέον, η απώλεια βάρους και η πιο υγιεινή διατροφή που συνοδεύουν την άσκηση μπορούν να απαλύνουν τα συμπτώματα της ψωρίασης έως και 48%.

… την όρασή σου πιο οξεία

Η άσκηση πυροδοτεί την αύξηση του BDNF συμβάλλοντας και στη βελτίωση της όρασής σου. «Στην πραγματικότητα, ο αμφιβληστροειδής σου αποτελεί τμήμα του εγκεφάλου» εξηγεί ο Jeffrey Boatright, PhD, καθηγητής Οφθαλμολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Emory. «Έτσι, το BDNF είναι ευεργετικό και για τα κύτταρα του αμφιβληστροειδούς». Αυτός μπορεί να είναι και ο λόγος που έρευνα δείχνει πως άνθρωποι που γυμνάζονται τακτικά είναι λιγότερο πιθανό να παρουσιάσουν εκφύλιση της ωχράς κηλίδος, καταρράκτη και γλαύκωμα, παθήσεις που σχετίζονται με την ηλικία.

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

Αερόβια άσκηση για κάψιμο λίπους: Το 15′ πρόγραμμα – express για να σμιλεύσεις σώμα

Αυτή η ρουτίνα αεροβικής με μπάλα είναι πιο διασκεδαστική και καις περισσότερο από μια τυπική προπόνηση HIIT.

Πώς να μην χαλάσω τη δίαιτα
Κοιλιακοί πέτρα; Αυτή είναι η πιο γνωστή άσκηση για επίπεδη κοιλιά σε 2 κινήσεις

Ο personal trainer Λευτέρης Καβούκης και το Shape.gr σε γυμνάζουν και σου δείχνουν την άσκηση για επίπεδη κοιλιά.

8 τροφές για μυική ενδυνάμωση βάσει έρευνας (έτσι χτίζεις μυική μάζα και καις λίπος)

Δεν αρκεί μόνο η γυμναστική για να αποκτήσεις τέλειο σώμα. Μάθε ποιες τροφές μπορούν να αυξήσουν τη μυϊκή σου μάζα.

Φτιάξε σούπερ γλουτούς με αυτές τις ασκήσεις στον τοίχο από τη Χριστίνα Μαυρίδου

Η personal trainer μοιράζεται με Shape ένα ασκησιολόγιο που μπορείς να κάνεις σε οποιοδήποτε τοίχο του σπιτιού σου.

#shapegreece